Importeren 2IS 350

Leonch

Nieuw hier
19 jan 2022
6
4
3
Zoals uit de titel blijkt ben ik van plan een 2e generatie IS 350 te importeren. Ik heb het aanbod al aardig doorgeplozen in de VS, Dubai en in iets mindere mate binnen de EU.
Ook heb ik al een aantal offertes binnen voor het verschepen vanuit o.a. Dubai en de V.S. Ik vroeg me af of er mensen hier op het forum actief zijn die ervaring hebben met het importeren van een auto van buiten de EU die hun kennis en ervaring zouden willen delen.
Ik had al wat posts gevonden die hierover gaan maar die zijn van +/- 10 jaar terug.
De vraag is bewust zo breed aangezien ik me hier pas recent in ben gaan verdiepen en (bijna) alle info welkom is.
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

ErikB

Hoort erbij
23 feb 2022
53
41
18
Er zijn diverse importbedrijven te vinden op het Internet. Sommige importeren ook van buiten de EU, gewoon even contact met ze opnemen en een ruwe kostenindicatie vragen. Ik denk dat het niet heel goedkoop wordt.
 

Leonch

Nieuw hier
19 jan 2022
6
4
3
Bedankt voor de reactie Erik. Ik heb inderdaad wat importbedrijven opgezocht en offertest aangevraagd voor verscheping vanuit V.S. en V.A.E. Het is inderdaad niet goedkoop. Vandaar dat ik op zoek ben naar mensen met ervaring, om de prijskaartjes in perspectief te zetten en vermoedelijk valt er het een en ander te besparen in het proces (hopelijkšŸ˜…).
 

ErikB

Hoort erbij
23 feb 2022
53
41
18
Ik begrijp het, als het allemaal doorgaat ben ik benieuwd naar hoe het allemaal verlopen is !, succes Leon.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Oeh, dus straks ben ik weer wat minder speciaal met mijn IS350? :eek:

Wat betaal je nog als rest BPM als je dat nu zou doen? Ik weet dat voor de mijne destijds in 2009 meer dan 10k aan BPM betaald is...
 

Leonch

Nieuw hier
19 jan 2022
6
4
3
Oeh, dus straks ben ik weer wat minder speciaal met mijn IS350? :eek:

Wat betaal je nog als rest BPM als je dat nu zou doen? Ik weet dat voor de mijne destijds in 2009 meer dan 10k aan BPM betaald is...
Zoo hard loopt het allemaal nog niet hoor. Ik zal proberen om een ander kleurtje als die van jou te kopen:D
Bij bpm berekenen zit een stuk 'leeftijdskorting' in dus als je een recente of bijna nieuwe auto importeert betaal je stukke meer als bij een auto die +/- 15 jaar oud is. Volgens de berekening hoef ik nog 'maar' ā‚¬924 bpm af te rekenen bij import. Wie weet is er nog een gunstigere rekenmethode.
 
  • Leuk
Waarderingen: Metalfreak
2 okt 2021
200
121
43
Hou er wel rekening mee dat de vrachtkosten bij de rederijen het laatste jaar enorm zijn gestegen. Zou dus wel kunnen tegenvallen
 

Leonch

Nieuw hier
19 jan 2022
6
4
3
Helaas zijn de prijzen in het buitenland + importkosten (nog) niet op 'n punt waar ik het interessant vind om eraan te beginnen. Het europese aanbod is dan gunstiger qua prijs als je bedenkt wat je aan tijd/moeite bespaart in het importverhaal.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
700
140
43
Helaas zijn de prijzen in het buitenland + importkosten (nog) niet op 'n punt waar ik het interessant vind om eraan te beginnen. Het europese aanbod is dan gunstiger qua prijs als je bedenkt wat je aan tijd/moeite bespaart in het importverhaal.
Maar is er nog een beetje fatsoenlijk Europees aanbod? Als ik op mobile.de kijk, zie ik altijd alleen exemplaren uit landen die bekend staan/berucht zijn om technisch total loss schadeauto's weer op te lappen.

Qua verstand moet je het sowieso nooit doen :p