kofferdeksel

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
Heb de IS200 nu alweer zo'n 2 maanden en hij/zij bevalt prima.
Rijd ontzettend lekker,het interieur is ontzettend snel op temperatuur met dit koude weer(En natuurlijk de verwarmde voorstoelen) en het kwaliteitsgevoel is uitstekend.
Alleen 1 ding irriteert mij een beetje......en dat is het geluid/gevoel van de kofferdeksel als die openklapt.
De eerste keer dacht ik dat de klep dwars door de achterruit ging maar dat bleek mee te vallen.
Daarbij vind ik het blikkerige geluid niet echt Lexus waardig.
Ik zit er aan te denken om iets van stootdoppen op de armen van de achterklep te doen om het geluid wat te dempen.
Iemand anders die een modificatie aan zijn achterklep heeft gedaan?
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Denk niet dat hier veel mensen last van hebben. Bij de meeste IS's gaat de klep maar voor de helft open. Dus niet zoals jij zegt, bijna door de achterruit.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
W1773M zei:
Denk niet dat hier veel mensen last van hebben. Bij de meeste IS's gaat de klep maar voor de helft open. Dus niet zoals jij zegt, bijna door de achterruit.


Dat dus, ik hoor alleen de ontgrendeling, verder niets. Zou me ook totaal niet storen overigens als het wel zo was geweest.
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
slippernick zei:
Bij mij zitten er al stootrubbers aan de klep voor het open maken.
Schiet die van jou helemaal open dan?

Als ik op de ontgrendeling druk plopt hij gewoon een klein stukje open.
Maar als ik hem verder met de hand open doe schiet hij soms wat harder omhoog dan de bedoeling is.
Dan klapt het scharnier tegen het chassis aan (binnenkant kofferbak) wat op zijn beurt weer een blikkerige klap maakt.
Ik zal eens even goed kijken of er iets van rubbers op zitten.
Op mijn vorige auto zaten gasdempers waardoor dit veel geleidelijker ging.

W1773M zei:
Denk niet dat hier veel mensen last van hebben. Bij de meeste IS's gaat de klep maar voor de helft open. Dus niet zoals jij zegt, bijna door de achterruit.

Met geopende klep zit de rand op ongeveer 1,5 cm van de achterruit.
 

Payne

Hoort erbij
24 dec 2011
65
0
0
KWP zei:
Er horen rubberen dopjes tussen te zitten die dit voorkomen. Wellicht zijn deze weg bij jou

Deze ontbreken inderdaad.( net even gekeken)
Zal eens kijken of deze makkelijk te krijgen zijn bij de dealer.
Is waarschijnlijk een easy fix dat scheelt dan wel weer.
Bedankt voor de tip.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
anders kan je altijd alternatieven zoeken om dit tegen tegaan.. denk hierbij bv aan beschermdopjes voor onder je eettafel stoelen zodat deze je vloer niet beschadigen.
 

khwong26

Actief
27 jun 2011
230
2
0
enig idee misschien waarom het achterklep vanzelf omhoog schiet?? Ik had het al geprobeert met gasdempers maar niet de juiste lengte gevonden helaas..want ik wil dat me klep vanzelf omhoog komt zodra ik op me sleutel drukt.. Foto zal fijn zijn
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
595
48
28
De mijne schiet wel gewoon open, meestal tot de helft wanneer ik de afstandbediening gebruik en volledig wanneer ik de interne hendel gebruik (naar mijn idee, doordat je het slot langer 'open' houdt, dan met ontgrendeling via de afstandsbediening). Het scheelt bij mij nog wel hoe en wat, wanneer de auto een tijd niet gewassen is, plakken de rubbers wat, waardoor hij niet of nauwelijks open gaat. Even schoonmaken zorgt er meestal voor dat hij weer vanzelf open gaat. Ik kan me ook indenken dat een veer die wat lam is, er voor zorgt dat er te weinig kracht is om de klep te laten openen.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
khwong26 zei:
enig idee misschien waarom het achterklep vanzelf omhoog schiet?? Ik had het al geprobeert met gasdempers maar niet de juiste lengte gevonden helaas..want ik wil dat me klep vanzelf omhoog komt zodra ik op me sleutel drukt.. Foto zal fijn zijn
heb jij iets van een spoiler toevallig ? dan wil het helpen als je de veer meer op spanning zet
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Volgens mij heb je 2 typen v/d torsiestaaf, bedoeld voor zonder/met spoiler. Zie ook plaatje en beschrijving hieronder. Bij de GS kan je dit b.v. makkelijk verhogen door er een gat bij te boren en daar het uiteinde van de veerstaaf weer in vast te klikken. Geen idee of dat voor de IS ook zo simpel is (ziet er wel redelijk gelijk uit..)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.