Jelmer

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Als eerste mijn complimenten voor de nette website!

Ik ben Jelmer en woon in Alkmaar. Ik heb Lexus altijd fantastisch gevonden en dan natuurlijk met name de grote LS. Ik had dan ook het idee dat m'n auto een Lexus zou moeten worden.

Door de jaren heen is alleen het Amerikanen virus er in gekomen, waardoor toen ik 18 was en net me rijbewijs had gehaald toch voor een Cadillac Seville ging van 1977, Deze heb ik nu anderhalf jaar maar het bevalt me toch niet helemaal. Hij slokt veelste veel tijd op en het onderhoud is ook gigantisch.

Ik heb afgelopen weekend besloten prioriteiten te stellen en de Cadillac te verkopen aangezien hij dus te veel tijd kost....Maar ik moest natuurlijk ook wat anders hebben dan :?
Toen heb ik maandag dan toch maar alvast een Lexus gekocht en de Cadillac gaat ??n dezer dagen in de verkoop.

Het is een Blauwe LS400 van 1993 (Jeeh! ik heb de oudste hier :lol:) geworden met een Blauw interieur. Naar mijn weten heeft hij zo'n beetje alle opties: de luchtvering uiteraard, stoelverwarming voor en achter, lederen bekleding, glazen schuif/kanteldak en traction control. Ik heb alleen eens begrepen dat er nog een luxere versie in Japan is geweest met nog meer elektrische opties voor de achterbank, maar of die ooit hier leverbaar is geweest??

De auto heeft wel aardig wat Kilometers er op zitten, 350000 namelijk. Daarmee ook wat gebruikssporen zoals wat deukjes/krasjes/steenslag. In het interieur heeft het leer een beetje schade opgelopen en is het stuur en de pookknop versleten. Maar over de jaren verspreid hoop ik dit allemaal weer netjes te kunnen maken.

Ik ga er niet veel Kilometers mee rijden en hij gaat binnen staan zo gauw de Cadillac weg is, dus dan blijft het wel allemaal netjes.

Ik ben erg blij met me nieuwe auto, en ben er van overtuigd dat hij niet zoveel tijd gaat kosten als de Seville. Ik moet hem alleen nog wel even super schoon maken, maar dat gaat wel lukken :D

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het eerste dat ik aan de auto heb gedaan; Achterlichten gedeeltelijk los gehaald en vervolgens de balk met de kentekenplaat verlichting er uit gehaald en helemaal van binnen schoon gemaakt, je kon nauwelijks door de glaasjes heen kijken. Vervolgens heb ze voorzien van High Power Led's in de kleur wit aangezien er toch een lampje al kapot was. Ook heb ik er een verchroomde kentekenplaat frame opgezet

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


P.S. : Let maar niet op me -d's en -t's, dat is drama sinds ik van school ben :wink:
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Hoi Jelmer ik heb jouw topic gepslits. Helaas splitste ik direct vanaf jouw eerste post en niet vanaf de post welke ik dacht. Je mist dus een paar antwoorden betreffende jouw welkom.

Hube zei:
Hoi Jelmer,

Hartelijk welkom op deze website. Voor ik op je post reageer, eventjes de mededeling dat dit een beginnende website is en dus nog niet al te veel verkeer heeft. Het kan even duren voor de community is opgebouwd en dus kan het forum erg "dood"lijken. Hopelijk komt daar snel verandering in.

Jouw auto is in een ongelofelijke goede staat. Wat een ontzettend mooi ding. Dit is het model dat Lexus "gemaakt" heeft. Ik neem aan dat de V8 net zo soepel loopt als de auto er uit ziet?

Kennende Lexus zal je weinig problemen met deze auto ondervinden. De Cadilac is ook een mooie auto, maar toch in vergelijking tot deze Lexus....

Goede keus. Mooie auto. Je hebr een echte klasieker in handen.

ps. Zou je een aantal foto's naar mij kunnen sturen met een grotere resolutie? Ik ben namelijk voor het Album nog op zoek naar goede foto's voor een 1ste generatie LS. info (at) lexusforum (dot) nl

Hartelijk dank.
Jelmer zei:
Ja ik had al gezien dat er nu 4 geregistreert staan hier. maakt niet zoveel uit. op het Cadillac forum liep het ook niet echt storm in het begin.

Ik wou wel weer een klassiek model ja,

Zo mooi is hij ook weer niet hoor :oops: , maar bedankt voor het compliment. Er zitten hier en daar wel wat deukjes, en het interieur is echt niet meer zo netjes zoals je kan zien. Maar als je ze echt wil hebben kan ik wel wat leuke foto's nemen eerdaags.

De motor presteert inderdaad perfect, ben benieuwd wat hij in het verbruik nou echt gaat doen. Ik trap de auto niet dus hopelijk valt het mee.
Er zit alleen een zacht tikje in de motor, wat de meeste LS400's wel hebben. Dit duidt er op dat er een beetje ruimte zit bij z'n kleppen/vulplaatjes. Dus aan het eind van het jaar laat ik denk ik even z'n kleppen stellen + distributiesnaar vervangen. Automaat voel je wel een klein beetje, maar niks verontrustends, voorlopig kan ik goed rijden.
Het instrumentarium is al een keer vervangen, maar het is nog niet helemaal goed, soms blijven de toerenteller en snelheidsmeter stilstaan als je hem heb gestart, maar na een paar minuten springen ze wel weer aan. En soms gaan even alle controle lampjes branden behalve die van de motor. de naald van de toerenteller is ook niet meer verlicht. Alleen voorlopig heb ik echt geen zin om me er in te verdiepen. eerst moet de Cadillac maar de deur uit.

