Import auto

wc-eend

Nieuw hier
5 feb 2023
1
1
3
Hallo form,

op dit moment ben ik mij aan het oriënteren om mijn oude Lexus RX te vervangen voor een nieuwer model. Ik heb de volgende auto op het oog:

Deze auto is geïmporteerd uit Frankrijk.

Mijn vraag: is de Franse uitvoering hetzelfde als de Nederlandse uitvoering?

Zijn er zaken waarop je moet letten als het gaat om een import-auto?

Gr. Jonathan
 
  • Leuk
Waarderingen: robtp09

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
573
1
374
63
Ik heb geen idee of er verschillen zijn, volgens mij is 'ie aardig "loaded" wat uitrusting betreft, maar ik vind het - vooral in die kleur - een bloedmooie auto :love:
 
  • Leuk
Waarderingen: wc-eend

Johno

Actief
23 jan 2022
456
201
43
Oef, dat is even een uitzoekwerkje. Of er verschillen zijn weet ik vooralsnog niet. Bij de NX zijn er wel verschillen. Zo heeft de president uitvoering van een in Nederland geleverde NX een sport +/++ stand maar geïmporteerde NXen in die uitvoering niet. Dat houdt in dat de variable suspension van geïmporteerd modellen ontbreekt.

Dat wordt Googlen en vooral vergelijken met geïmporteerde auto's qua uitvoering en in Nederland geleverde auto's qua uitvoering.
 
  • Leuk
Waarderingen: wc-eend

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
689
615
93
In principe zou je op basis van het VIN gratis de volledige uitrusting kunnen opvragen. Daarvoor zou je de verkoper om het VIN moeten vragen of dat zelf biij de verkoper moeten vaststellen. Als je naar https://www.lexus-tech.eu/Menu/Repair gaat kun je daar na opgave van het VIN en enig zoeken alle gegevens vinden en op basis daarvan de verschillen met de nederlandse uitvoering. Een uitzondering die je daar niet vindt is dat bij een uit Frankrijk geimporteerd exemplaar een deel van het VIN in iedere ruit is gegraveerd - een eis van de Franse verzekeringsmaatschappijen.

De verschillen zullen waarschijnlijk niet groot zijn. Bij mijn GS 450h uit 2013 bleek de Franse uitvoering zowel de S als de S+ stand voor de transmissie te hebben - een op zich interessant verschil omdat dat betekende dat er adaptieve schokdempers waren gemonteerd wat op de Nederlandse "Luxuryline" uitvoering niet standaard aanwezig was.

Wellicht dat je ook via een nederlandse Lexus dealer op basis van het VIN de franse onderhoudshistorie kunt achterhalen en of dat de auto ooit een contole in het kader van een terugroepactie heeft ondergaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Erik S, R3D en wc-eend

Bassj

Actief
25 jan 2020
217
130
43
Hallo form,

op dit moment ben ik mij aan het oriënteren om mijn oude Lexus RX te vervangen voor een nieuwer model. Ik heb de volgende auto op het oog:

Deze auto is geïmporteerd uit Frankrijk.

Mijn vraag: is de Franse uitvoering hetzelfde als de Nederlandse uitvoering?

Zijn er zaken waarop je moet letten als het gaat om een import-auto?

Gr. Jonathan
Geen idee maar wat ik wél weet is dat Huro een prima autobedrijf is welke nog weet wat het woord "Service" betekent.
 

R3D

Actief
7 sep 2020
115
59
28
Wellicht dat je ook via een nederlandse Lexus dealer op basis van het VIN de franse onderhoudshistorie kunt achterhalen en of dat de auto ooit een contole in het kader van een terugroepactie heeft ondergaan.
Dat heb ik een tijdje terug nagevraagd bij de dealer en blijkbaar kan een dealer alleen de onderhoudshistorie zien binnen het eigen dealernetwerk. Niet eens landelijk dus. Ik weet dat andere merken het wel Europees bijhouden maar Lexus lijkt dat dus niet te doen helaas.