IS250 start niet / slecht

jelmeris200

Nieuw hier
5 feb 2013
17
0
0
Beste liefhebbers,

Ik heb sinds vandaag een vreemd probleem met mijn IS250 Executive.
Ik wou de auto vanavond starten, echter viel deze gelijk uit. Meteen even oliepijl gecontroleerd (was voldoende).
Hierna nog een paar malen de auto proberen te starten, uiteindelijk sloeg deze waar aan. Echter na een paar seconden viel deze weer uit. Na een paar keer proberen blijft de motor draaien. Voor mijn gevoel op 4 of 5 cilinders, auto ploft ook uit de uitlaat. Hebben jullie ervaring met dit probleem, of een idee wat dit eventueel kan zijn?

Morgen neem ik even contact op met een dealer.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jelmer
 

nakisoen

Actief
4 mei 2011
129
12
18
Dat heb ik met mijn oude IS250 ook wel eens gehad!
Vooral draaien op 4/5 cilinders.
Merkte dat het voornamelijk optrad als ik de auto:
- lang niet gereden had
- geparkeerd had met de neus nagenoeg in de heg (!), leek wel alsof er niet genoeg lucht aangezogen kon worden ofzo!?
Als ik wegreed was het na aan poosje weer normaal ;-)

Dealer kon in elk geval niets vinden; was niet opgeslagen in de computer :(
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Seafoam
6410004_sef_sf16_pri_larg.jpg
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Maar dat is toch niet te krijgen in Nederland?

Ik heb op het Volvo forum eens gelezen over een inlaat reiniging die je kan laten doen bij een bedrijf in Denekamp, maar dat kost +/- 200 euro.
Verder lees je ook vaak dat de enige oplossing is om een schroevendraaier te nemen en je kleppen schoon te krassen.

Ik heb gezien dat mijn auto behoorlijk wat sh*t op de kleppen heeft en hij komt ook af en toe twijfelend van z'n plek, ik zou daar ook graag iets aan doen.
Ik kan me overigens voorstellen dat als het nog erger wordt, je ook startproblemen kan krijgen zoals Jelmer omschrijft.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Persoonlijk ben ik inmiddels gewend aan spullen die ik niet kan kopen in NL, dat is in 99 van de 100 gevallen zo. Of hier vragen ze de prijs in 3 dubbel ofzo...

Het schoonkrassen zou ik nooit doen, dan laat ik die zooi liever in mijn blok.
D.m.v. krassen kun je van alles en nog wat beschadigen. Alle eraf geschraapte rotzooi blijft alleen maar achter en niet te vergeten de schraapsel...
Zowat alles in je motorblok is fijn techniek, alles is gepolijst e.d. minimale afwijkingen kunnen voor fatale problemen zorgen.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
14V647000 is het campagne nummer. TSB voor de IS250 heeft als sub 0774. Gewoon je vin nr. checken op lexus site of je ervoor in aanmerking komt. Alles gratis door de dealer vervangen dus waarom zelf doen?
 

jpsystem

Actief
14 mrt 2012
135
1
18
14V647000 is het campagne nummer. TSB voor de IS250 heeft als sub 0774. Gewoon je vin nr. checken op lexus site of je ervoor in aanmerking komt. Alles gratis door de dealer vervangen dus waarom zelf doen?

kun je me de link sturen waar ik die check kan doen.? bvd Jp