HOW TO: mirrorfold is250/220

patriekske

Actief
1 apr 2012
311
3
0
Modet GPS-10: bedankt voor deze bijdrage! :rulez:

Nadat ik afgelopen week bij mijn vader een Beat-Sonic mirrorfold module had ingebouwd was het maken van een how to voor mirrofold icm een velleman mk111 / vm136 kit zo gedaan.

enige tijd geleden heb ik zo'n zelfde how to gemaakt voor de is200/300 en nu ik de boel open had liggen heb ik besloten dat ook voor de is250/220 te doen.
de how to legt duidelijk uit waar je draden door moet knippen en hoe je deze vervolgens aansluit op een 2tal dubbel polige relais en op de velleman kit.
wat je nodig hebt staat allemaal in de how to uitgelegd.
enige verschil is dat ik nu minder eigen foto's heb omdat ik de modificatie niet zelf heb uitgevoerd (heb geen gebruik gemaakt van de velleman kit maar van de module van Beat-sonic)

de kosten voor dit geheel liggen denk ik op een euro of 25 tegenover 100 van de Beat-sonic module.
een beetje handige hobbyist monteert met deze handleiding dus de mirrorfold functie voor de is250/220.

let op: het topmodel van de is heeft deze functie standaard dus kijk even in de handleiding van de auto alvorens te gaan knippen en solderen.
enige kennis van autoelectronica is gewenst, snap je niet wat er in de handleiding staat begin er dan niet aan!
laat het desnoods door iemand doen die er meer verstand van heeft.
ik ben niet aansprakelijk voor welke verkeerde aansluiting of wat dan ook.


als je deze handleiding goed gebruikt moet het werken, doet dat het niet kijk dan de aansluitingen nog eens goed na.
Ik heb de schema's gebruikt van het model 2005-2008 maar de auto van mijn vader is van 2012 kan melden dat de draadkleuren en posities gewoon gelijk waren.
Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. (ook voor eventuele schema's)

veel succes met het inbouwen van mirrorfold.

http://www.lexusforum.nl/Downloads/Mirr ... _is250.pdf
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkSanne