informatie en advies!!

Alexus

Hoort erbij
18 dec 2011
26
0
0
Beste mensen :hi:

ik wat zoeken op het internet naar een nieuwe auto( natuurlijk een lexus). :D
Ben ik bij deze site terecht gekomen.

Ik moet zeggen dat het fijn is om te zien dat er lexus rijders of geinteresseerden allemaal verzameld zijn op deze site, om mening en ervaring met elkaar te delen..
Na wat tijd door te hebben genomen op deze site heb ik besloten om mij ook aan te melden.

Het lijkt mij dan ook dat dit de juiste plaats is als je vragen hebt of je meer wil weten over he tmerk Lexus.
vandaar ook de volgende vraag:
Omdat ik van plan ben om een lexus te kopen, wil ik ook wel meer weten over de auto die ik wil kopen. namelijk
(is 200 1999-2005/6)..

ik wil graag weten waar ik moet opletten bij aankoop van een (is 200)
-wat de verschillende uitvoeringen zijn( wat zijn de verschillen)
-is het handig om het uit belgie of duitsland te halen( voordelen/nadelen)
-hoe zit het met mankementen waar je mee te maken kan krijgen motorisch/Extrieur/interieur/elektrisch(bijv:radio/cdspeler)
- en graag ook andere punten die jullie willen delen..

ik wil graag jullie mening,adviezen,ervaringen weten. zodat ik weet waar ik aan begin en natuurlijk een goed rijdende auto kan kopen.. :baseball:

Alvast bedankt......

P.S.
Als iemand een leuk autotje weet,, mag je het wel melden ;)
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Hoi Alexus, welkom op het forum. Fijn om te horen dat je op zoek ben naar een Lexus.

Een IS200 is een erg fijne auto in allerlei opzichten, diverse uitvoeringen bieden diverse pakketten.
Een basis uitvoering heeft gewoon stoffen bekleding maar wel standaard: Climate control, elec. ramen, elec spiegels en abs e.d
Een sport heeft half leer half alcantara bekleding, alu instaplijsten en pedalen. Sommige hebben een ook een two tone stuur en dash.Dit is bouwjaar afhankelijk. De raamschakelaar kapjes zijn zilver grijs . Ook heeft een sport een LSD en een sportiever onderstel. De stoelen zijn elec verstelbaar(of deze uitvoering ook cruise control en een cd wisselaar heeft weet ik niet.)
Een executive is de meest luxe uitvoering en heeft tov een sport een aantal verschillen, er zit standaard navigatie op. 6 cd wisselaar. De sportieve alu delen zijn verdwenen en de zilvere raamschakelaar kapjes zijn gewijzigd in houten exemplaren. Cruise control is ook standaard.

Mocht je een IS met flink vermogen willen hebben zou je kunnen zoeken naar een IS met TTE compressor kit (wel erg zeldzaam) Ook is een IS300 een goeie optie, iets minder zeldzaam als een compressor uitvoering en het brandstof verbuik is niet veel meer als van een 200.

Bijkomend voordeel is ook dat de 300 met E shift geleverd is, dit is een normale automaat die je zelf kan laten schakelen mbv knopjes op het stuur.


Echte minpunten heeft een IS niet buiten de radio unit om, deze staan bekend om het feit dat ze na verloop van tijd defect raken. Verder is het wel belangrijk dat de distr. riem vervangen is want dit is een kostbaar stuk onderhoud.



gr. koen
 

Alexus

Hoort erbij
18 dec 2011
26
0
0
bedankt voor je reactie koen,,

ik vind het zeer fijn dat er op deze forum goed omgegaan wordt met nieuwe leden,,
en niet gelijk doorverwezen of gecorrigeerd wordt ..

ik ben er wijzer op geworden..

Andere reactie zijn natuurlijk ook welkom

--- ik vraag mij eigenlijk af wat een redelijke prijs is tegenwoordig voor een (is )..
uitgaand van een luxere uitvoering sport of executive..
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Welkom hier Alexus!

KWP zei:
Een sport heeft half leer half alcantara bekleding,

Even corrigeren: Niet elke Sport heeft deze half leren, half alcantara bekleding. Ik heb namelijk ook een Sport met de gewone stoffen bekleding (die overigens ook zeker prima is) De Sport is het snelste te herkennen aan de aluminium pedalen en instaplijsten. Het onderstel is wel sportiever, maar toch nog z??r comfortabel. Heb minder last van drempels dan bij de Polo die ik hiervoor had ;)

Verder zou het een erg betrouwbare auto moeten zijn, ik heb 'm ook pas net, dus kan nog niets zeggen over problemen eigenlijk. Eigenlijk moet je gewoon op de standaard dingen letten waarop je moet letten bij een tweedehands auto. Kijk of de onderhoudsbeurten netjes zijn afgestempeld en zoek even naar de sticker onder de motorkap met melding wanneer de distributieriem is vervangen (is meestal een wit stickertje met "Timing Belt Replacement" met KM-stand en datum) Verder heb ik 'm ook bij een Bovag garage gekocht, dus ook een half jaar garantie + een jaar gratis pechhulp. Dat geeft natuurlijk wat meer vertrouwen.

