is300h vs. gs300h

Yoshi

Hoort erbij
14 okt 2012
41
0
0
Ik zat te kijken naar een is300h h? en als je een beetje wat opties neemt zit je al tegen de 45k aan.

Nu las ik dus laatste dat de gs300h kaal 46k gaat kosten. Maar kaal betekent o.a. Bi-xenon koplampen, elektrisch verstelbare stoelen met geheugenfunctie aan bestuurderszijde, lichtmetalen 17-inchwielen, een audiosysteem met twaalf speakers, een parkeerhulpcamera en Bluetooth-connectiviteit voor telefoon en audio. 4k erbij en dan heb je leer, parkeersensoren, verwarmde/geventileerde stoelen.

Dan zit je bijna op hetzelfde uitrustingsniveau als de is300h en ben je 5k meer kwijt. De aandrijving is verder hetzelfde maar de GS natuurlijk iets zwaarder. Daar tegenover meer beenruimte. Is het het dan nog wel waard om een is300h te kopen?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Tja dat is de vraag. Voor ieder wat wil. 5k is natuurlijk best een hoop geld en als je die extra ruimte niet nodig hebt en een voorkeur hebt voor de styling van de IS. Alles is natuurlijk subjectief.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Het prijsverschil tussen de 2 is inderdaad "maar" 10.000 euro, voor sommige is het niet veel, maar voor andere kan het wel een grote stap zijn.

De beide voertuigen zijn natuurlijk anders, de IS300h is natuurlijk sportiever en wendbaarder, maar de GS biedt meer ruimte, betere materialen, stillere en comfortabeler rijgedrag en is langzamer dan de IS300h.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Ik had hetzelfde probleem, maar de verkoper heeft het snel opgelost voor mij.
De koffer van de gs is kleiner en de zetels niet neerklapbaar.
Ik heb ook met beide gereden (gs450h en is300h) en de is rijdt/zit sportiever ondanks dat de gs sneller is.
En ik heb me m'n keuze nog niet beklaagd
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Kofferbak van de IS300h is volgens mij dieper ja, maar qua liters heeft de GS450h volgens mij net iets meer.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Zetels van de IS zijn pas neerklapbare vanaf de business Edition. Dan praat je al over bijna 40k tel dan nog navi, metalic lak en afleverkosyen mee en je zit op 43500. Maar vormgeving van de IS is vele malen mooier, maar ja dat is persoonlijk.
 

Swiebo

Nieuw hier
23 jan 2014
2
0
0
Ik ben nieuw op dit forum en denk er over na een IS of GS aan te kopen.

Ik zie nog een aantal andere verschillen, wat de GS o.a. meer heeft dan de IS:
- 10 airbags (IS 'maar' 8)
- standaard regensensor
- DAB tuner
- Parking Assist Monitor
- elektrische voorzetels met geheugen

en vooral voor mij belangrijk:

- Richtingaanwijzers met impulsbediening. 3 knippersignalen en automatische terugkeer.

Kan iemand bevestigen dat de IS dit niet heeft? In de documentatie en op internet kan ik er alvast niets over vinden

Grt,
Peter.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Ik heb zelf de Business Edition dus iets meer opties voor 39,995. Zie reacties tussen haakjes. Koop je prive en kun je nog een first Edition krijgen neem die dan. Voor mij was het lease en de korting die de leasemij kreeg was op de FE te laag.
Ik ben nieuw op dit forum en denk er over na een IS of GS aan te kopen. Ik zie nog een aantal andere verschillen, wat de GS o.a. meer heeft dan de IS: - 10 airbags (IS 'maar' 8) - standaard regensensor (heeft BE ook) - DAB tuner (ik heb naast de BE ook de navi genomen ik weet niet of het daar mee samen hangt maar ik heb ook DAB) - Parking Assist Monitor (zit iig ook op BE) - elektrische voorzetels met geheugen (dat zit niet op basis en ook niet op BE, volgens mij pas vanaf business extra of F-sport) en vooral voor mij belangrijk: - Richtingaanwijzers met impulsbediening. 3 knippersignalen en automatische terugkeer. (Zit op BE denk ook op basis) Kan iemand bevestigen dat de IS dit niet heeft? In de documentatie en op internet kan ik er alvast niets over vinden Grt, Peter.
 

Swiebo

Nieuw hier
23 jan 2014
2
0
0
Voor mij ook lease, en waarschijnlijk ook de Belgische Business Edition, maar ik denk dat die minder is uitgerust dan de Nederlandse. Volgens mij heeft die zeker geen DAB en Parking Assist Monitor. Morgen eens gaan kijken bij de Lexus dealer. First Edition kan ik al helemaal niet terugvinden in Belgi?.

Alvast bedankt voor de feedback.

Grt,
Peter.
 

Bas Timmermans

Hoort erbij
24 nov 2013
78
0
0
Hoi Peter, Ik heb ff in het boekje gekeken voor je en bij de optie navigatie komt er meteen de DAB tuner en de parkeerhulpcamera bij. In NL is de korting op de navi tot ergens in maart. Je betaald dan 1655 euro extra bij een businessedition.
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
de business edition in Belgi? heeft alles , behalve leder interieur en elektrische zetelbediening en automatische binenspiegel (dimmen), en die komt in Belgi? op € 37500 catalogusprijs. als je leder interieur wil, wordt dit op een aparte faktuur vermeld en ingebouwd voor € 2000. electrisch maken van de zetels is niet mogelijk, maar zetelverwarming inbouwen kan wel.
metaalkleur, navi en afleverkosten zitten in Belgi? in de prijs inbegrepen.
de wagen wordt dan wel met 16" velgen geleverd, maar ik heb kunnen afspreken dat hij geleverd werd met winterbanden op de 16" velgen, zo kan ik voor m'n zomerbanden nog kiezen tussen 17 of 18".
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
ben je zeker? want de verkoper zei me dat het aantal liters niet hoger lag?
maar verkopers zeggen natuurlijk heel veel en daarom niet altijd het juiste :)
 

leeuws

Actief
25 okt 2013
139
1
0
Hoi Peter,

hierbij de extra's op de Belgische business edition :
Navigation pack : 8 luidsprekers met DAB en dolby, EMV, in het dasboard geintegreerde cd/dvd-speler, lexus premium navigation met connected services, remote touch bediening, metaalkleur,comfortpack dat omvat vooral cruisecontrole en parkeersensoren (geen camera), airco met 2 zones en een in 2 delen neerklapbare achterbank. En dit voor een nettoprijs (vaste prijs in Belgi?) van €37500 incl. BTW