is200 alarm

evs323

Nieuw hier
17 mrt 2009
1
0
0
hallo,
ik heb de lexus is200 excutive uit 2002 :roll: .
mijn vraag is zit er een standaard alarm in?
zo ja, waar vindt ik die?
die van mij werkt nl niet. 8O
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Volgens mij zit er in de IS200 alleen maar een startonderbreking. Alarm is een optie. Op mijn vorige auto had ik deze ook laten inbouwen (IS200 executive)
 

Loki

Hoort erbij
28 aug 2008
66
0
0
Hube zei:
Volgens mij zit er in de IS200 alleen maar een startonderbreking. Alarm is een optie. Op mijn vorige auto had ik deze ook laten inbouwen (IS200 executive)

My two cents....

Zelf heb ik een jaar een IS200 gereden (bj 1999). Deze auto was voorzien van een alarm-systeem af-fabriek, vergelijkbaar met een SCM klasse 2 alarm.

Omdat deze auto destijds niet te verzekeren was met het fabrieksalarm was je veelal verplicht een klasse 3 SCM alarm er "overheen" te zetten (enige verschil is volgens mij dat klasse 3 ook hellingshoeksensoren heeft). Mijn ervaringen met het SCM klasse 3 alarm was redelijk slecht. Veel valse alarmen. Uiteindelijk heb ik het klasse-3 gedeelte laten uitschakelen.

Heb je bij de plafoni?re voorin een zonnebrillen-vakje of zit daar gewoon een afdekplaat?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
alarm kan je zien in je motorruimte daar vind je als het goed is een sirene koker aan bestuurderskant van schutbord.

verder kan je ook nog zien aan een sensor van je motorkap

en daarnaast kan je kijken of je een interieur sensor hebt bij je versnellingspook. trek dat lederen gedeelte bij je versnellingspook omhoog en daar zal als het goed is een doosje te vinden zijn, mits je alarm klasse 3 hebt.