Hulp Bobine

16 dec 2009
117
0
16
Heren, ik hoop dat jullie iets wijzer kunnen maken?!

Vandaag na een eetentje begon de Lexus is200 te stotteren voor ongeveer 20sec, het stoplicht sprong op groen en ben normaal weer weggereden, na 1500mtr stotterde de auto weer en begon het Motor management te branden, ik was gelukkig bijna op plaats van bestemming (schoonouders) en heb de auto +/_200mtr verder stilgezet.
Na wikken en wegen over wat te doen heb ik alsnog de ANWB gebeld en die waren binnen 30min op plaats van bestemming, deze hebben de auto uit gelezen en zaggen dat op cilinder 2 en cilinder 4 meermalige ontsteking had plaats gevonden (of iets dergelijks). Het komt erop neer volgens de ANWB dat er 2 bobines kapot zijn en dit is volgens hun vette pech.
Nu heeft hij ons geadviseerd de auto hier te laten staan en of via de Lexus of via onze plaatselijke monteur geen 2 maar alle zes de bobine's te laten vervangen want dit geeft anders later weer problemen.
Mijn plaatselijke garage zou alles orgineel van lexus bestellen heeft hij mij beloofd dus dat geloof ik wel en ik hoef daar geen manuren te betalen wat ontzettend schilt met de lexus dealer.

Nu is mijn vraag wat zijn de kosten per bobine, zouden jullie ze alle zes of maar twee laten vervangen, en hebben jullie ervaringen met bobine in het algemeen of met lexus.

Ik hoop op snelle reactie had de auto morgen ochtend nodig maar dat zal hem wel niet worden!

Alvast bedankt weer
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Raar dat bobine's zo snel stuk gaan.... in mijn Chevrolet pick up zit er maar eentje, en dat is de originele van '88.... in m'n LS zitten er twee, en dat zijn ook nog de originele, zitten zelfs nog de originele kabels in :lol:

Vriend van me had met z'n zes cilinder BMW 328Ci cabrio hetzelfde, waren ook twee bobine's naar de zak. hij heeft er toen twee vervangen. Alleen die auto was ook een beetje voor de handel

Maar ik zou als de auto van mij was ze allemaal vervangen. probeer Car Toyota onderdelen ook eens, misschien zijn hun goedkoper dan Lexus???
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
De IS200 van mijn moeder heeft ook problemen met de bobine's gehad. De auto staat onder een service contract (nog steeds en hij is uit 1999!) Dus heeft zij er verder geen kosten aan. Bij haar ziujn alleen de kapotte bobine's vervangen.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
het zijn "coils on pug" en het nadeel is dat ze te warm worden..
het enige wat je kunt doen is vervangen.
en ze zijn best duur..

de supra had hier ook last van, zodoende..
 
16 dec 2009
117
0
16
Heren,

Vandaag naar de garage geweest om te vragen wat te doen.
Na contact te hebben gehad met lexus en toyota zeggen deze de bobine's alle 6 te vervangen. inclusief BTW komt dit op ?215 per stuk.
Imitatie is niet te krijgen of is er gewoon niet, dus ik heb weinig andere keuze.
Donderdag zijn ze alle 6 binnen en hoop dat hij het dan weer normaal doet en voolopig dit niet meer te hebben. Waardoor gaan eigenlijk bobine's defect of is dit echt dikke pech?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik had ze wel voor minder dan de helft kunnen regelen :wink: :lol: ongeveer ?85,- per stuk

Ik heb er de grootste lol in andermans prijzen kapot te maken :D

Maar jij ben weer uit de brand?
 
16 dec 2009
117
0
16
Jelmer zei:
Ik had ze wel voor minder dan de helft kunnen regelen :wink: :lol: ongeveer ?85,- per stuk

Ik heb er de grootste lol in andermans prijzen kapot te maken :D

Maar jij ben weer uit de brand?

En hoe kom ie daaraan!! Had je dat niet eerder kunnen melden hahaha

Donderdag is die hopelijk weer gereed!
 

Arie

Actief
4 dec 2008
104
0
0
Wat vaak voorkomt dat de afdichting niet goed is waardoor er vocht bijkomt en dus sluiting. Renault hebben het zelfde probleem altijd bij het loshalen van bobine het rubbervervangen.
ronaldveen1984 zei:
Heren,

Vandaag naar de garage geweest om te vragen wat te doen.
Na contact te hebben gehad met lexus en toyota zeggen deze de bobine's alle 6 te vervangen. inclusief BTW komt dit op ?215 per stuk.
Imitatie is niet te krijgen of is er gewoon niet, dus ik heb weinig andere keuze.
Donderdag zijn ze alle 6 binnen en hoop dat hij het dan weer normaal doet en voolopig dit niet meer te hebben. Waardoor gaan eigenlijk bobine's defect of is dit echt dikke pech?