IS 200 Alarm via afstandsbediening werkt niet

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Goedemorgen Mensen,

Inmiddels heb ik ruim een jaar kunnen genieten van mijn IS200. Tussendoor een keer de bobine's moeten vervangen, maar dat is na een x aantal kilometers ook wel een keer nodig.

Vanochtend sta ik op het punt om naar mijn werk te gaan en ik wilde het de deuren/alarm ontgrendelen via de afstandsbediening zoals ik dat altijd doe, maar geen effect. Voorheen werkte dit prima. Het lampje op de afstandsbediening licht op (en ook op mijn reservesleutel), dus de batterij is niks mis mee.

Ik heb geprobeerd de auto met de hand te openen en dan gaat het alarm (in dit geval "helaas") af zoals het hoort. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Ik heb zojuist gebeld met een Toyotadealer en die vertelde me het volgende (ook interessant om te weten). Mogelijk kan het ook mijn accu zijn. Het zit als volgt:

Het alarm van de Lexus heeft een eigen accu. Op het moment dat er iets gebeurt via een sensor of in het stroomcircuit, bijvoorbeeld het deurslot omdraaien, zal het alarm afgaan inclusief claxon, op de eigen accu van het alarm.

Ik moet in principe de deur handmatig kunnen openen. Het alarm zal dan wel afgaan, maar dan kan ik proberen of ik de auto kan starten, of dat de (hoofd)accu leeg is.

Ik ga dit zo proberen. Als ik meer weet, laat ik het weten.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ok, ben benieuwd... de accu van het alarm zit ergens achterin.. maar als de accu van het alarm leeg gaat raken dan gaat die piepen...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
In mijn geval ging er niets piepen, maar had zelfde problematiek als TS... :roll:

De noodstroom-accu v/h alarm vormt een ingebouwd onderdeel van de alarmunit. In tijd bestaat het risico dat deze noodstroom-accu door ouderdom niet meer goed oplaadt en kan een lekstroom ontstaan die de auto-accu leegzuigt. A/B werkt dan vaak niet goed meer, of moeizame start etc. Veelal treed dit (logischerwijs) op als de auto langere tijd stilstaat.

Misschien doe je er goed aan te laten controleren op lekstroom/defecte noodstroom accu. In mijn geval heeft de dealer de noodstroom-accu losgekoppeld. Uiteraard heeft het alarm dan geen 'backup' voeding meer.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Het lampje op de sleutel van de IS200 en ook de IS250 geeft nog licht, terwijl de batterij toch vervangen dient te worden. Wat er nodig is om een led te laten ontbranden is namelijk vele malen lager dan wat er nodig is om een radio signaal te zenden. Ik zou eerst echt even de batterij vervangen. Ik heb het meerdere malen meegemaakt dat het lampje brandde en toch de auto niet open ging. Batterij vervangen loste het probleem op.

Daarnaast komt de situatie vaak voor dat beide sleutels tegelijkertijd leeg zijn. Zelfs wanneer je er eentje nooit hebt gebruikt.
 

misterm

Hoort erbij
17 apr 2012
31
0
0
Re: IS 200 Alarm via afstandsbediening werkt niet [opgelost]

Leden,

Ik ben er wat laat mee, maar het euvel is gevonden!

We hebben sinds een tijdje nieuwe buren en nu blijkt dat de beste man ook zendamateur is. Ik heb verder geen idee of hij originele apparatuur gebruikt of dat er het e.e.a. versterkt wordt, maar door zijn signaal werd mijn signaal van de afstandsbediening niet gezien door de Lexus.

Ik was eerder die dag al bij een Toyota-dealer geweest en die vertelde me dat dergelijke zaken ook op Schiphol kunnen voorkomen. De radioband voor deze apparatuur schijnt vrij smal te zijn en daar moet iedereen een plekje in zien te vinden.

Mocht iemand dus ooit eens tegen hetzelfde probleem aanlopen, dan kan het euvel dus ook een storende frequentie ergens in de buurt zijn.

Bedankt voor het meedenken allemaal!