kraakje stabilisatoren

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
hallo,
sinds een tijdje hoor ik (denk) de stabilisatoren een kraakje geven bij kleine putjes of bultjes, de rubbers van de ophanging zijn nog ok, ik hoorde dat je de rubbers kan invetten, welk vet is dit, siliconen of gewoon vet?
de ophanging maakt geen kraakje bij drempels of borduurtjes enkel bij kleine onefenheden op de weg
thx

Idd, vet en de meeste smeermiddelen tasten het rubber aan. De rubbers zijn een beetje droog, meestal hoorbaar als het iets kouder wordt.

Een optie is wellicht een zuur en olievrij 'onderhoudsmiddel', vaak gebruikt bij duikerij. Echter zul je merken dat het 'kraakvrij-effect' slechts kort aanhoud. Als het niet te erg is, dan zou ik het zo laten.

Wellicht vaker een wasstraatje pakken, dan is het meestal even weg ;)

Hei Krikkie !

Je hebt het typisch probleem dat ik ook met de Evo heb in de winter. Da's eigenlijk gewoon vuiligheid die aan de ophanging plakt en die eraf moet. Zoals GPS zegt, wasstraat.

Mijn oplossing is simpel, gewoon eens goed met de hogedrukreiniger de ophanging in alle puntjes en kantjes proper spuiten.

Ofwel moet ge gewoon de mijne kopen. Die is muisstil :D

Gewoonlijk kan dit ook wel, maar niet alle rubbers zijn rubbers zegmaar. Er zijn soms hybride rubbers/kunststoffen die niet goed tegen silicone kunnen. En normale (motor) olie tast alle kunststoffen aan, laat ze op zwellen, verslappen en uitdrogen dus dat is zowiezo geen goed idee.

Ja dat spul is waarschijnlijk eerst dun vloeibaar en word naar verloop van tijd harder, werkt goed en blijft lang zitten.

tegen dat t op je rubber is is het al harder

Als het al wat harder is, loop je de kans dat het niet doordringt tot daar waar het 'wringt' en het er behoorlijk snel af komt.

@KWP; jij bedoelt denk ik een ander vloeibaar goedje..?

dit is wat ik gekocht heb

Bijlagen

• motip-wit-spuitvet.jpg
    motip-wit-spuitvet.jpg
    25,2 KB · Weergaven: 87
Als je het er maar genoeg opspuit, de aanhouder wint uiteindelijk! :D

Ik heb er in 't verleden nooit zoveel succes mee geboekt, of na twee weken weer gekraak, misschien ook afhankelijk van de bereikbaarheid van de 'kraak'.

Hopelijk blijft het weg.

O nee dit is niet wat ik bedoelde nee... Staat er duidelijk op de bus dat het niet schadelijk is voor rubber en kunststoffen? Dit is meer een dik universeel smeermiddel volgens mij.

Wanneer ik nou off-topic had mogen gaan, dan had ik zoiets getypt als:

Hmm wit spuitvet...

Dat hoef ik niet te kopen, heeft mijn vrouw 's nachts wel eens gezegd....
:mrgreen:

Maar ja dat mag niet, dus zeg ik het maar niet...
:neutral: ----------------------------

Gewoon lekker vol proppen met dat witte spuitvet.
Bij mijn vrouw werkt het; die hoor ik niet kraken, klagen of piepen.....
;)

Haha, gesproken over ruime interpretatie.

Overigens, als de boel los ligt, zijn nieuwe rubbers dan niet een optie, of lastig te verkrijgen?