Prijzen moet je gewoon even bekijken op Marktplaats, Autoscout24, Autotrack enz. Meestal zitten ze rond dezelfde prijzen, je ziet wel dat de prijs een stuk zakt boven de 200.000km op de teller en dat ze soms de hoofdprijs willen hebben voor een gewoon redelijke km-stand. Maar goed, dat geeft dan ruimte voor onderhandeling.
 

Alexus

Hoort erbij
18 dec 2011
26
0
0
Ik moet zeggen dat ik niet de voorkeur geef aan garage's om een auto van te kopen,, ze zijn vaak alleen ginteresserd in snel geld verdienen en niet in het kwaliteit bieden...

maar er zitten welleens leuke auto's bij die je aandacht trekken.
(of ze betrouwbaar zijn dat is een andere vraag)
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
709
149
43
Alexus zei:
Ik moet zeggen dat ik niet de voorkeur geef aan garage's om een auto van te kopen,, ze zijn vaak alleen ginteresserd in snel geld verdienen en niet in het kwaliteit bieden...

maar er zitten welleens leuke auto's bij die je aandacht trekken.
(of ze betrouwbaar zijn dat is een andere vraag)


Mwah, het ligt er nogal aan of je bij een garage of bij een autohandelaar koopt. Een handelaar wil inderdaad zo gauw mogelijk verdienen, ik heb de mijne bij een kleinschalige garage gekocht. Daar werd ik gelukkig ook niet benaderd door een gladde verkoper en ging alles op het dooie gemak. Bij een goede garage willen ze juist wel kwaliteit bieden. Bij een particulier is het juist de vraag wat je krijgt, je hebt echt geen enkele vorm van garantie.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zag laatst nog een topic m.b.t. aankoopkeuring door Lexus, iets van 75 euro. Dat zal in grote lijnen wel een goed technisch beeld over de auto geven en voor het geld hoef je het niet te laten..

Succes met de aankoop!
 

Alexus

Hoort erbij
18 dec 2011
26
0
0
nou ben ik van plan om van de week naar een automaat te kijken,,weet iemand waar ik op moet letten vooral motorisch en het schakelen,,

aantal dingen wat ik gelezen heb of gehoord heb zijn (ook op het forum) :

-een tik bij het bereiken van 50km
- bij 2500toeren moet het schakelen.

jullie zijn welkom met andere tips..

alvast bedankt
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
moet je echt een automaat nemen? ik denk dat een automaat niet bij de is200 past (en ik denk dat anderen ook die mening met me delen) maar uiteindelijk ben jij de man met de zak geld en jij moet zelf weten waar je het aan besteedt :p

En wat je vraag betreft... 2500 toeren? hmmm dat zal niet altijd zo zijn neem ik aan? als je em een trap op z'n staart geeft dan zou die ook langer door kunnen gaan?
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
mlcoolj zei:
Welkom hier Alexus, Koen heeft al heel veel info gezegd... Prijzen kunnen varieren, hangt ervanaf hoe oud die is... ze kunnen tussen de 4000 en de 8000 zitten.. soms duurder... Er stond een is200 hier te koop, een mooie.. even zoeken...

Die viewtopic.php?f=26&t=1711
Deze is ook een mooie... viewtopic.php?f=26&t=2439

Succes!

Alexus welkom hier op dit forum.

De IS200 in de bovenste link is van mijn vriendin en mij.
Hij staat te koop omdat we afgelopen zomer een mooie gebruikte A4 cabrio konden kopen bij een particulier waar we niet konden inruilen maar de A4 konden we niet laten staan.
Toen mijn vriendin wegens verandering van werk een jaar geleden haar leaseauto moest inleveren moesten we vrij snel een goede priv?auto hebben en toevallig stond deze IS200 van een collega van mij te koop.

Het laatste half jaar rijden we voornamelijk met de A4 maar een paar weken geleden zijn we een weekendje weggeweest met de IS200 en aangezien het zo'n lekkere auto is zijn we weer gaan twijfelen of we de Lexus ?berhaupt wel willen verkopen.
Daarom hebben we besloten de verkoop op een laag pitje te zetten en in de winter vaker de IS200 te rijden en de A4 een beetje te sparen.

Je mag altijd eens vrijblijvend komen kijken, dan zien we wel verder wat jij en wij willen.
Zoals je in mijn topic kunt lezen heb ik de prijs al een paar keer verlaagd maar de laatst genoemde prijs is een vaste prijs. Gezien de staat van de auto lijkt mij dit niet teveel.

