Hoi allemaal,
Ook een nieuwe eigenaar hier. Van een gebruikte GS430 uit 2002 weliswaar. Maar dat mag de pret niet drukken.
Over mezelf: Ik ben 33 jaar en woon in Groningen. Zelfstandig ondernemer en ik hou mij in het dagelijks leven bezig met vormgeving voor print en online, merken en online communicatie.
Ik lees al een tijd mee op dit forum en fora als ClubLexus. Sinds een kleine twee maanden eindelijk trotse bezitter van een GS430. Goede reden om me aan te melden en hopelijk mee te kunnen doen in de discussies.
Ik ben technisch een totale nitwit wat auto's betreft en hoop daar toch wat van op te steken als bezoeker van dit forum. Maar ik kan aan de andere kant hopelijk weer meer bijdragen op het gebied van het merk Lexus.
Zoals velen hier op het forum ben ik ook al jaren een groot fan van Lexus. Vaak tot ergernis van de BMW- en Audi-rijders om mij heen. :lol:
Verder totale USA freak en liefhebber van alles wat vliegt en van metaal is.
Ok, genoeg gewauwel over mezelf. De auto.
(Ik heb helaas nog niet echt de mogelijkheid gehad om fatsoenlijke foto's te maken. Zal dit zsm wel gaan doen.)
We (ik en mrs. JimboGS) rijden een donkergroene (Racing Green in Lexus-termen) GS430 uit 07-2002 met zo'n 140K op de teller.
De bekleding is Ivory geperforeerd met verwarming. Audio is de standaard Lexus Premium Audio en de auto is voorzien van parkeersensoren achter.
De auto wordt priv? gereden en we moeten echt ons best doen om boven de 15K km per jaar uit te komen. Hij is compleet origineel, met uitzondering van de carkit. In die staat wil ik hem ook graag houden.
De enige toevoeging die ik in de nabije toekomst nog wil doen is het vervangen van de velgen. De zomerbanden hebben de stock 17" velgen. De winterbanden zijn voorzien van wieldoppen. Het is mijn plan om de stock velgen richting de winterbanden te verhuizen en waarschijnlijk gaan de zomerbanden richting stock 3GS of F velgen. (ik ben nog aan het ori?nteren, en sta volledig open voor tips.)
Ik had al wel beperkte ervaring met de verschillende modellen van Lexus. O.a. met de IS200, IS250, GS300 (gen 2 en 3) en de RX400h. Vooral de h modellen zijn hier in de stad dodelijk. Geen fietser die je hoort aankomen.
Het is geen zuinige auto. Tenminste in de stad niet. 1 op 5 is geen uitzondering. Op de snelweg is 1 op 14 te halen. Maar dan moet je je best doen. Uiteindelijk is dat natuurlijk geen issue. Je weet dat soort dingen voordat je een dergelijke auto aanschaft. Met het kilometrage is dat uiteindelijk ook geen probleem. Het gevoel wil ook wat. Anders waren wel wel voor een Prius gegaan.
Het is wel een enorm soepel rijdende auto. Qua rijgedrag kan je hem plaatsen tussen een 'Amerikaan' en een BMW 5. Het is uiteraard volledig persoonlijk hoe je zoiets vindt of wilt rijden. Ik hou zelf erg van het 'floaty' comfortabele Amerikaanse rijgedrag, maar wil toch wel meer het gevoel van controle hebben. M.i. voldoet de GS daar precies aan: 60 comfort en 40 sportief, zeg maar.
Daarnaast is de motor waanzinnig soepel en stil. Zelfde geldt voor de versnellingsbak. Die voel je letterlijk niet. Soms wil je het nog wel eens van de eerste naar de tweede versnelling voelen. Maar je moet er echt op gaan letten. Mijn vriendin heeft hem overigens al eens twee keer gestart omdat ze dacht dat ie niet aansloeg. :roll:
Gebreken die ik tot nu toe gevonden heb:
- Binnenverlichting (leeslampje) bestuurderzijde is kapot.
- De antenne schuift soms niet in z'n geheel uit.
- Een kleine beschadiging aan de binnenzijde achterportier.
Verder moet hij binnenkort voor de 150K beurt. Dat wil ik uiteraard laten doen bij een Lexusdealer. Alleen waren mijn eerste kennismakingen bij Louwman Groningen niet van erg goede aard.
Ik ben dus nog zoekende.
Vragen, opmerkingen of andere zaken? Stel ze gerust!
Ook een nieuwe eigenaar hier. Van een gebruikte GS430 uit 2002 weliswaar. Maar dat mag de pret niet drukken.

