Kofferbak plopt niet open

SVS

Hoort erbij
9 okt 2014
29
2
0
Wanneer ik de kofferbak ontgrendel, dan springt die wel uit het slot, maar de deksel draait niet omhoog.
Is dit in te stellen? Is dat een kwestie van die metalen beugels bijbuigen?

En heeft er iemand gasveren ingezet?
 

Ceel

Nieuw hier
18 mrt 2015
23
2
0
De mijne had het zelfde.
Je kunt hem harder laten ploppen door twee boutjes tussen de veerstangen en kofferbak beugels te zetten, ik heb er een van +-3-4mm. Pak een niet te dikke want toen ik een M8 er tussen zette vloog hij bijna door mijn achterruit heen..
Veren kun je gewoon dmv een lange schroevendraaier wat terug duwen, dan het boutje er tussen. Werkt perfect! Komt nu mooi rustig omhoog.
Zie foto :)
2e34olj.jpg
 

Jurgen

Actief
26 dec 2013
164
5
0
Je kunt ook de kofferbakrubbers invetten, heb je een speciale stick voor van Valma (zelfde als voor ruitrubbers)
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Sinds gisteren " plopt " hij bij mij ook niet open.
ik heb ook wel eens gehad dat hij wat bleef " plakken " maar nu gebeurt er bijna niets.
als ik goed luister hoor ik een klein klikje.. maar dat is alles. Weet iemand wat dit kan zijn ?
Ik hoor 't graag ! :)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lastig om daar met enige zekerheid iets over te zeggen, maar het lijkt erop dat het ontsluitingsmechanisme vast zit (vervuild?). Misschien proberen te helpen door aan de klep te trekken terwijl een ander ontgrendelt, of via de remote.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Okayy... Mechanisch lijkt het dan in orde. Mogelijk iets mis in het traject AB / kofferbak... Misschien eerst starten met vernieuwen knoopcel van de AB...
 

ErwinJDM

Stamgast
16 aug 2015
1.388
207
63
Lampje op ab brand netjes, en als ik vlak bij de kofferbak luister en druk op knopje ab dan hoor ik een zachte klik.. Maar gebeurt niets ook niet als ik de kofferklep een handje help