Ook zit er denk ik een draadbreuk in de linker dimlicht kabel, want met grootlicht springt hij wel ineens aan..

Dus helemaal probleemloos.....toch niet :p

Verder heb ik zelf ook nog een gigantische database aan Lexus LS/GS plaatjes, misschien dat ik daar ook wat mooi groots tussen vind???

Ik heb hier trouwens nog een paar websites voor je:

www.artisanspirits.co.jp

www.wald.co.jp
Hube zei:
Ik zal de websites toevoegen. Bedankt! Zeer mooie Lexus styling.

De deukjes waar je het over hebt kan ik niet vinden op de foto's, maar zowiezo, de eigenaar weet altijd alle imperfecties op zijn bolide te vinden. Ik kan ondertussen ieder steenslag plekje op mijn auto blindelings aanwijzen.

De problemen met de auto die je aangeeft zijn zo te horen redelijk makkelijk te verwijderen.

Ik zag net een post van een nieuw lid, Gusamo, met ook zo'n prachtige LS. Misschien kunnen jullie elkaar de nodige tips geven over dit model.
gusmano zei:
Hallo Jelmer,
Je hebt ook gekozen voor een heerlijke LS :wink:
Hij ziet er ook nog mooi uit,en als je een middag aan het poetsen en cleannen bent geweest,komt hij er vast als nieuw uit.
Ik heb een paar geweldige technische site's gevonden over de LS400,hier staat wordt heel veel onderhoud ,en reparaties beschreven (met duidelijke foto's)
Ik zal de link hier op het forum plaatsen.

Verder hebben we nog wat gemeen...ik heb voor de Lexus 8maanden een Grand Cherokee 5.2 gereden.
Heb er het een en ander aan gedaan,was een bruut beest :wink:
Maar helaas vond ik het rijden op de autobaan met deze auto niet fijn :cry:
In de stad was het wel geweldig :lol: maar ja ik moet ook wel eens verder weg...
Nu zweef ik over de snelweg,wat een verschil :wink:
Ik denk dat we mekaar nog wel wat te vragen,of te vertellen hebben.
Dit zal ook vast wel gebeuren.
Veel plezier met je LS400 en op het forum.
Groetjes Gusmano 8)
Jelmer zei:
Ow leuk nog iemand met een LS! :D

Er is een hele mooie site inderdaad: www.lexls.com

Ik heb me al aardig wat jaartjes verdiept in de LS toen ik zo'n beetje 14-16 was. En inderdaad, zo'n amerikaan rijdt niet lekker boven de 100 vind ik. dit zoeft er over.

Jammer genoeg later afgestapt aangezien het onderhoud van een LS400 nog al prijzig is uiteraard. maar daar heb ik me over heen gezet nu aangezien me vrije tijd kostbaarder is.


Excuus dat het niet goed gegaan is, er is wel een mod beschikbaar om de topics weer samen te voegen, maar dan maak ik het upgraden naar een nieuwere versie weer moeilijker voor mijzelf.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Goed mensen, even stofkapjes op hoor (zo oud dit topic)

De LS400 zou me ook te veel tijd gaan kosten om helemaal op te knappen, hij begon toch aardig z'n leeftijd te laten zien en ik vond het hem niet meer waard. Tevens vond ik een nieuw model en z'n opties ook wel erg aantrekkelijk
Dus ik heb eergisteren een LS430 President gehaald

Er staat nu 206000km op, auto heeft een trekhaak......uhmmm, ja, goed. oke :mrgreen: hij is gelukkig afneembaar en dan zie je er weinig van ;) .. Jammer genoeg heeft deze LS430 geen schuif/kanteldak, maar de prijs was goed dus daar kan ik wel mee leven denk

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik ga ook wel even een nieuw Project topic aanmaken, aangezien het natuurlijk niet standaard blijft... tuurlijk niet!
 

micdee

Heel actief
16 jul 2011
694
2
0
Nice. nu nog iemand vinden die je wil rond rijden de gehele tijd, kan jij als een president achterin zitten.

:mrgreen:
 

Erick

Heel actief
13 jun 2010
863
20
18
1st dip on the driversseat. :))

Mooie auto man en met werkelijk alle opties.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Je bent de eerste Erick. dus met de volgende meeting kan je wel een rondje doen :rulez:

Bedankt allemaal, ben er ook heel erg blij mee. Vanmiddag maar weer even verder me garage uitbaggeren, kan hij er zo snel mogelijk in
 

GS300

Actief
27 apr 2011
266
0
0
Super dikke en vooral mooie auto! Rij deze week wel ff langs, wil ehm wel ff zien :rulez:
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nice nice! nice choice for a ride mr president! haha.. veel plezier ermee... ben benieuwd hoe deze gaat worden!
 

VROEM

Actief
31 jul 2011
340
6
0
Wat een mooi ding!

Was de ls400 in 3 jaar zo slecht dat ie gesloopt is?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mijn oude blauwe LS hier boven? die is niet gesloopt. Is op de export gegaan