IS Sportcross, komt hij terug?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Hube
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2025

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Woow wat un gave bak.... vind ik in eerste instantie mooier als de nieuwe IS.
Doe mij die maar, un auto om verliefd op te worden
 
:) Ja zag het. Zou wel un goede zet zijn want NL is un station rijdend landje. Met de juiste motoren komt dat helemaal goed :hi:
 
Het zal waarschijnlijk bij de 300h blijven. Dus de 2.4l 4cil motor met de elektro motor. Hij levert iets meer vermogen dan de huidige IS250, maar hoe de ervaring zal zijn..... Daar moeten we hem voor rijden. Ik verwacht wel dat hij het beter gaat doen dan de huidige IS. Net zoals de huidige het beter deed dan die er voor.
 
Het is te hopen dat ie er komt, maar inderdaad dan wel met achteraandrijving of 4wd en minimaal 6cylinder.
Lexus was destijds met de sportcross zijn tijd 10 jaar vooruit. Mercedes is nu pas met een zgn shooting brake op de markt en het kijk ook maar een naar de audi RS combis. Zoals ik het pleeg te zeggen: beschaafd maar toch geil..
RedBaron
 
Ik weet niet waar ze mee bezig geweest zijn bij Lexus, maar de Sportcross lijkt toch niet terug te komen........
 
Mee eens, maar een hybride 4-cilinder in de 20% bijtellingsklasse en een verbruik (op papier) van 1:23,5 staat natuurlijk garant voor een nog groter aandeel in de markt !
 
Tja, dat hij best een marktaandeel krijgt, ben ik met je eens. Waar ik mijn vraagtekens over stel is dat Lexus op facebook zet dat hij misschien komt, mensen denken, wow en vervolgens gebeurt er niks. Wat? Grapje?
 
Mbt verbruik: er is laatst een onderzoek (onder 40.000 leasewagens) gehouden, daaruit bleek dat de wagens gemiddeld 41% minder zuinig waren dan de fabrieksopgave.

Nu is dit onderzoek onder leasewagens gereden, dus je zou kunnen denken dat deze wagens altijd meer gebruiken, immers de brandstof hoeft niet betaald te worden.
Ten dele waar, je ziet al meer bij bedrijven dat je niet meer onbeperkt mag tanken. Het zij beperkt in liters, hetzij een vorm van afrekening werkelijk gebruik tov fabrieksopgave.

Rustig optrekken, etc. bespaar je de eerste 10% al mee.


Maar dan nog, ik geloof de cijfers van Lexus wel. Echter, op de testbaan.
 
De cijfers worden voor alle auto's op dezelfde manier berekend. Volgens een standaard EU test. Dat de cijfers niet overeenkomen met de werkelijkheid klopt, maar de meting is redelijk universeel.

Toch zie ik mensen met hybrides vaak planken. Je kan zien dat ze niet anders gewent zijn dan vol gas en remmen. Dat doen ze ook met de kleinere auto's/motoren. Kortom een kleinere motor resulteert volgens mij in een heftiger gebruik van het gaspedaal om mee te komen in het verkeer. Dat is weer slecht voor het verbruik.....

Om mee te komen in het verkeer viel mij het verbruik van de GS erg mee. De IS zal waarschijnlijk in werkelijkheid rond de 5-5,5l zitten. Wat nog steeds mooi laag is. De auto heeft voldoende vermogen om goed mee te komen in het verkeer zonder hem vol in te trappen.