Japspeed uitlaat

AutomotiveLucas

Hoort erbij
18 jul 2020
66
13
8
Goedemorgen iedereen!

Nu dat de Lex het eindelijk goed doet, ben ik er nog wel van overtuigd dat hij een beetje als een stofzuiger klinkt. Nu dat ik ook wel wil beginnen met wat "kleine" upgrades heb ik besloten om een uitlaat systeem te kopen. Maar natuurlijk niet zonder advies!

Na wat research en rondzoeken ben ik heel wat tegengekomen. Maar toch springt er voor mij ééntje uit; de Japspeed uitlaatsysteem. Op verschillende sites zoals rideround.nl (waar ze helaas alleen het decat spruitstuk verkopen), ebay en sw.performance.

Nu is een beetje de vraag, ga ik voor een decat of een cat-back? Het liefst ga ik voor een decat. Maar ik denk dat de politie dat niet zo leuk zal vinden, ondanks dat ik in the middle of nowhere woon. Het spruitstuk laat ik eerst liggen omdat deze onlangs ook is vervangen. Daarnaast zal hij zonder de precats vast niet meer door de apk komen.

Voor ongeveer 3 bankjes heb je al zo'n uitlaatsysteem. Any thoughts?
 

Nivek

Actief
Sponsor
16 jun 2013
382
119
43
Politie kijkt daar niet naar. Hooguit bij een grote technische controle waar het rdw ook staat. Politie kijkt soms alleen naar geluid maar dat is weer net wie je treft.

Maar volgens mij zit de kat in de spruitstukken toch? Dat betekend dat je in dat geval voor een volledig uitlaatsysteem gaat en vervolgens een probleem met APK hebt. Er zal dan iets gemaakt moeten worden dat er makkelijk een (sport)kat tussen gezet kan worden.

Wellicht kan ik je helpen, ik kan wellicht ook wel het eea leveren en ik maak uitlaten op maat.
 

AutomotiveLucas

Hoort erbij
18 jul 2020
66
13
8
Politie kijkt daar niet naar. Hooguit bij een grote technische controle waar het rdw ook staat. Politie kijkt soms alleen naar geluid maar dat is weer net wie je treft.

Maar volgens mij zit de kat in de spruitstukken toch? Dat betekend dat je in dat geval voor een volledig uitlaatsysteem gaat en vervolgens een probleem met APK hebt. Er zal dan iets gemaakt moeten worden dat er makkelijk een (sport)kat tussen gezet kan worden.

Wellicht kan ik je helpen, ik kan wellicht ook wel het eea leveren en ik maak uitlaten op maat.
Bedankt voor de reply!

Het is alweer een tijdje verder, en na wat verder onderzoeken en diverse mensen vragen heb ik al een japspeed catback + sportscat besteld.

Er zitten inderdaad ook nog 2 katalysatoren in het spruitstuk, maar die laat ik zitten. Dan zit er ook nog een cat net na de uitlaat manifold. Die wordt vervangen door een sportscat. Inderdaad moet met deze setup door de apk komen niet een groot probleem zijn