Hoi Jules,
Houd zelf ook wel van een goed gevulde wielkast ( net als een goed gevulde beha trouwens, maar ik dwaal af).
Weet niet welke bandenmaat je rijdt, maar het is goedkoper om dan een band met andere hoogte/breedte verhouding te kopen. Heeft optisch zelfde effect, rijdt comfortabeler en als jij zegt dat je toch niet zo'n coureur bent zul je het verschil in handling totaal niet merken. Superlage bandjes rijden is sowieso lariekoek als je alleen maar op straat rijdt.
Ik ben namelijk w?l coureur. Een echte nog wel met een racelicentie sinds bijna 25 jaar, geef priv? raceles, heb heel veel prijzen gewonnen en al met van alles gereden. Als je een beetje kunt sturen kom je zelfs met de ouderwetse
diagonaal Dunlops met 80 0f 85 breedte/hoogte verhouding en superweinig grip goed uit de voeten. Ik durf te wedden dat een hoog percentage van onze leden niet in de buurt komt van de potentie die hun superlage en -brede banden hebben en daar toch alle nadelen van dragen (minder comfort,zoekerig sturen, gevoelig voor spoorvorming in het wegdek, nerveus weggedrag, hoger verbruik,veel rolgeluid,niet eens voelen of je band lek is etc). Zelf vind ik die lage bandjes niet mooi en onnodig oncomfortabel en onnodig duur, zeker als je naar 19 inch en meer gaat. Al ziet zo'n grote velg er natuurlijk ruig uit onder je auto. Ik ben ook gezwicht voor 18 inch velgen, maar vind 225 breed zat en een 40er hoogte oogt mooier en als het past monteer ik zelfs nog hogere.