Je schrijft dat je er eentje met automaat gaat bekijken. Ik heb geen idee of dat bij een IS200 past, ligt ook aan je rijstijl denk ik.
In onze A4 hebben we een automaat en in die auto komt ie tot zijn recht vind ik, lekker relaxt over de weg zoeven maar persoonlijk vind ik de IS200 qua handling veel sportiever en dan is zelf schakelen wel leuk.

Succes met de zoektocht naar een mooie en goede IS200.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Welkom alexus,

Punten waar je nog even rekening mee moet houden zijn bv ook de alu velgen die vaak verweerd zijn, vaak zal het je wel opvallen wanneer je de auto gaat bekijken, maar voor het geval dat je door liefde wordt verblind.... :)

Daarnaast zijn er volgens mij geen bekende problemen met de is200.... succes met je zoektocht.
 

Alexus

Hoort erbij
18 dec 2011
26
0
0
bedankt voor jullie reacties,,

de reden waarom ik voor een automaat ga ,,
is vooral omdat ik graag een confortabel wil rijden ...

ik heb nog een aantal vragen,,,

-kan er geknoeid worden bijv: met onderhoudboekjes,,, laten zien dat het dealer onderhouden is,,

-hoe weet ik dat een kilometerstand juist is,, wanner het niet nap is..

-kan ik bijv: bij de lexusdealer onderhoudhistorie vragen..

alvast bedankt
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Uiteraard kan er gerommeld worden met onderhoudsboekjes, er kan een nieuwe gekocht worden en deze vervolgens netjes invullen terwijl de auto maar 2 beurten heeft gehad. (was laatst zo'n zaakje bij Alberto Stegeman)

Een km. stand is eigenlijk niet te checken buiten NAP om, ook de dealer kan dit niet uitlezen ofzo.

Een dealer zal jou de gevraagde onderhouds info wel geven denk ik, er is geen reden om het niet te doen
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
598
50
28
Hi Alexus,

De combinatie van de is200 en een automaat heb ik niet altijd goed begrepen. Ieder die veel in de file staat zal wel eerder kijken naar een automaat, als gaat dit voornamelijk voor het niet steeds willen koppelen.
De handbak is naar mijn idee meer in lijn met het is200 concept. Voor elk moment heb je wel een geschikte versnelling en tevens geeft de handbak een heel solide gevoel. Hij gaat gemakkelijk doch precies in zijn versnelling (ook na veel km's), dit waar je bij andere al snel wat meer loopt te 'roeren'.

A.s. januari heb ik mijn IS200 een jaar. Een zeer fijne auto, alleen maar lof eigenlijk. Ook m'n vakantie in Oostenrijk was een topper en de IS had daar een groot aandeel in. Enige mankement wat ik had was een kapotte bobine. Aangezien de IS200 er voor elke cylinder 1 heeft en deze bobines aardig prijzig zijn, is dat wel iets waar je niet van moet opkijken. Levensduur van die dingen zou lang moeten zijn, maar het moment van defect is niet te bepalen.

Ik wil ook nog even aanvullen dat de jongere modellen ook zijn geleverd met volledig leren interieur, ipv half-om. Naar mijn idee is halfleder 'best of both worlds'.

Ik sluit me helemaal aan bij de opmerking van Alan. Ik heb zelf nu een setje lm velgen er onder zitten die aardig zijn verweerd. Deze wil ik opnieuw laten poedercoaten. Wel iets waar je even op moet letten.

Succes met je aankoop!

Groet

Rick
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Ik kan de keuze voor een automaat wel begrijpen, in onze Audi vindt ik heel relaxt rijden en ideaal in de file.
Hoe een IS200 automaat rijdt weet ik echter niet, onze IS200 heeft een handbak.

Nadeel van een automaat zijn wel de vaak hoge kosten als er mankementen aan komen. Bij Audi kunnen deze kosten makkelijk oplopen tot ruim 3000euro.
Misschien zijn er bij de automaten van Lexus minder problemen en zijn de kosten lager maar wel iets om rekening mee te houden.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Automaat bakken die de duitsers gebruiken zijn vaak van GM of ZF, deze hebben vaak voor de 180.000km wel echt een kleine revisie nodig, want anders loop je heel groot risico op een duur kosten plaatje.. zover ik weet zijn de meeste bakken onder toyota/lexus van aisin, die zeker enorm bekend staan voor hun betrouwbaarheid, maar het blijven mechanische componenten en hoe er mee wordt gereden door de gebruiker is natuurlijk zeer belangrijk.

Automaat in de is200 is redelijk fijn, maar niet de beste, deze heeft maar 4 versnellingen waarvan 1 hiervan al een soort overdrive is. Daarnaast is de bakverhouding vrij lang waardoor die een heel stuk langzamer is, maar voor normaal door het verkeer is het voldoende. Vergelijk het in ieder geval niet met de nieuwe automaat bakken, want dan vind je hem misschien wat minder.