- 29 jul 2023
- 1
- 0
- 1
Het openen van de deuren gaat wel keyless, maar als ik auto verlaat en wegloop gaan ze niet dicht. Weet iemand hoe dit in dit stellen is?
Bij de Renault Captur van een bekende van mij werkt dat wel. Helaas is Lexus soms eigenwijs omdat de meeste Lexussen in de US verkocht worden en ze daar nogal een "sue" cultuur hebben. Zo kun je niet op afstand je kofferbak sluiten maar wél openen, wordt de frontcamera gedeeltelijk geblokkeerd in de software zodat je niet op de camera kunt rijden, etc. Ik vermoed dat het automatisch sluiten niet werkt omdat je dan per ongeluk iemand op kunt sluiten en dat kan Lexus miljoenen aan claims kosten.Het openen van de deuren gaat wel keyless, maar als ik auto verlaat en wegloop gaan ze niet dicht. Weet iemand hoe dit in dit stellen is?
Maar nog steeds sluit (op slot gaan) de auto niet automatisch. Trouwens de auto gaat ook niet automatisch open, je moet nog steeds de binnenkant van de deurklink aanraken...Op een youtube-je van Northside Lexus laten ze zien dat je de NX via de app zelfs kunt starten als je zelf buiten de auto staat . En hem bv een garage in kunt laten rijden, zonder dat je erin zit. Tja…verschil moet er zijn. Zo is de app in nederland maar erg karig, als die al werkt!
Dat is tijdens het rijden, een anti carjack functie, niet als je wegloopt van de auto na het parkeren.Heb even mijn scanner op de auto gehad en hij gaat alleen automatisch dicht na 30 of 60 sec...dus functie zit er niet op bij mijn gs uit 2008...misschien op nieuwere modellen wel...zou wel met de scanner willen kijken als mensen belang hebben
Na bepaalde tijd is met de keyless entry niet programma zoals je zegt boven de 30 in de p stand of uit de p stand....dit is progrmeerbaar vanuit de auto zelf...ik heb het over de obd2 poort dat is re locking the car after unlock the car with the wireless key 30s or 60sDat is tijdens het rijden, een anti carjack functie, niet als je wegloopt van de auto na het parkeren.
Je hebt hierbij drie opties, uit m'n hoofd:
Na een bepaalde tijd.Boven 30km/h.bij het in de versnelling zetten.
Auw, foutje bedanktDat is als je de auto ontgrendeld maar geen deur opent. Dan gaat de auto na 30 of 60 sec vanzelf weer op slot.