Johan

Johan

Nieuw hier
22 sep 2010
4
0
0
Hallo allemaal. In mei 2009 een LS 400 uit 1995 gekocht. Tot nu toe nog steeds een topper!!. Natuurlijk zijn er de bekende LS 400 gebreken dus zo nu en dan is het sleuteltijd. Het volgende 'project' staat alweer op stapel, de wiellagers voor vervangen. Geeft niet, het is een Lexus. Ik heb het er graag voor over!.
 

Ren?

Hoort erbij
7 aug 2010
64
0
0
Welkom!!! Hoop veel van je te horen over het sleutelen. Heb zelf een Toyota Celsior onderweg uit Japan:)

Heb je foto's?

Groet,

Ren?
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Welkom! Ik moet zelf ook een wiellager vervangen, wat zijn de symptomen van jouw auto?
 

Johan

Nieuw hier
22 sep 2010
4
0
0
Ren? zei:
Welkom!!! Hoop veel van je te horen over het sleutelen. Heb zelf een Toyota Celsior onderweg uit Japan:)

Heb je foto's?

Groet,

Ren?

Ik zal binnen kort een paar foto's plaatsen. Niet schrikken, mijn bedrijfsnaam staat er op......
 

Johan

Nieuw hier
22 sep 2010
4
0
0
Jelmer zei:
Welkom! Ik moet zelf ook een wiellager vervangen, wat zijn de symptomen van jouw auto?


Een zingend geluid, wat door het nemen van bochten 'zwaarder' wordt van toon. Omdat ik vorige week toch bezig was met de auto (bougies, stroomverdelerkappen en stroomverdelerrotors vernieuwd) meteen een voorwiel verwijderd en de as met de hand rond gedraaid. Hierbij hoor je het lager draaien. Omdat er geen speling aanwezig is kan schoonmaken en nieuw vet ook wel eens uitkomst bieden. Toch voor de zekerheid 2 nieuwe lagers besteld.
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Mijne heeft ook geen speling, maar boven de 100km/h veroorzaakt hij toch een hoop vibraties.

En in de bocht hoor je hem aardig klapperen. Recht uit heb ik er geen erg in. ook geen merkbaar gezing binnen in de auto.
 

Joep

Actief
9 aug 2009
334
0
0
Jelmer zei:
Mijne heeft ook geen speling, maar boven de 100km/h veroorzaakt hij toch een hoop vibraties.

En in de bocht hoor je hem aardig klapperen. Recht uit heb ik er geen erg in. ook geen merkbaar gezing binnen in de auto.

vibraties is meer wielbalans, uitlijning, type banden of speling in 1 of ander rubber (zijn er genoeg). een wiellager maakt een zingend geluid, weinig kans dat ie gaat vibreren
 

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
Het zou niet mijn auto zijn als er wat vreemds mee is.... het is echt het lager. Want als je een spin apparaat er op zet gaat hij tekeer aan de rechter kant als je dus buiten staat. en de andere kant is mooi stil.

Met rijden heb je totaal geen erg in dat geluid in de auto. het bandengeruis en dergelijke zal het wel overstemmen aangezien het pas echt bij hogere snelheden begint.

Bocht naar links, dus wanneer er veel zijwaartse druk op het rechter wiellager komt, laat het wel z'n ware aard horen met veel geklapper, maar gek genoeg geen speling. Al mijn rubbers zijn btw. oke, banden zijn nieuw, en aanlopen doet hij al helemaal niet.

Een wiellager hoeft niet alleen te zingen wanneer hij kapot is :!: ...hij kan nog veel meer gekker kabaal geven, met die Amerikanen komt je wel eens wat tegen :llol: Amerikaanse ophanging = veelal troep. lagerwerk vaak te klein voor wat er aan vast zit.