Kosten IS200

phil

Nieuw hier
19 jan 2010
2
0
0
Ik wil een IS200 gaan kopen, maar weet niet of het finacieel haalbaar is. Zou iemand mij kunnen vertellen wat het allemaal kost qua onderhoudt, verzekering, benzine en wegenbelasting.

Alvast bedankt.

Phil
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Onderhoud: Volledig afhankelijk waar je de auto in onderhoud zet. Bij een Lexus dealer, toyota dealer of bij een niet merkgebonden service garage. Verwacht zo'n '400-500 euro voor de grote beurt en zo'n 200-300 euro voor de kleine. De beurten vinden plaats om de 15.000km. De uitzondering is de 150.000km (en veelvouden daarvan), dan moet namelijk de distributieriem vervangen worden. Dat is redelijk kostbaar.

Verbruik van de IS200 is zo'n 1 op 10 gemiddeld. Zet er geen gas in, er zijn namelijk zeer slechte ervaringen met het op gas zetten van Toyota's cq. Lexus.

Verzekering is afhankelijk van de schadevrije jaren die je opgebouwd hebt. Kijk eens op de websites als www.ohra.nl en vergelijk deze uitkomst met anderen.

Belasting is nu zo'n 150 euro per kwartaal (geloof ik).

Succes!
 
16 dec 2009
117
0
16
indien je normaal rijd en niet alleen maar stads verkeer is 1op10.6 normaal, Rijd je net als mij wat meer stadsverkeer en wil je ook eens kijken wat je auto rij is 1op9 ook niet vreemd. Gemiddeld kom ik op 1op10. Service buurten laat ik bij een garage in de buurt hier doen maar met orginele Lexus onderdelen. en dan ben ik voor een grote beurt 350 euro ongeveer kwijt, dit komt door het arbeidsloon/vriendendienstjes.
Deze garage huder heeft voorheen bij de Toyota gewerkt en is nu al 12jaar voor zichzelf bezig. Hij heeft mijn vorige auto altijd naar volle tevredenheid behandeld en ik heb nooit geen problmen gehad,
 

Joeri

Hoort erbij
15 feb 2010
28
0
0
Ondertussen heb ik wel begrepen dat Lexus oerdegelijk is en dat je qua onderhoud niet echt veel geld kwijt bent (bij regelmatig onderhoud plegen). Maar wat als je bijvoorbeeld de koppeling moet vervangen, of de distributieriem? Gaat het dan niet meteen exorbitant in de papieren lopen? Omdat de onderdelen en uurloon flink aan de prijs zijn?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Ligt eraan bij en door wie je het laat doen.

Mijn vrouw heeft de distributieriem laten vervangen (samen met de 150.000km beurt) op haar IS200 bij een Bosch service center kosten: 1200 euro (wel orginele onderdelen)

Bij Lexus is het duurder.

Koppeling, geen idee. De zwarte (mijn eerste die mijn moeder nu rijdt) zit nu ver over de 200.000 en heeft zover ik weet nog geen koppeling welke vervangen moest worden.
 

Joeri

Hoort erbij
15 feb 2010
28
0
0
Ok, duidelijk.

Lijkt mij het belangrijkste dat de onderhoudshistorie bekend is (inclusief wat er gerepareerd is), dat de beurten netjes op tijd gedaan zijn, en eventueel een pre als het bij Lexus zelf gedaan is.
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
hahahaha :) Het is echt erg bij ons, het alle ergste is dat de meeste Lexi, allemaal van mij geweest zijn :)

Mijn moeder rijdt mijn eerste, mijn vrouw mijn tweede, ik mijn derde. Mijn Pa besloot dat mijn derde (de IS250) zo mooi was, dat hij er zelf ook maar eentje kocht.

Gelukkig is het niet allemaal Lexus, de lease auto van mijn vrouw is een Prius (die zich ook een beetje Lexus waant als je vraagt je naar de dichtsbijzijnde dealer te brengen, hij brengt je namelijk dan naar een Lexus dealer :) )