IS-F

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Net eventjes bij Lexus Amsterdam in de IS-F gezeten. Wat een auto zeg! Zeker toen hij even gestart werd. Het geluid is echt geweldig dat deze auto voortbrengt.

Er is echter 1 probleem.......... Ik wil er nu ook 1!
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Eigenlijk moet je kijken waar de auto tegenop moet boksen. De M3, de RS4 en de C63AMG. Al deze auto's zijn een beetje te. In vergelijking tot deze modellen vind ik de IS-F nog ingetogen. Maar, in 4.2 seconden naar 100 is wel heel erg heftig!

In mijn dromen zuipt deze 1liter zeewater op 100km Jelmer ;)
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
In de "preview" van Top Gear seizoen 12 zag ik dat de IS-F head-to-head gaat met een M3.

Weet niet wanneer deze afevering wordt uitgezonden.

Maar Top Gear kennende zal de IS-F geen beste review krijgen schat ik in. Niet echt een Lexus-fan die Clarkson.
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Net eventjes bij Lexus Amsterdam in de IS-F gezeten. Wat een auto zeg! Zeker toen hij even gestart werd. Het geluid is echt geweldig dat deze auto voortbrengt.

Er is echter 1 probleem.......... Ik wil er nu ook 1!

Yep. Pracht-auto en inderdaad een bruut geluid. Helaas kon de kraan niet helemaal open, maar wat ik hoorde was al geweldig!

Het enige jammere vind ik dat de auto van binnen "gewoon" aandoet als een Business of Executive en niet de brute kracht uitstraalt. Maar ach, misshien is dat ook wel weer mooi.

Detail: De prijs van 1 velg van een IS-F: ?4000,- en volgens mij is dat zelfs nog zonder rubber.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Loki zei:
In de "preview" van Top Gear seizoen 12 zag ik dat de IS-F head-to-head gaat met een M3.

Weet niet wanneer deze afevering wordt uitgezonden.

Maar Top Gear kennende zal de IS-F geen beste review krijgen schat ik in. Niet echt een Lexus-fan die Clarkson.

Tja, wie van Topgear een goede review van een auto verwacht is niet goed bij zijn hoofd. Toch heeft het programma een hoog "vermaak" gehalte en dat is ook de reden waarom ik er naar kijk. Laten wij eerlijk zijn, ik als straat gebruiker (in Nederland weliswaar) zal niet veel interesse hebben voor de circuit prestaties van een auto. Hij moet de bochten goed kunnen nemen, maar als het glad is, boeit dat niet. Ik wil snel naar de 100 kunnen trappen een beetje leuk bochtenwerk en rijgedrag hebben en daar houdt het op. Al die reviews op een circuit komen gewoon niet in de buurt van de werkelijkheid. Wie neemt er nou een bocht met 250km/h buiten het cicuit?

Mocht ik ooit nog het geld hebben voor een IS-F (Even de benzine prijzen meegenomen, want dat is onderdeel van het beslissingproces) dan zal het meeste rijden tussen de 60 en 150 km/h uur. Net als in mijn IS250.

Loki zei:
Hube zei:
Net eventjes bij Lexus Amsterdam in de IS-F gezeten. Wat een auto zeg! Zeker toen hij even gestart werd. Het geluid is echt geweldig dat deze auto voortbrengt.

Er is echter 1 probleem.......... Ik wil er nu ook 1!

Yep. Pracht-auto en inderdaad een bruut geluid. Helaas kon de kraan niet helemaal open, maar wat ik hoorde was al geweldig!

Het enige jammere vind ik dat de auto van binnen "gewoon" aandoet als een Business of Executive en niet de brute kracht uitstraalt. Maar ach, misshien is dat ook wel weer mooi.

Detail: De prijs van 1 velg van een IS-F: ?4000,- en volgens mij is dat zelfs nog zonder rubber.

Degene welke in amsterdam staat doet inderdaat aan als een executive/sport van binnen, maar check deze combinatie uit:

lexus-is-f-011.jpg


112_0712_37z+2008_lexus_is_f+interior.jpg


Goed iets meer verschil had er wel mogen zijn, maar de stoelen zitten in ieder geval beter :)
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Ik heb nog een aardig zootje wallpapers van de IS-F, zal ik die naar je toe sturen? (1024x768, 55 stuks, uploaden?)

Van de LX570 heb ik ook nog plaatjes, zeer hoge resolutie (sommige 4064x2704, 66 stuks)
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Jelmer zei:
Ik heb nog een aardig zootje wallpapers van de IS-F, zal ik die naar je toe sturen? (1024x768, 55 stuks, uploaden?)

Van de LX570 heb ik ook nog plaatjes, zeer hoge resolutie (sommige 4064x2704, 66 stuks)

Klinkt goed Jelmer. De IS-F wallpaper heb ik klaar liggen om te gaan uploaden naar de site, Helaas is dat nog niet gelukt, dus kan ik die van jou er nog even bij doen. Wat de LX betreft, dat is wel leuk, maar het zal nog wel even duren voor deze op de site komen. (Het gaat namelijk met dit content management systeem redelijk omslachtig)

AE82GT zei:

"Zucht".....

Was jij dat? Jouw auto?