in/uit schakelen hoogteregeling

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Het in/uit schakelen van de hoogteregeling was bij mijn vorige LS400 (1992) een duidelijke zaak, knopje in de kofferbak omzetten voor je de auto opkrikt, bij mijn huidige LS400 ( 2000) ontbreekt deze knop echter in de kofferbak, wel staat er het volgende in het instuktieboekje

ZET BIJ AUTO'S DIE ZIJN UITGERUST MET EEN SCHAKELAAR VOOR DE HOOGTEREGELING HET CONTAKT ALTIJD IN DE STAND ON VOORDAT DE AUTO WORDT OPGEKRIKT.
WORDT DIT NAGELATEN DAN ZAL DE AUTOMATISCHE HOOGTEREGELING TRACHTEN DE HOOGTE TOCH TE REGELEN, WAARDOORSCHADE KAN ONTSTAAN.

Enkel bij de instuktie's hoe je een wiel vervangt lees ik hier weer niets over.

Moet ik nu voordat de auto opgekrikt wordt mijn contactsleutel naar ON draaien ? het is mij niet helemaal duidelijk.

( waar is dat simpele knopje om dit te regelen )

groet

Henny
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Henny zei:
Het in/uit schakelen van de hoogteregeling was bij mijn vorige LS400 (1992) een duidelijke zaak, knopje in de kofferbak omzetten voor je de auto opkrikt, bij mijn huidige LS400 ( 2000) ontbreekt deze knop echter in de kofferbak, wel staat er het volgende in het instuktieboekje

ZET BIJ AUTO'S DIE ZIJN UITGERUST MET EEN SCHAKELAAR VOOR DE HOOGTEREGELING HET CONTAKT ALTIJD IN DE STAND ON VOORDAT DE AUTO WORDT OPGEKRIKT.
WORDT DIT NAGELATEN DAN ZAL DE AUTOMATISCHE HOOGTEREGELING TRACHTEN DE HOOGTE TOCH TE REGELEN, WAARDOORSCHADE KAN ONTSTAAN.

Enkel bij de instuktie's hoe je een wiel vervangt lees ik hier weer niets over.

Moet ik nu voordat de auto opgekrikt wordt mijn contactsleutel naar ON draaien ? het is mij niet helemaal duidelijk.
Iets aanzetten om het uit te schakelen klinkt niet logisch, maar ja om je computer uit te zetten moet je tenslotten ook start aanklikken.

( waar is dat simpele knopje om dit te regelen )

groet

Henny
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Hier weet ik niks van. Maar het lijkt mij dat als je een systeem onder spanning (on) zet dat het juist gaat werken. Of werkt de niveauregeling ook zonder contact??? nooit geprobeerd eigenlijk
 

Alexusls400

Hoort erbij
29 jan 2011
81
3
8
Ik doe het als volgt bij mijn '99-er: Bij lopende motor vering helemaal omhoog, dan contact uitzetten! Sleutelen, weer op zijn wielen zetten, motor starten en vering weer in rijhoogte zetten.
Ik heb wel een keer de auto laten lopen op een 2 koloms-brug met de wielen in de lucht, als je dan de auto weer op de grond zet zijn de luchtbalgen leeg en ligt de auto op zijn buik, dan duurt het wel even voor het systeem op druk en hoogte is.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb het nu bij mijn LS430 gedaan met wielen verwisselen, ook geen knopje aanwezig. In het instructieboekje staat gewoon dat ik geen contact moet maken als de auto wordt opgekrikt, dan doet het systeem ook niks
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Jelmer zei:
Ik heb het nu bij mijn LS430 gedaan met wielen verwisselen, ook geen knopje aanwezig. In het instructieboekje staat gewoon dat ik geen contact moet maken als de auto wordt opgekrikt, dan doet het systeem ook niks

Oke, lijkt mij ook logisch, geen contact aan - geen werkende systemen, maar dan staat het wel heel onduidelijk in mijn instructieboekje, bij de volgende meeting moet je maar eens in mijn instructieboekje kijken, misschien dat jij het snapt.

Trouwens, wat een verschil in remmen met de '89- '95 modellen, dit zijn echte ho-houwers
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Is goed, laat maar zien. Maar ik meen dat ik de meeste over de LS400 hetzelfde hoor zeggen

89-92 is inderdaad krap bemeten, 93-94 is goed mee te leven, maar +95 heeft weer een stoot meer remvermogen.
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Hoi Henny.

Over dat ingeschakelde contact heb ik destijds ook mijn hoofd gebroken. Ik had er ook een uit 2000. Aan die omschrijving is geen touw vast te knopen. Wat kan er nu misgaan als de motor niet draait en er zit geen sleutel in het contact? Misschien toch een manke vertaling uit het Japans.

Groet,
Jaap-Willem
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
JWR zei:
Hoi Henny.

Over dat ingeschakelde contact heb ik destijds ook mijn hoofd gebroken. Ik had er ook een uit 2000. Aan die omschrijving is geen touw vast te knopen. Wat kan er nu misgaan als de motor niet draait en er zit geen sleutel in het contact? Misschien toch een manke vertaling uit het Japans.

Groet,
Jaap-Willem

Ja dat dacht ik ook, in ieder geval bedankt voor je reaktie, en een zonnige groet uit Italie, volgende week weer terug, moest even mijn Lexus uitlaten, tjonge, tjonge het is en blijft toch een soort feestje om zo'n lekker stuk te rijden :) :) :)