IS200 2000 kopen

distructor

Nieuw hier
9 mei 2013
5
0
0
Hallo allemaal!

Ik heb momenteel een Hyundai coupe 2002 en zit er aan te denken om een IS200 te kopen....
Na berekeningen kosten ze beide maandelijks even veel en verbruik zit ook rond de 1 op 9...

Waar moet ik voor opletten met een IS200 wat gaat er vlug kapot? zijn ze duur in onderhoud al dit soort dingen.

Groetjes en bedankt alvast
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Is 200 is behoorlijk bulletproof qua techniek en absoluut niet roestgevoelig.
Allerbelangrijkste is dat ie een goeie baas heeft gehad en op tijd zijn service.
Kijk ff of riem/remmen voor/achter/banden niet aan de beurt zijn. Ze zijn gevoelig voor goede kwaliteit bandjes dus koop niks met foekiemoekie banden of trek aanschafbedrag fatsoenlijk rubber van de prijs af.
Check uitlaat/sporen van aaanrijdingsschade. kontroleer bij proefrit of koppeling nog fris is en vergeet niet te controleren of alles van het instrumentarium werkt en alle aanduidingslampjes branden als verlichting aan staat.
Aos het onbder de motorkap en in het interieur een zootje is, zegt dat meestal ook iets over het soort eigenaar.
Als stuur en pedaalrubbers enorm versleten zijn en de km stand laag kan er met km stand gerotzooid zijn.
Als je weinig sjoege hebt een betrouwbare handelaar opzoeken. Succes ermee; het zijn geweldige autos met een ongewoon goed onderstel.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
Ik vrag me altijd af waarom mensen een is200 zouden importeren als er hier in nederland al genoeg zijn, met minder KM voor het zelfde geld! kijk ook eens hier op de marktplaats, staan zat mooie wagens te koop! waar onder een altezaa met 210 pk
 

distructor

Nieuw hier
9 mei 2013
5
0
0
Ja over de import weet ik ook niet. Maar heb hier op de MP al gekeken maar wil mijn huidige auto inruilen en dat doen ze hier denk ik niet :p
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat vinden jullie van deze auto?
Ja, mooi, maar daar heb je nogal weinig aan.. ;)

Punt is dat je vanaf de buitenkant nogal weinig kunt opmaken over de technische staat. Redbaron somt het goed op; alles valt en staat met tijdig onderhoud (en daarmee aanzienlijke reparatiekosten op termijn).

Btw, welke versie Hyundai heb je nu? Die versie (F?) met 'vaste' koplampen ziet er best gaaf uit.
 

Lexus-dzjino

Actief
23 okt 2011
353
0
0
distructor zei:
Ik heb het 2002 model FX

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... g7zlZiGVvw

Alleen dan in het zwart.... Ja deze ziet er tof uit maar IS200 is toch wat groter in formaat en toch sportief. Alleen ik twijfel nog wel want het sport model is wel leuk van de Hyundai :(

Is een IS200 duur in onderhoud/onderdelen?

JE kan het zo duur maken zoals je zelf wild, je kan orginele toyota kopen of je koopt aftermarkt onderdelen.

Ik koop altijd orginele onderdelen voor de lexus, veel al in belgie daar zijn de prijzen goedkoper.
Ook doe ik altijd de kleine beurten in nederland. En de grote beurten in Polen aangezien ik daar een keer paar jaar naar toe ga voor vakantie :)
 

redbaron

Actief
8 feb 2012
279
0
0
Prijzen vallen reuze mee,
mijn chef monteur heeft ondermeer een Saab turbo en een oude Carina diesel . De Saab spullen zijn erg duur en hij betaalde voor remschijven en schokbrekrs voor die oude Carina meer dan ik voor dezelfde spullen voor mijn IS 300!
Zelfs remschijven voor een oud type spi of mpi Mini zijn duurder dan een setje voor en IS 200/300.
De auto is sowieso goedkoop omdat alles wat er op zit van goede kwaliteit is en zeer lang mee gaat.
En als je niet bang bent voor vuile handen kun je veel klussen zelf doen. Ga er voor vriend, je krijgt er geen spijt van. maar zoek wel de beste die je kunt vinden en/of je kunt permitteren. Hier bij mij om de hoek staat een IS 200 automaat met maar 105000km en TTE spullen voor weinig geld(dacht2600 euro).