Kofferbak ruimte CT

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
Ik hoor wisselende verhalen over de kofferruimte van de CT. De ene zegt "het valt mee in vergelijking met andere C-segment auto's" anderen zeggen juist dat de kofferruimte echt een flink nadeel is aan deze (verder) fantastische auto. Nu de zomervakanties achter de rug zijn, ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de kofferbak. En dan met name de jonge gezinnen onder ons (kinderwagens, veel spullen mee op vakantie etc).

Ik ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen!
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Blacklexus zei:
Vind ik allemaal een beetje makkelijk. Zo zegt TWcoolen: "ik ga mijn auto niet aanpassen aan 2x 1900 km per jaar." Lijkt mij wel toch, je wilt je auto toch mee op vakantie kunnen nemen? Ik heb die kofferbak in real-life gezien, maar was echt wel even schrikken. Echt bizar klein! Maar de auto is verder fantastisch!

En, zoals ik al gezegd heb, ben ik deze zomer met de CT op vakantie geweest naar Zuid-Spanje. Geen enkel probleem. Ik heb zelfs 6 trays met blikken olijven mee teruggenomen (12 blikken per tray). In het totaal 5200 km gereden.

Ik ben van mening dat je je in de CT makkelijk kunt aanpassen m.b.t. kofferbakruimte wanneer je op vakantie gaat. En daarom dat ik ook aangeef dat ik daar de keuze van mijn auto absoluut niet van laat afhangen. Geen haar op mijn hoofd die er over na zou denken om een station te kopen puur om het feit dat de vrouw graag een extra koffer inclusief beautycase wilt meenemen. Ik heb 1 groot koffer gedeeld met de vrouw en heb op vakantie gewoon mijn kleding laten wassen. Werkt prima.

Maar als ik soms zie wat mensen mee naar hun vakantieadres slepen kan ik mijn voorstellen dat voor sommige mensen de CT te klein is, ik zou dan eerder aan een VW Transporter gaan denken i.p.v. een luxe/prachtige hatchback uit het C-segment.
 

Mo1

Actief
25 apr 2011
108
0
0
@Blacklexus je blijft zo hardnekkig volhouden dat de bagageruimte van de CT200h onevenredig klein is, dat ik me serieus afvraag of je wel weet dat de afdekplaat in de CT200h kan worden verwijderd....

Om zelfs de papieren liters aan bagageruimte in twijfel te trekken met de werkelijke ruimte gaat toch wel ver.
Om hierop weer reacties te voorkomen: ja ik weet dat soms de indeling wat onhandig kan zijn, maar dit scheelt hooguit enkele liters.

Naar mijn mening kan dit topic worden gesloten: de starter ervan is zo overtuigd dat de bagageruimte van de CT200h voor zijn gebruik te klein is en hij dus deze auto niet zal nemen. Klaar!
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Ik zie dat het begint met BMW1 en A3 SB.

BMW1 : 300 liter
A3 SB : 370 liter

Zo en nu kun je een keuze maken. Zelf heb ik de A3 sb diesel gereden voor d eCT. En eerlijk gezegd is het mij om het even welke auto ik zal moeten rijden de CT of A3 sb. Allebei prima auto's. Behalve dat mijn CT BL + leer en NAV veel luxer is van binnen en minder kost in de lease dan een diesel A3.

Succes met de keuze.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Even een correctie voor de inhoud van een 5 deurs Honda Civic kofferbak: samen met het ondervak een dikke 485 liter heren. (ik pak er meer in dan mijn LS 400) Ik heb er namelijk een. En samen met de bioscoopstoelen achterin een geniaal ruimtewonder zo'n Civic. De CT is erg ondiep maar zoals velen zeggen, alleen met vakantie of een volle Ikea trip zul je het merken. Er zijn ook zat mensen die zich scheel betalen aan 7 zitters, (Espace of zo) maar vervolgens het hele jaar alleen erin zitten of af en toe naar de voetbalclub. Een Passat of Superb is mooi met zo'n ruimte maar wanneer slaap je nu in je auto? Maar voor vele Nederlanders is die ruimte wel noodzakelijk als ze 3 week naar de camping emigreren. :D
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Mo1 zei:
Naar mijn mening kan dit topic worden gesloten: de starter ervan is zo overtuigd dat de bagageruimte van de CT200h voor zijn gebruik te klein is en hij dus deze auto niet zal nemen. Klaar!

De OP vraagt "Ik ben benieuwd naar jullie praktijkervaringen!" en krijgt dan overwegend positieve reacties terug.Daar zal hij het mee moeten doen, want niemand zal de auto voor hem groter (kunnen) maken. :hi:
 

Blacklexus

Nieuw hier
1 sep 2011
15
0
1
Misschien hebben jullie wel gelijk en "oogt" de CT kofferbak gewoon klein en valt het in praktijk wel mee.

@mo1 ik weet dat je afdekplaat kan verwijderen, maar geef toe, daar pak je nog geen voetbaltas extra in hoor, laat staan een weekendtas.
 

postbuz

Actief
18 mrt 2011
161
0
0
Blacklexus zei:
Misschien hebben jullie wel gelijk en "oogt" de CT kofferbak gewoon klein en valt het in praktijk wel mee.

Dat is inderdaad mijn eigen ervaring. Ik vond hem eerlijk gezegd ook behoorlijk klein ogen, maar in de praktijk valt het me alleszins mee.