IS300 Sport / Executive

bulsing

Nieuw hier
23 mrt 2010
3
0
0
Sind een paar weken ben ik op zoek naar een IS300 2004 of 2005 maar blijf tegen een dingetje aan lopen wat ik niet kan vinden.

Vanaf wel modeljaar heeft de IS300 geheugen voor de bestuurdersstoel ? Ik heb gelezen dat er modellen zijn die dit hebben. Is dit juist voorbehouden aan een bepaalde uitvoering ?

Verder zou ik graag willen weten wat nou de precieze verschillen tussen de Sport en Executive is. En dan bedoel ik de dingen die niet direct opvallen zoals bijv. een LSD...

Ik heb wel al een brochure van 2001 op de kop getikt maar daar staan weinig verschillen in.

Er is uberhaupt weinig aanbod in IS300 (de SportCross uitgezonderd).
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Pfffew, nou moet ik even denken. De IS300 is zeker pas later geleverd in Nederland, ver na de introductie van de IS200. Het lijkt mij dat de geheugen functie, als het onderdeel is/was van een package, zeker in de executive zou moeten zitten.

De sport heeft net als de IS200 sport, vs de executive bijna alle zelfde functies met als verrschil dat de sport een sport onderstel heeft.

Ik zou je aanraden even contact op te nemen met de importeur, of anders met ??n van de louwman dealers, zoals Breukelen, Den haag of Amsterdam.
 

bulsing

Nieuw hier
23 mrt 2010
3
0
0
Op zich zou ik niet 1,2,3 weten waarom ik in normale situaties een LSD nodig zou hebben. Maar wel leuk om te vertellen dat je een LSD in (of op) je auto hebt op verjaardagen

Terugkomend op de eerste vraag. Ik heb inmiddels de vraag uitgezet bij Lexus maar jammer genoeg nog geen antwoord mogen ontvangen.

Andere vraag, zijn er nog updates van het af-fabriek relatief oude navigatie systeem te kopen (of downloaden)
 

Lex839

Hoort erbij
14 mei 2010
48
10
8
In de USA was de geheugenfunctie op de stoelen leverbaar vanaf modeljaar 2004. In Nederland heb ik het nog nooit gezien.
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Lex839 zei:
In de USA was de geheugenfunctie op de stoelen leverbaar vanaf modeljaar 2004. In Nederland heb ik het nog nooit gezien.
Mijn IS300 sportcross van 2003 (in Belgi?)heeft ook geen geheugenfunctie op de stoelen.
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
mijne ook niet en is van 2001, in amerika is er wel geheugenfunctie beschikbaar geweest dacht ik, op kappaza belgie staat of stond er een berline te koop met niet veel kms
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja duidelijk een import, er zitten zij markeer lampjes op. Is dus Americaans, ook te herkennen aan de ?lange?achterbumper. Het schijnt dat die handbakken niet zo goed zijn, veel problemen had ik gelezen.



gr. koen
 

bulsing

Nieuw hier
23 mrt 2010
3
0
0
Nee (nog) niet. Mijn huidige auto (US 1995 Mazda 929) blijft een financiele bodemloze put en blijf ik onderdelen vervangen die qua prijsstelling er niet om liegen. Ene is gemaakt, en dan komt het volgende weer... :X

Op dat soort momenten stel je een mogelijke aankoop altijd even uit en blijf ik lonken naar een IS300 die aan mijn eisen voldoet. Ik wil eerst weten of ik geheugen op de bestuurderstoel heb. Mijn vrouw is redelijk klein, ik ben redelijk lang en dat geschuif is altijd een drama als ik of zij dat vergeet goed te zetten.

Een schuifdak vind ik ook wel heel erg prettig en ook wil ik een beige interieur en dan het liefst in de kleur zilver of zwart en dan ook nog eens niet te veel kilometers. En omdat ik me realiseer dat ik geen nieuwe is300 aan het kopen ben, moet ik afwachten wat er beschikbaar komt. En dat is bar weinig.

Ook ben ik er nog niet helemaal uit wat nou de wezenlijke verschillen tussen de executive en sport versie is. Als de sport idd een sportonderstel heeft, dan neig ik om daar de voorkeur aan te geven.
Maar als zo'n sport onderstel minimaal afwijk van de executive dan maakt het op zich weer niet uit, omdat ik de IS-en toch redelijk hoog op de pootjes vind staan en in het achterhoofd heb om een verlagingssetje en iets stuggeren dempers wil laten monteren dan.

Dan is er ook nog een soort van facelift geweest begreep ik zo rond 2003/2004 en ook daar moet ik nog uitdokteren wat de optische en technische verschillen zijn.

Al met al dus een hoop dilemma's, vragen en niet te vergeten, een erg mager aanbod (in NL dan).

Alle tips op- of aanmerkingen neem ik graag ter harte.