JimboGS, 2002 GS430

JimboGS

Nieuw hier
28 jul 2009
12
0
0
Hoi allemaal,

Ook een nieuwe eigenaar hier. Van een gebruikte GS430 uit 2002 weliswaar. Maar dat mag de pret niet drukken. :D

Over mezelf: Ik ben 33 jaar en woon in Groningen. Zelfstandig ondernemer en ik hou mij in het dagelijks leven bezig met vormgeving voor print en online, merken en online communicatie.

Ik lees al een tijd mee op dit forum en fora als ClubLexus. Sinds een kleine twee maanden eindelijk trotse bezitter van een GS430. Goede reden om me aan te melden en hopelijk mee te kunnen doen in de discussies.
Ik ben technisch een totale nitwit wat auto's betreft en hoop daar toch wat van op te steken als bezoeker van dit forum. Maar ik kan aan de andere kant hopelijk weer meer bijdragen op het gebied van het merk Lexus.

Zoals velen hier op het forum ben ik ook al jaren een groot fan van Lexus. Vaak tot ergernis van de BMW- en Audi-rijders om mij heen. :lol:
Verder totale USA freak en liefhebber van alles wat vliegt en van metaal is.

Ok, genoeg gewauwel over mezelf. De auto.
(Ik heb helaas nog niet echt de mogelijkheid gehad om fatsoenlijke foto's te maken. Zal dit zsm wel gaan doen.)

We (ik en mrs. JimboGS) rijden een donkergroene (Racing Green in Lexus-termen) GS430 uit 07-2002 met zo'n 140K op de teller.
De bekleding is Ivory geperforeerd met verwarming. Audio is de standaard Lexus Premium Audio en de auto is voorzien van parkeersensoren achter.
De auto wordt priv? gereden en we moeten echt ons best doen om boven de 15K km per jaar uit te komen. Hij is compleet origineel, met uitzondering van de carkit. In die staat wil ik hem ook graag houden.

22881561.jpg

De enige toevoeging die ik in de nabije toekomst nog wil doen is het vervangen van de velgen. De zomerbanden hebben de stock 17" velgen. De winterbanden zijn voorzien van wieldoppen. Het is mijn plan om de stock velgen richting de winterbanden te verhuizen en waarschijnlijk gaan de zomerbanden richting stock 3GS of F velgen. (ik ben nog aan het ori?nteren, en sta volledig open voor tips.)

Ik had al wel beperkte ervaring met de verschillende modellen van Lexus. O.a. met de IS200, IS250, GS300 (gen 2 en 3) en de RX400h. Vooral de h modellen zijn hier in de stad dodelijk. Geen fietser die je hoort aankomen.

Het is geen zuinige auto. Tenminste in de stad niet. 1 op 5 is geen uitzondering. Op de snelweg is 1 op 14 te halen. Maar dan moet je je best doen. Uiteindelijk is dat natuurlijk geen issue. Je weet dat soort dingen voordat je een dergelijke auto aanschaft. Met het kilometrage is dat uiteindelijk ook geen probleem. Het gevoel wil ook wat. Anders waren wel wel voor een Prius gegaan.

Het is wel een enorm soepel rijdende auto. Qua rijgedrag kan je hem plaatsen tussen een 'Amerikaan' en een BMW 5. Het is uiteraard volledig persoonlijk hoe je zoiets vindt of wilt rijden. Ik hou zelf erg van het 'floaty' comfortabele Amerikaanse rijgedrag, maar wil toch wel meer het gevoel van controle hebben. M.i. voldoet de GS daar precies aan: 60 comfort en 40 sportief, zeg maar.

Daarnaast is de motor waanzinnig soepel en stil. Zelfde geldt voor de versnellingsbak. Die voel je letterlijk niet. Soms wil je het nog wel eens van de eerste naar de tweede versnelling voelen. Maar je moet er echt op gaan letten. Mijn vriendin heeft hem overigens al eens twee keer gestart omdat ze dacht dat ie niet aansloeg. :roll:

69800771.jpg

Gebreken die ik tot nu toe gevonden heb:
- Binnenverlichting (leeslampje) bestuurderzijde is kapot.
- De antenne schuift soms niet in z'n geheel uit.
- Een kleine beschadiging aan de binnenzijde achterportier.

