Jappie IS200

Jappie

Hoort erbij
12 apr 2009
35
0
0
Hallo,

Zag dat het nog een forum in opbouw is, dus dacht laat ik me ook maar even voorstellen :D Mijn naam is Jappie, 23 jaar en woonachtend in een klein dorpje naast Drachten. Na de verkoop van m'n Mazda 323 zat ik te twijfelen tussen een BMW E46 en een IS200, maar ik heb wat met Japanse auto's, dus toch maar voor laatstgenoemde gegaan. Ben nu sinds februari eigenaar van een IS200 in de kleur Aztec Fire. Het is er ??n van eind '99 met inmiddels 161.000 km. En heb zeker geen spijt gekregen van deze aankoop :D

Hier een paar oude foto's van de vorige eigenaar:
PC087463.jpg

PC087464.jpg

PC087465.jpg

PC087466.jpg

PC087467.jpg

Aangezien ik graag met auto's bezig ben, zijn er inmiddels wat kleine dingetjes aangepast. Na 1 week had ik al de pech dat een plastic klipje van de originele motorkapsteun knapte :? Dus heb allereerst een gasveer geplaatst onder de motorkap, deze pastte met een metalen stripje precies in de originele gaten van de motorkap en carrosserie:

DSC06322.jpg

Werkt ook een stuk prettiger.

Nog een totaalplaatje van de 6 in lijn:

DSC06321.jpg

Eind februari zag ik op marktplaats een advertentie waarbij een setje originele sideskirts van de Japanse Altezza RS200Z werden aangeboden. De skirts werden aangeboden door Japoto, echter vistte ik net achter het net omdat een collega ze schijnbaar verkocht had. Op de vraag of hij meer JDM spul voor de IS200 krijgt/heeft antwoordde hij dat hij nog wel een sportgril en een schroefset in de aanbieding had.

Dus toen even een ritje naar het Groningse Wirdum gedaan met de intentie in ieder geval de gril mee naar huis te nemen. Maar aangezien hij een spotprijs vroeg voor de schroefset en de andere koper van de skirts niks meer van zich had laten horen heb ik ook deze meegenomen :D Zodoende mocht ik de kofferbak vullen met een setje Altezza RS200Z sideskirts, een Altezza RS200Z sportgril en een TOM's racing schroefsetje :D

Toch handig, zo'n skiluik als je geen neerklapbare achterbank heb :lol:
DSC06380.jpg

Skirts moeten er zo uit gaan zien in kleur, ik twijfel alleen op dit moment nog of ik ze erop plaats:
Profile.jpg

De gril met Altezza logo:
DSC06385.jpg

De TOM's schroefset:
DSC06381.jpg

DSC06382.jpg

DSC06383.jpg

En ben op dit moment bezig met de velgen, deze ben ik helemaal aan het kaalmaken, schuren en plamuren (met metaalplamuur) om ze weer netjes te krijgen. Mocht ik in de toekomst nog een mooie set velgen tegenkomen, kan ik ze altijd nog gebruiken als winterset.

Dit is hoe ze er uitzagen:

DSC06386.jpg

En dit is hoe ze er nu uitzien:

DSC06391.jpg

DSC06395.jpg

In de tussentijd nog 2 setjes 6000K xenon (dimlicht + grootlicht) ge?nstalleerd. Is altijd lastig op de foto te zetten, maar dit is de kleur:

DSC06371.jpg

Met grootlicht, lijkt megablauw, maar is het niet:
DSC06494.jpg

De sportgril matzwart gespoten en gemonteerd:
DSC06495.jpg

DSC06497.jpg

Misschien later nog eens in kleur laten spuiten, wil toch nog eens naar een schadehersteller om een paar kleine parkeerdeukjes eruit te laten trekken.

Vervolgens bezig geweest met de schroefset, dit is origineel:

DSC06409.jpg

Dit is met schroefset al een stukje lager:

DSC06709.jpg

DSC06705.jpg

En zo ziet de IS er hedendaags uit :D

DSC06737.jpg

DSC06742.jpg

DSC06740.jpg

DSC06741.jpg

Met vriendelijke groet,
Jappie

Mooie bak Jappie!

Veel plezier met de auto!

P.S. Is je distributieriem al vervangen? Hij moet iedere 150.000km vervangen worden.

Hoi Jappie.

Wat is jouw IS200 ongelovelijk mooi. Zeker de onderdelen welke jij van de altezza hebt zijn uniek. Mocht je de skirts plaatsen, dan moet je eigenlijk ook de voor en achter bumper vervangen.

