koplampen stellen

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Mijn beide koplampen staan niet goed afgesteld,
recht en links hebben niet de zelfde hoogte
De aut. koplamp verstelling werkt wel
weet iemand hoe je de koplampen kan stellen ?
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
GPS-10 zei:
Henny, jij hebt toch een 3e generatie LS? Ik zie een hoop voor de 1 en 2 versie voorbij komen, maar dat zal niet werken.

Misschien even naar deze link kijken en of dat overeenkomt: http://www.clublexus.com/forums/ls430/3 ... w-pix.html

Mijn Ls400 is van 2000, valt denk ik onder generatie 2, terwijl het toch de derde versie koetswerk is . :O

Een kennis is vandaag met mijn auto naar Lexus R'dam geweest en de lampen zijn inderdaad te stellen,
door middel van twee stel schroeven onder aan de achterkant
Er waren eigenlijk twee problemen , ten eerste de koplamp aan de bestuurderszijde stond veel te laag
en bij de andere koplamp was het de nieuwe lamp die totaal verkeerd scheen ,
iets met een verkeerde stand van de reflector van het lampje.

Helaas was er maar 1 nieuwe lamp op voorraad en moet de auto begin volgende week nog even terug.

Wat mij wel opviel is het volgende,

De koplamp waarvan de lamp nu vervangen is bij Lexus geeft duidelijk meer licht als de "goedkopen" versie
die ik er laatst ingezet heb.
De goedkopen lijkt een beetje mat in vergelijking met een "originele "
Ik begreep die grote prijsverschillen in de lampen niet,
maar nu is mij toch wel wat duidelijk geworden.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Idd, die afstelschroefjes was ik tegengekomen, al dan niet dat je eerst wat zaken moet losschroeven om erbij te kunnen komen. Maar ja, dan heb je nog liefst zo'n koplampafstelapparaat erbij, ipv gehannes op een muur..

Er is zeker (prijs)verschil in kwaliteit van lampen. Uit onderzoek bleek destijds dat zo'n 30% van verkochte autolampen niet voldeed aan de Europese standaardeisen. Veelal goedkoop spul uit het verre oosten.

Maar goed, je afstel issue is opgelost ;)
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
GPS-10 zei:
Idd, die afstelschroefjes was ik tegengekomen, al dan niet dat je eerst wat zaken moet losschroeven om erbij te kunnen komen. Maar ja, dan heb je nog liefst zo'n koplampafstelapparaat erbij, ipv gehannes op een muur.. ;)

Je moet inderdaad eerst enkele dingen verwijderen voor je er redelijk bij kan,
passagierskant luchtfilter behuizing verwijderen, bestuurderskant is iets lastiger daar zit de accu in de weg.
Normaal zou ik proberen om dit zelf op te lossen, ik ben n.m niet zo gecharmeerd van de garage-tarieven
en ' verdien' dit graag zelf.
Maar omdat mijn auto afgelopen dinsdag hier op afgekeurd werd en ik 14 dagen heb tot de herkeuring,
is er onvoldoende tijd voor mij om" het wiel " in deze uit te gaan vinden.
APK inmiddels verlopen en in afwachting van de herkeuring mag ik eigenlijk niet meer rijden, :X
uitgezonderd de kortste weg van huis naar de garage voor de herkeuring.
( shit, moet ik morgen m'n schoonmoeder weer afbellen)
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
LOL, is het toch nog ergens goed voor geweest.

Kosten kun je zien als 'lesgeld', waarbij je nu ook profiteert van een betere lichtopbrengst ;)