Keyless sluiten deuren 450h+

nicoverbaan

Nieuw hier
29 jul 2023
1
0
1
Het openen van de deuren gaat wel keyless, maar als ik auto verlaat en wegloop gaan ze niet dicht. Weet iemand hoe dit in dit stellen is?
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
845
113
Helaas, dat is bij mijn weten niet mogelijk bij een Lexus.
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Het enige wat je hoeft te doen als je eruit stapt is de sensor van de deur aanraken als alle deuren dicht zijn...of iemand die als laatste uitstapt en alles is dicht😎
 

Romke

Heel actief
27 mrt 2019
702
628
93
Keyless wil zoveel zeggen dat wanneer de auto contact weet te maken omdat de "sleutel" in de buurt is, je gedurende een korte tijd een deur kunt openen (door bewust een handeling verrichten) en kunt sluiten door een knop op de deurhandgreep in te drukken mits de auto is uitgeschakeld en de sleutel zich buiten de auto bevindt. Keyless bespaart je dus slechts het zoeken naar de "sleutel" in broekzak of handtas. Het praktische nut in vergelijking met een traditionele sleutel is vooral dat je de auto niet kunt afsluiten als de sleutel zich nog in de auto bevindt. De meeste keyless systemen zijn overigens vooral autodieven behulpzaam: het schijnt relatief eenvoudig te zijn om de communicatie tussen sleutel en auto op te vangen en met behulp van de daarbij opgeslagen communicatie nadat de chauffeur is weggelopen de auto probleemloos te openen en weg te rijden. Inmiddels zijn er enkele fabrikanten die daarvoor een oplossing hebben weten te vinden - voor zolang het duurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
845
113
Het openen van de deuren gaat wel keyless, maar als ik auto verlaat en wegloop gaan ze niet dicht. Weet iemand hoe dit in dit stellen is?
Bij de Renault Captur van een bekende van mij werkt dat wel. Helaas is Lexus soms eigenwijs omdat de meeste Lexussen in de US verkocht worden en ze daar nogal een "sue" cultuur hebben. Zo kun je niet op afstand je kofferbak sluiten maar wél openen, wordt de frontcamera gedeeltelijk geblokkeerd in de software zodat je niet op de camera kunt rijden, etc. Ik vermoed dat het automatisch sluiten niet werkt omdat je dan per ongeluk iemand op kunt sluiten en dat kan Lexus miljoenen aan claims kosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Frank2b en Bobusa

Lexy

Actief
17 mrt 2023
141
70
28
Op een youtube-je van Northside Lexus laten ze zien dat je de NX via de app zelfs kunt starten als je zelf buiten de auto staat . En hem bv een garage in kunt laten rijden, zonder dat je erin zit. Tja…verschil moet er zijn. Zo is de app in nederland maar erg karig, als die al werkt!
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
845
113
Op een youtube-je van Northside Lexus laten ze zien dat je de NX via de app zelfs kunt starten als je zelf buiten de auto staat . En hem bv een garage in kunt laten rijden, zonder dat je erin zit. Tja…verschil moet er zijn. Zo is de app in nederland maar erg karig, als die al werkt!
Maar nog steeds sluit (op slot gaan) de auto niet automatisch. Trouwens de auto gaat ook niet automatisch open, je moet nog steeds de binnenkant van de deurklink aanraken...:ROFLMAO:
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Heb even mijn scanner op de auto gehad en hij gaat alleen automatisch dicht na 30 of 60 sec...dus functie zit er niet op bij mijn gs uit 2008...misschien op nieuwere modellen wel...zou wel met de scanner willen kijken als mensen belang hebben
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.127
4
845
113
Heb even mijn scanner op de auto gehad en hij gaat alleen automatisch dicht na 30 of 60 sec...dus functie zit er niet op bij mijn gs uit 2008...misschien op nieuwere modellen wel...zou wel met de scanner willen kijken als mensen belang hebben
Dat is tijdens het rijden, een anti carjack functie, niet als je wegloopt van de auto na het parkeren.
Je hebt hierbij drie opties, uit m'n hoofd:
Na een bepaalde tijd.​
Boven 30km/h.​
bij het in de versnelling zetten.​
 

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Dat is tijdens het rijden, een anti carjack functie, niet als je wegloopt van de auto na het parkeren.
Je hebt hierbij drie opties, uit m'n hoofd:
Na een bepaalde tijd.​
Boven 30km/h.​
bij het in de versnelling zetten.​
Na bepaalde tijd is met de keyless entry niet programma zoals je zegt boven de 30 in de p stand of uit de p stand....dit is progrmeerbaar vanuit de auto zelf...ik heb het over de obd2 poort dat is re locking the car after unlock the car with the wireless key 30s or 60s
 
Laatst bewerkt:

rene1305nl

Actief
18 jun 2022
144
69
28
Dat is als je de auto ontgrendeld maar geen deur opent. Dan gaat de auto na 30 of 60 sec vanzelf weer op slot.
Auw, foutje bedankt🤣🤣🤣🤣🤣ik zal nog even kijken wat er allemaal mogelijk is...want met de obd2 kun je veel meer veranderen en zien...best lache