Er is interesse in mijn auto en na de vakantie periode wil iemand komen kijken.
Mocht dat doorgaan dan kan ik binnenkort gaan kijken.
Als ik dan toch geld uit moet geven dan inderdaad met leuke opties zoals stoelverwarming en koeling, ML installatie en open dak.
Niet alle wensen kunnen meestal gevonden worden in de tweedehands markt, maar ik heb toch 2 kandidaten op de favo lijst staan.
Optie 1 voor 9999 euro.
Occasions
vanleeuwenautogroep.nl
De kleur zilvergrijs vind ik persoonlijk veilig, makkelijk, maar ook erg saai.
Lelijke velgen, geen trekhaak en geen open dak.
Maar verder top: stoelverwarming en verkoeling, mooie kleur houtaccenten (al is het wat krassig), ML installatie, staat op Michelin banden (zegt toch iets over het onderhoud).
Qua onderhoud is de laatste beurt in 2019 geweest, olie zou alweer moeten en verder geen bewijs van onderhoud tussen 2019 en 2025. Iets om op te letten bij aankoop en in samenhang met de genoemde waterpomp en dynamo hierboven (dank voor de info trouwens
D43m0n
Zowel exterieur en interieur zien er netjes uit.
Velgen zijn te wisselen en trekhaak is nadien te installeren. Open dak was mooi geweest, maar kan ook niet alles hebben zeggen ze dan.
De auto staat al een half jaar bij deze verkoper en kentekencheck.nl laat zien dat er meerdere keren een apk afkeurpunt op: Waarschuwingsinrichting airbag- / gordelsysteem geeft defect. Is zoiets uit te lezen, te controleren, oid of het nu definitief is opgelost?
Kmstand is 196 dkm, en apk is tot april 26.
Mijn gevoel bij deze auto zegt, even opletten op die laatste melding en grote beurt incalculeren met eventueel waterpomp en dynamo, maar verder een leuke auto.
Optie 2 voor 13995
mijnduurzameauto.nl
Is wel 4000 euro duurder, bovenkant dashboard ziet er niet heel netjes uit.
Maar, alle leuke opties zijn aanwezig, zelfs een open dak, kleur is met zwart altijd goed natuurlijk, en een trekhaak kan altijd nog. Zelfs de velgen hoeven niet vervangen te worden door wat netters. Interieur en exterieur zien er netjes uit, op het dashboard na en het hout lijkt minder krassen te hebben.
Opties om via de website het onderhoud in te zien is er niet. Staat wel dat deze recentelijk een beurt heeft gehad, maar niet of dit een kleine of grote beurt was en of er meer is vervangen dan standaard.
Heeft nog 11 maanden apk en ook nog niet zo lang in bezit van de vorige eigenaar. T.o.v. de zilvergrijze heeft deze 2 eigenaren gehad en niet 4 al is dat geen groot plus of minpunt. De lage kilometerstand kan ook een plus of minpunt zijn natuurlijk.
Het lichte interieur had van mij niet gehoeven, maar ik ben er ook niet echt op tegen.
De auto schijnt wel al jarenlang zonder opmerkingen door de apk te zijn gekomen.
Mijn gevoel bij de auto is een beetje dubbel, lage kilometerstand, maar onderhoud is mij onbekend, bovenkant dashboard is niet netjes, maar lijkt me ook lastig weer netjes te krijgen. En voor een auto van 2007 vind ik een prijs van 14000 nog best fors.
Ik zal eens kijken of ik binnenkort bij beide kan gaan kijken.
Wat zijn jullie gedachtes als jullie deze twee opties zo zien?