Over mezelf: Ik ben 33 jaar en woon in Groningen. Zelfstandig ondernemer en ik hou mij in het dagelijks leven bezig met vormgeving voor print en online, merken en online communicatie.
Ik lees al een tijd mee op dit forum en fora als ClubLexus. Sinds een kleine twee maanden eindelijk trotse bezitter van een GS430. Goede reden om me aan te melden en hopelijk mee te kunnen doen in de discussies.
Ik ben technisch een totale nitwit wat auto's betreft en hoop daar toch wat van op te steken als bezoeker van dit forum. Maar ik kan aan de andere kant hopelijk weer meer bijdragen op het gebied van het merk Lexus.
Zoals velen hier op het forum ben ik ook al jaren een groot fan van Lexus. Vaak tot ergernis van de BMW- en Audi-rijders om mij heen. :lol:
Verder totale USA freak en liefhebber van alles wat vliegt en van metaal is.
Ok, genoeg gewauwel over mezelf. De auto.
(Ik heb helaas nog niet echt de mogelijkheid gehad om fatsoenlijke foto's te maken. Zal dit zsm wel gaan doen.)
We (ik en mrs. JimboGS) rijden een donkergroene (Racing Green in Lexus-termen) GS430 uit 07-2002 met zo'n 140K op de teller.
De bekleding is Ivory geperforeerd met verwarming. Audio is de standaard Lexus Premium Audio en de auto is voorzien van parkeersensoren achter.
De auto wordt priv? gereden en we moeten echt ons best doen om boven de 15K km per jaar uit te komen. Hij is compleet origineel, met uitzondering van de carkit. In die staat wil ik hem ook graag houden.

De enige toevoeging die ik in de nabije toekomst nog wil doen is het vervangen van de velgen. De zomerbanden hebben de stock 17" velgen. De winterbanden zijn voorzien van wieldoppen. Het is mijn plan om de stock velgen richting de winterbanden te verhuizen en waarschijnlijk gaan de zomerbanden richting stock 3GS of F velgen. (ik ben nog aan het ori?nteren, en sta volledig open voor tips.)
Ik had al wel beperkte ervaring met de verschillende modellen van Lexus. O.a. met de IS200, IS250, GS300 (gen 2 en 3) en de RX400h. Vooral de h modellen zijn hier in de stad dodelijk. Geen fietser die je hoort aankomen.
Het is geen zuinige auto. Tenminste in de stad niet. 1 op 5 is geen uitzondering. Op de snelweg is 1 op 14 te halen. Maar dan moet je je best doen. Uiteindelijk is dat natuurlijk geen issue. Je weet dat soort dingen voordat je een dergelijke auto aanschaft. Met het kilometrage is dat uiteindelijk ook geen probleem. Het gevoel wil ook wat. Anders waren wel wel voor een Prius gegaan.
Het is wel een enorm soepel rijdende auto. Qua rijgedrag kan je hem plaatsen tussen een 'Amerikaan' en een BMW 5. Het is uiteraard volledig persoonlijk hoe je zoiets vindt of wilt rijden. Ik hou zelf erg van het 'floaty' comfortabele Amerikaanse rijgedrag, maar wil toch wel meer het gevoel van controle hebben. M.i. voldoet de GS daar precies aan: 60 comfort en 40 sportief, zeg maar.
Daarnaast is de motor waanzinnig soepel en stil. Zelfde geldt voor de versnellingsbak. Die voel je letterlijk niet. Soms wil je het nog wel eens van de eerste naar de tweede versnelling voelen. Maar je moet er echt op gaan letten. Mijn vriendin heeft hem overigens al eens twee keer gestart omdat ze dacht dat ie niet aansloeg. :roll:

Gebreken die ik tot nu toe gevonden heb:
- Binnenverlichting (leeslampje) bestuurderzijde is kapot.
- De antenne schuift soms niet in z'n geheel uit.
- Een kleine beschadiging aan de binnenzijde achterportier.
Verder moet hij binnenkort voor de 150K beurt. Dat wil ik uiteraard laten doen bij een Lexusdealer. Alleen waren mijn eerste kennismakingen bij Louwman Groningen niet van erg goede aard.
Ik ben dus nog zoekende.
Vragen, opmerkingen of andere zaken? Stel ze gerust!
