Kooptips Lexus LS400

Wouter

Nieuw hier
22 okt 2011
1
0
0
Hej,

Ik ben nieuw op het forum, ik woon in Zweden en denk erover om een lexus LS400 te kopen.
De auto's die hier te koop zijn hebben rond de 250.000 km op de teller en liggen rond een prijs van ? 2-3000 .
Waar moet ik op letten als ik naar een LS400 ga kijken ?
Hoeveel kilometer zit er tussen de beurten en hoe duur zijn deze beurten?

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr. Wouter
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Welkom op het forum Wouter.

Als je nieuw bent, kun je je eventueel nog even introduceren bij rubriek 'even voorstellen'. Dan kun je b.v. iets over jezelf vertellen, je auto verleden of je interesse voor een Lexus. Ik denk dat veel forumgenoten dat wel waarderen.

Veel van je vragen kun je overigens terugvinden bij de diverse topics over de LS400. De kosten van onderhoud staan op de website van Lexus zelf aangegeven, evenals interval.

Zoals altijd geldt dat de staat van een auto afhankelijk is van goed onderhoud. Concentreer je je op bekend staande gebreken, dan kun je alsnog voor verrassingen komen te staan als er verkeerde olie in is gegoten, bij wijze van voorbeeld.

Succes!
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
GPS-10 zei:
Welkom op het forum Wouter.


Zoals altijd geldt dat de staat van een auto afhankelijk is van goed onderhoud. Concentreer je je op bekend staande gebreken, dan kun je alsnog voor verrassingen komen te staan als er verkeerde olie in is gegoten, bij wijze van voorbeeld.

Succes!

Ja dat is nu net de vraag, wat zijn de bekende problemen ?

Mijn inziens is het belangrijk dat de kilometerstand verklaarbaar is , de hele onderhouds geschiedenis bekend moet zijn en goed uitgevoerd is, en bij een oudere LS400 wil de stuurbekrachtingingspomp, dashboard verlichting (neon gedeelte) en het uitleesscherm van de airco problemen opleveren, alles is natuurlijk te repareren maar bij twijfel niet doen.

Neem je tijd om een goed exemplaar te zoeken
Succes
 

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Wat ook al gezegd is m.b.t. de transmissie olie; als dat niet goed is gebeurd dan kan dat je rijplezier behoorlijk verpesten. Mijn eerste LS400 reed perfect totdat ik dacht de auto bij een grote beurt ook maar de transmissieolie te laten vervangen door de garage. Sindsdien voelde ik bij de 60-120 km/u af en toe wat haperingen tijdens constante snelheid. Die transmissieoltie luistert erg nauw kennelijk, zie ook andere posts.