Mijn eerste Lexus was een IS200 uit 1999. Een zwarte. Ik zal even kijken of ik er nog foto's van heb liggen.

In ieder geval bedankt voor de informatie en welkom op het forum. Heel veel succes!

L-expert zei:
P.S. Is je distributieriem al vervangen? Hij moet iedere 150.000km vervangen worden.

Deze heeft de vorige eigenaar bij 149.000 laten vervangen :wink:

DSC06745.jpg

Hube zei:
Mocht je de skirts plaatsen, dan moet je eigenlijk ook de voor en achter bumper vervangen.

Inderdaad, anders is de lijn van voor naar achter compleet zoek. Maar hij rijd er niet minder om, heb hier dus geen haast mee :wink:

Zocht zelf overigens ook een zwarte. Toen ik bij deze ging kijken daarom ook eerst getwijfeld, maar toen ie naar buiten werd gereden in het februari-zonnetje toch overstag gegaan :D

Welkom! goeie binnenkomer. Mooie auto trouwens ook, ben blij te zien dat er ook hier in Nederland mensen zijn die aan een Lexus knutselen :lol:

Maar volgens mij is dat een foto van je V-snaar die je laat zien....

Hoow, dat komt lekker handig over... :roll: Distributieriem zit uiteraard verstopt. V.l.n.r de waterpomp (was lek volgens de vorige eigenaar), de aandrijfriem voor de stuurbekrachtiging, de v-snaar en de aandrijfriem voor de aircopomp (moeilijk te zien op bovenstaande foto) zijn tegelijkertijd ook vervangen.

Hallo Jappie,
Welkom hier op het forum.
Het ziet er allemaal gelikt uit ,een geweldig mooie auto!
De dingen die je doet ,doe je goed zie ik.
De velgen zijn weer nieuw ,en het uiterlijk van de auto is super sportief.
Hou ons op de hoogte als je weer wat gaat doen.
Groetjes Gusmano Ls400 8)

Dank je :) Komende week zit de eerste prijzige reparatie eraan te komen. Sinds woensdag brand het lampje van een elektronische storing in het motorgedeelte. Aangezien de Toyota dealer in Leeuwarden (Valkema) op steenworp afstand ligt van m'n werkgever is de IS daar gister uitgelezen. Daar is uit gebleken dat de lambdasonde defect is, deze is nu in bestelling..

Heb het zelf nog nooit gedaan en ontbreekt me een beetje aan tijd. Dus denk dat ik hem maar laat vervangen. Ook aangezien de computer dan waarschijnlijk ook gereset moet worden?

Je kunt er bij een IS200 (vooral bij de voorste 3 cilinders) overigens wel redelijk goed bij:

DSC06785.jpg

DSC06787.jpg

De monteur had het over de lambdasonde van bank 1, welke lambdasonde bedoelt hij dan? Degene van de voorste 3, of van de achterste 3 cilinders?

Ik zal dit topic ook even updaten. Lambdasonde is begin mei vervangen bij de Toyota dealer in Leeuwarden. De Lexus heeft nu bijna 180.000 km gereden, toch dik 20k in een jaar. Binnenkort voor een grote beurt :) Voor de rest is de Lexus storingsvrij en zonder ongemakken het jaar door gekomen :D

Het zal niet iedereen z'n kop thee zijn, maar half jaartje terug de originele achterlichten vervangen door subtielere led-achterlichten.

DSC06973.jpg

Tevens zijn ook de mistlichten vervangen door heldere led versies. Voor de achterlichten een extra kabelboompje gekocht en de mistlichten aan de achterlichten gekoppeld met wat relais, diodes en weerstanden ertussen.

Wanneer stads-/dimlicht aanstaat branden de mistlichten gedimd mee. Bij remmen of wanneer het mistlicht aanstaat branden ze voluit.

DSC07057.jpg

Nog een foto van eind december:

IMG_0090.jpg

Hoi en welkom terug Jappie. Mooi werk op de IS200! Ziet er echt heel erg mooi uit. Achterlichten i.c.m. de kleur van de auto is echt fantastisch!

Thanks.

Zal proberen wat vaker hier op dit forum te kijken en te posten, merk dat er nu in ieder geval iets meer bedrijvigheid is :)

Geef het wat tijd, en er komt misschien een bloem uit :D

Achterlichten en led-mistlampen zijn vet! Als ik m'n droom IS op de kop getikt heb, kom ik je even om advies vragen ;)