Verder moet hij binnenkort voor de 150K beurt. Dat wil ik uiteraard laten doen bij een Lexusdealer. Alleen waren mijn eerste kennismakingen bij Louwman Groningen niet van erg goede aard.
Ik ben dus nog zoekende.

Vragen, opmerkingen of andere zaken? Stel ze gerust! :)

Welcom JimboGS,

Ik heb onlangs ook je berichten gelezen over je ervaringen met Lexus Groningen, blijkbaar zijn er dus meer mensen met slechte ervaringen. Ik heb persoonlijk maar 1 positief verhaal gehoord over de dealer in Groningen, maar dat mag ook wel aangezien zij over een Fulloption is250 en een Fulloption rx400h beschikken.... Waarschijnlijk zijn ze dan nog al arrogant opgesteld tegen over neiuwe klanten... jammer...

Maar al met al erg mooie auto!!! :P en ik zou ook graag een V8 onder de motorkap willen hebben!! :P zucht.....

wat je velgen betreft zou ik inderdaad de 17inch velgen voor de winter gebruiken en zelf op zoek gaan naar oem 18inch velgen voor de GS.. je zou eens op amerikaanse sites kunnen zoeken naar originele lexus velgen :) en anders op ebay in duitsland.

Ik heb geen ervaring met de lexus dealer in zwolle, maar misschien kan je daar proberen?

Alan

Wat een mooie auto!!!! 8)

Ik sluit mij bij Alan aan, 18 inch OEM velgen voor in de zomer gebruiken. De 17 in de winter. Maar goed, de OEM velgen van Lexus zijn erg prijzig.

Wij helpen je zoeken, wanneer de tijd daar is, of wanneer we tegen iets aanlopen. Ik heb zelf ook nog velgen nodig voor mijn zomer/winterbaden combinatie. Helaas ben ik erg lui wat deze banden en vlegen betreft en baal ik alleen wanneer er eens een wit laagje op het wegdek ligt, want dan breekt de auto uit alsof het een sport is.

Als je iets van velgen spul uit de USA wil hebben kan ik ook wel wat regelen, of je ermee begeleiden. Net wat je wil. Scheelt misschien een hoop geld als je een paar "take-off's" kan scoren :wink:

Ik rijd zelf dus ook 3 keer V8. Merk alleen dat de Lexus vergeleken met de Americana's een stuk minder koppel onderin heeft, maar dat maakt hij ruim goed met het vermogen bovenin. Desalniettemin heel soepel, het andere spul wat ik heb is wat onbehouwener. En ik moet echt me best doen om hem meer te laten slurpen dan 1 op 8 gemiddeld. Meestal zit ik met normaal rijgedrag rond de 1 op 9.

Jimbo: Kan je ons aangeven wat je budget ongeveer is voor 4 velgen? :) dat maakt het voor ons ook wat makkelijker om aan te geven waar of wat :)

Alan

Bedankt voor de moeite! Ik heb echter nog geen idee wat het budget voor een setje velgen is. De prijzen die ik hier en daar op het internet tegenkom lopen ook behoorlijk uiteen. Van ? 250 per set/velg tot een ? 1000 voor een set mag ik hopen. Het is me niet altijd duidelijk of het een set betreft of slechts een enkele velg is. Dan lijkt een ? 1000 per velg me net even iets teveel van het goede. :lol:

Het moment is nog niet daar, maar ik heb al wel even lopen neuzen natuurlijk.

Ik zit in de richting van 5-spaaks velgen te denken. Dat vind ik zelf het mooiste uiterlijk geven. Verder absoluut niet te bling. Dat staat erg gaaf in Californi? met z'n asfalt, blauwe lucht en veel zon. Maar in het grauwe Nederland vind ik het totaal misplaatst.

