- 12 okt 2008
- 530
- 392
- 63
Ik heb zelf geen NX PHEV maar vind de techniek wel erg interessant. Bv. hoe om te gaan met olie verversen gezien de hele andere techniek, wat ook enigzins speelt bij een HEV.
Ik vroeg CoPilot een vraag over als je altijd electrisch rijdt met tussentijds laden, hoe vaak de motor dan gaat draaien. Het antwoord lijkt logisch:
Dus, hoe gaan jullie hiemee om? Het is natuurlijk sterk afhankelijk van het gebruikersprofiel. Maar als je op maximale zuinigheid mikt dan loopt de motor relatief weinig waardoor de kwaliteit sneller achteruit gaat dan bij een normale ICE auto. Vaker olie verversen lijkt me dan wenselijk, elke 7500 km.
Ik vroeg CoPilot een vraag over als je altijd electrisch rijdt met tussentijds laden, hoe vaak de motor dan gaat draaien. Het antwoord lijkt logisch:
so the "engine maintenance cycle" is not every 10,000 kilometers then. You’re right. The "engine maintenance cycle" isn't strictly tied to a 10,000-kilometer interval. Instead, it is an automated process that occurs periodically based on various factors such as time elapsed, engine usage, and overall vehicle conditions. The idea is to keep the engine in optimal working condition even if it’s not frequently used. So, while you might be able to drive on electric power for an extended period with regular charging, the gasoline engine will start occasionally to perform maintenance tasks as needed to ensure long-term reliability and performance. What does that do to the engine oil? Will it deteriorate faster? In hybrid vehicles like the **2024 Lexus NX450h+**, the engine oil can face unique challenges due to the way the hybrid system operates. Here are some key points: 1. **Cooler Operating Temperatures**: The engine runs cooler because it's not always in use, which can lead to water condensation and fuel dilution in the oil. This can cause the oil to deteriorate faster. 2. **Frequent Start-Stop Cycles**: The constant switching between the electric motor and the internal combustion engine can lead to increased oil contamination and sludge formation. 3. **Reduced Oil Temperature**: Lower average oil temperatures can cause the oil to thicken, reducing its effectiveness in lubricating the engine components. To mitigate these issues, it's important to use high-quality synthetic oil and follow the recommended oil change intervals specified by the manufacturer. Regular maintenance will help ensure the engine oil remains in good condition and the engine continues to perform optimally. |
Dus, hoe gaan jullie hiemee om? Het is natuurlijk sterk afhankelijk van het gebruikersprofiel. Maar als je op maximale zuinigheid mikt dan loopt de motor relatief weinig waardoor de kwaliteit sneller achteruit gaat dan bij een normale ICE auto. Vaker olie verversen lijkt me dan wenselijk, elke 7500 km.