Ketting IS300h

TiëstoBlauw

Nieuw hier
20 jan 2025
1
0
1
Beste Lexus rijders,

Ondertussen ben ik alweer ruim 1,5 jaar tevreden IS300h rijder. Wanneer de motor aanslaat in koude toestand hoor je heel, héél kort een soort ratelend geluid, voor zover ik kan vinden op het internet is dat gewoon gebruikelijk bij dit type. Is dit ook bij andere Lexus rijders opgevallen welke een 2.5 benzine blok heeft?

Wat ik mij meer afvraag, heeft er iemand überhaupt ooit kettingproblemen gehad met de IS300h dan wel andere hybride modellen met de 2.5 benzine (bijv. NX300h of ES300h)?

Én nu ik toch al hier ben beland, hebben Lexus-hybride rijders zijn/haar hybride accu/elektromotor hebben moeten laten vervangen en zo ja, bij welke km stand?

Gelukkig merk ik niks vreemd aan mijn IS, maar hij heeft al bijna 283.000 gelopen en wat mij betreft mag 'ie nog even blijven.

Alvast dank!

Dat kortstondige rateltje is zeker bekend. In dit topic is dat redelijk recent nog besproken:

Ik heb geen gevallen gehoord van kettingen die vervangen zijn. Zijn zeer solide. Van de 1.8 weet ik dat men ze veelal zelfs gewoon met 3 ton terugplaatst, als de kop er eens af moet. Dus ik zou me zeker geen zorgen maken dat dit aanstaande is.

De hybride accu gaat over het algemeen niet zomaar kapot. Ik ken maar een handjevol verhalen, dat deze vervangen is. De dealer liet eens vallen dat ze een tonnetje of 4 meegaan.
De elektromotoren (onderdeel van de e-CVT bak) zijn helemaal geen probleem. Die dingen gaan eigenlijk nooit kapot.