Een beetje in de volgende richting:
(afbeeldingen heb ik van de galerij van clublexus.com afgehaald)

Dit is een flink eind in de goede richting. Niet te pimpy, niet te overdreven. Maar wel een mooi sportief uiterlijk.
79349188.jpg

Volgens mij zijn dit 20" velgen. Wellicht iets aan de skinny kant. Misschien net iets over de top. Maar wel gaaf.
75492479.jpg

Eigenlijk, maar echt eigenlijk :lol: zit ik ook best te denken aan de TTE variant van de eerste generatie GS300T3. Geniale auto en echt een mooi voorkomen. De tweede generatie gaat op die manier erg op de eerste generatie lijken. Vind ik een pluspunt. Maar goed, dat betekent dan ook verlagen, andere lip, etc etc. Paar bruggetjes te ver denk ik.
37962037.jpg

Dan de derde generatie stock velgen. Ik vind ze los niet heel mooi. Maar wanneer ze er op zitten vind ik het resultaat best leuk.
67882097.jpg

Kortom, zoveel keuze. Wanneer ik foto's ga maken moeten er ook maar wat loodrechte foto's bij komen. Dan kan ik de afzonderlijke velgen door photoshop heen halen om een goed beeld te cre?ren.

Volkracing maakt trouwens ook mooie velgen voor Lexus :) maar alleen wat aan de durekant missschien

Kijk ook eens op www.wald.co.jp

Misschien wel een beetje prijzig. maar dan heb je ook wat! als ik nog eens andere velgen onder mijn LS doe, worden het Wald's of Work's :lol:

Even twee nieuwe foto's neergezet. Beter dan de telefoonkiekjes.

Ik heb Wald en Volk inderdaad ook bekeken. Zit ook erg leuk spul tussen.

Inmiddels ook een bezoekje gebracht aan Lexus Zwolle vorige week. Kleiner pand dan Groningen. Maar, erg vriendelijk geholpen. Veel info gekregen. En direct een lakstiftje besteld.

Maandag een telefoontje van ze gehad dat de stift niet meer te bestellen is, maar ze wel eentje voor me kunnen maken.
Twee dagen later weer een telefoontje dat de stift klaar is en dat ze hem opsturen. Kijk, zo kan het dus ook. :D

Zwolle heeft er dus een klant bij. Jammer voor Groningen.

Daar ook even naar de IS-F velgen+banden gekeken. Die mogen wat kosten zeg! Ongeveer ? 2000 per velg en ongeveer een zelfde bedrag per band. :lol:

De normale lexus is250 18inch velgen zijn ook al 1000 euro per stuk en het klopt ook dat de isf velgen duur zijn en dan is 2000 euro nog aan de goedkope kant.... want volgens mij waren ze rond de 3500 o_O

Ze zijn niet helemaal lekker naar mijn mening :idea: :!: errug duur

Voor dat geld zou ik wel een paar HRE's willen bestellen :) of een paar Wald velgen en van de rest me auto laten overspuiten ofzo :lol:

Hahaha klopt :) maar ze willen hierdoor de onderdelen gewoon exclusief houden en bij schade wordt het toch via de verzekering vergoed, dus dan zal de klant er ook niet veel last van hebben :)

ik heb gelukkig een extra set 18inch velgen voor een iets lagere prijs kunnen kopen bij de lexus dealer :)

Weer een paar maanden en kilometers verder en weer wat updates. :)

Het velgenplan staat nog even in de koelkast. De originele velgen voor waren niet echt recht meer. Deze worden op het moment weer netjes rond gemaakt. ??n velg achter wordt ook meegenomen. Was ook niet echt 100% lekker. Daarna worden ze gezandstraald en opnieuw gespoten.

Inmiddels is de distributieriem vervangen en heeft ie net de 150.000KM beurt gehad. Rondom alle spatjes en zo bijgespoten en een andere parkeergarage met normale ingang.

Op het moment zitten de winterbanden en velgen er onder. Was trouwens geen overbodige luxe. Sneeuw en ijs met de zomerbanden was een feest. Ze liepen ook al tegen hun einde, dat was extra leuk.
Wanneer de velgen klaar moet ik er dus een nieuw setje normale banden onder hebben.

Ik vind de winterbanden die er nu onder zitten echt herrieschoppers. Het is net of ik nog op m'n ouwe BMX-fietsje aan het rondcrossen ben nu. :lol:

Ik ben nu wat aan het rondneuzen, maar heb werkelijk geen idee welke banden nu interessant zijn voor deze auto.
Van belang vind ik dat ze vrij stil zijn. Iemand goede ervaringen met bepaalde sets?

Nog even een grauwe foto bijgevoegd. Alleen tekst is ook weer zo saai. :D
8zw58.jpg