Interieur filter VS “air purifier”

  • Onderwerp starter Onderwerp starter FeFa
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

FeFa

Hoort erbij
17 mrt 2024
54
14
8
In het dashboard van mijn 2007 LS600h zit een knop met een symbooltje voor een luchtfilter. In het scherm van Climate zit een digitaal knopje “air purifier”
Als ik de een inschakel gaat de andere niet aan. Ook wisselt de auto niet (altijd) tussen externe lucht en interne circulatie als je een van de knoppen gebruikt. Dat is weer een aparte knop. Weet iemand wat deze filters doen en wat het verschil is tussen beide?
Fijne dag!
 
Het standaard filter filtert pollen en andere kleine deeltjes zoals bij iedere auto met AC.
Het "air purifier" filter zuivert de lucht door ionisatie van de lucht en een UV lamp, deze doodt bacteriën en virussen. (zeggen ze) Deze zit overigens alleen in Lexussen met 4 weg klimaatregeling.

De opvolger van dit systeem is het Nanoe systeem dat waterdeeltjes in de lucht ioniseert en daarmee uitdroging van de huid voorkomt. (Daarom heb ik zo'n zijdezacht huidje als van een 18 jarige. :ROFLMAO: )
 
Het standaard filter filtert pollen en andere kleine deeltjes zoals bij iedere auto met AC.
Het "air purifier" filter zuivert de lucht door ionisatie van de lucht en een UV lamp, deze doodt bacteriën en virussen. (zeggen ze) Deze zit overigens alleen in Lexussen met 4 weg klimaatregeling.

De opvolger van dit systeem is het Nanoe systeem dat waterdeeltjes in de lucht ioniseert en daarmee uitdroging van de huid voorkomt. (Daarom heb ik zo'n zijdezacht huidje als van een 18 jarige. :ROFLMAO: )
Waarom kan ik dat standaard pollen filter dan aan/uit zetten? Dat wil je dan toch gewoon standaard aan hebben? Ofwel waarom gaat hij uit als ik de auto opnieuw start? Kost het extra brandstof? Slijt hij er sneller van?