Is200 2004 start niet, start alleen handmatig met kabelaansluit relais module

Leganza

Nieuw hier
4 sep 2022
8
0
1
7DF5B65B-979B-4BAB-8482-34C2042B58D7.jpeg
B426592A-F826-4883-B7A3-C1BB26F899F3.jpeg
4E239230-B56F-4B21-BF3C-0372813D2C0A.jpeg
A30A8DA7-0861-4A96-8559-46CDA98C3254.jpeg
Beste medeforum mensen,

Ik heb moeite met het oplossen van het probleem met mijn auto, heb al ongeveer 450 euro uitgegeven. En nog steeds geen resultaat.

mijn auto-accu is een tijdje geleden overleden, dus ik moest hem starten door hem aan een andere auto aan te sluiten, om de accu op te starten, de volgende dag hetzelfde probleem mijn accu was leeg, dus weer aangesloten op een andere auto en op dat moment wilde mijn auto niet meer starten. Dus ik kocht een nieuwe batterij en nieuwe relay/module (zie fotos) en hielp niet.

Ik heb hem naar de garage gebracht en het lijkt erop dat mijn auto niet wil starten tenzij ik het aansluit met kabel op de relay plek zoals je op de foto ziet. Pas dan start mijn auto.
Ik heb een nieuw startrelais gekocht en dat heeft niet geholpen. Het werkt alleen als ik het handmatig aansluit met een kabel.

ps ik heb gemerkt dat mijn alarmsysteem niet meer echt werkt, er gaat geen alarm af als ik de deur probeer te openen zoals voorheen, maar ik weet niet zeker hoe lang dit al zo is ... :/ pff ik word echt moe weet niet wat ik anders kan doen.
Ik heb ook een contact slot switch vervangen en hielp ook niet.

kan iemand mij helpen met dit probleem aub?

bij voorbaat dank.
 

Henri27

Heel actief
1 jul 2020
565
253
63
Kabeltje doortrekken in de cabine en daar een schakelaar monteren. Is dat wat?
of direct aansluiten op je contactslot, waardoor je dus eigenlijk nieuwe draden trekt?

en anders een drukschakelaar, want als je m vergeet uit te zetten is binnen een paar tellen je startmotor/starterkrans o.i.d. ook naar z'n grootje
 

Leganza

Nieuw hier
4 sep 2022
8
0
1
of direct aansluiten op je contactslot, waardoor je dus eigenlijk nieuwe draden trekt?

en anders een drukschakelaar, want als je m vergeet uit te zetten is binnen een paar tellen je startmotor/starterkrans o.i.d. ook naar z'n grootje
Dit is inderdaad mijn allerlaatst oplossing, ik wil eigenlijk dit liefst repareren en auto verkopen, wil iets kleiner kopen omdat ik nu weer alleen woon.

Wil het liefst auto niet verkopen met dit probleempje.
 

Leganza

Nieuw hier
4 sep 2022
8
0
1
of direct aansluiten op je contactslot, waardoor je dus eigenlijk nieuwe draden trekt?

en anders een drukschakelaar, want als je m vergeet uit te zetten is binnen een paar tellen je startmotor/starterkrans o.i.d. ook naar z'n grootje
Ik wil het liefst dit probleem oplossen, omdat ik straks auto wil verkopen, wil een kleinere auto halen, omdat ik weer alleen woon.
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
En als je de sleutel nu bij start/stop knop houd om te starten? Dit is transportmodus. weet zo niet meer maar volgens mij met embleem v/d sleutel naar start/stop knop. ff proberen. Mocht dit werken dan naar dealer om sleutels (beide) opnieuw te activeren.
 

Leganza

Nieuw hier
4 sep 2022
8
0
1
En als je de sleutel nu bij start/stop knop houd om te starten? Dit is transportmodus. weet zo niet meer maar volgens mij met embleem v/d sleutel naar start/stop knop. ff proberen. Mocht dit werken dan naar dealer om sleutels (beide) opnieuw te activeren.
Sorry ik snap niet wat u bedoeld ?
 

Lexpeter

Actief
14 aug 2018
410
148
43
instappen en de sleutel tegen de start/stop knop houden en dan de start /stopknop indrukken zoals je normaal ook de auto start. Het enige wat kan is hoe de sleutel ertegen te houden, desnoods sleutel op verschillende manieren ertegen houden. Vaak komen de auto's in zeebrugge aan en staat de transportmodus nog erop en moeten we de op deze manier starten.
 

Leganza

Nieuw hier
4 sep 2022
8
0
1
instappen en de sleutel tegen de start/stop knop houden en dan de start /stopknop indrukken zoals je normaal ook de auto start. Het enige wat kan is hoe de sleutel ertegen te houden, desnoods sleutel op verschillende manieren ertegen houden. Vaak komen de auto's in zeebrugge aan en staat de transportmodus nog erop en moeten we de op deze manier starten.
Alleen Er zit geen start/stop knop op deze bouwjaar, tis is200 van 2004. Dan zit er ook geen transportmodus denk ik ?
 

Bijlagen

  • 73F2F02A-243B-4CB4-8F46-FA0355946BD8.jpeg
    73F2F02A-243B-4CB4-8F46-FA0355946BD8.jpeg
    2,7 MB · Weergaven: 59