IS350 importeren uit VS

clinttel

Nieuw hier
4 dec 2025
2
0
1
Hoi allemaal!

Ik droom al een paar jaar van een Lexus IS350 (het nieuwe model, bouwjaar 2021–2025) en ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om er eentje uit de VS te importeren.

Heeft iemand hier ervaring met het importeren van een Lexus (liefst een IS350) uit Amerika? Zo ja, zou je je ervaringen willen delen?

Alvast bedankt!

Hoi even een waarschuwing, sinds 1 juli hebben we een aantal verplichte systemen. Ik zou regelgeving bestuderen om te zorgen dat je niet een verrassing hebt met een geïmporteerde auto. Dit jaar in de VS hadden we een nieuwe auto mee. Er zaten wel opties op die verplicht zijn in NL, maar die kon je dus ook uitzetten voor altijd (stond ook uit bij ons). Dat mag dus niet in Europa. Als ik zou mogen kiezen dan heb ik liefst de Amerikaanse software in mijn auto.

• Leuk
Waarderingen: clinttel
Hoi allemaal!

Ik droom al een paar jaar van een Lexus IS350 (het nieuwe model, bouwjaar 2021–2025) en ik ben aan het kijken naar de mogelijkheden om er eentje uit de VS te importeren.

Heeft iemand hier ervaring met het importeren van een Lexus (liefst een IS350) uit Amerika? Zo ja, zou je je ervaringen willen delen?

Alvast bedankt!
Ik ben ook erg benieuwd.

Er zijn ook partijen welke dit soort import voor je uit kunnen voeren, zeker de papieren rompslomp.
Destijds zat er eentje in Amsterdam, ik weet niet meer welke.

• Leuk
Waarderingen: HondaFan
Ik ben stiekem ook wel eens aan het dromen om een nieuw model IS500 hierheen te halen.
Buiten de aanschaf (laatste model dus nog stevig aan de prijs) en de import zal de BPM me ook vast gaan tegenvallen.

Maar man man, wat lijkt me dat een gaaf model om te rijden! :trollface:
Een IS350 is dan mogelijk wel een veiliger (goedkoper?) alternatief ja :cool:
Ben dus ook benieuwd naar de import en alles.

Vet om te zien dat zoveel mensen hier vergelijkbare dromen hebben!

Ik heb ooit contact gezocht met Lexus Utrecht. Zij lieten mij uiteraard weten dat zij geen import doen, maar gaven mij wel twee namen die dit wel doen: Marlog Car Handling en SCL Rotterdam. Maar ik denk dat wel meer partijen import doen. 🤣

Verder lieten ze nog weten dat de radio geen Nederlandse radiozenders kan ontvangen en dat het lastig zal zijn om aan onderdelen te komen.