Kraken/tikken voorremmen IS300 aut.

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Heren, ik heb opgemerkt dat mijn voorremmmen enorm tikken en kraken, vooral als ik de remmen warm heb geremd en dan bijvoorbeeld zacht remmend een bochtje neem.

Ik heb hier op het forum er al wat mensen over gehoord maar wat is hiervoor de oplossing? Of wat is de oorzaak, dan kan ik zelf wat uitvogelen.



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Volgens mij komt het doordat de remblokken wat meer speling hebben in de klauw. weet niet hoe het opgelost moet worden?
 

JDB

Actief
20 jun 2010
286
0
0
Mijn IS 300 heeft daar geen last van, maar normaal zitten op de blokjes kleine veertjes om de blokjes open te houden wanneer je niet remt, misschien zijn deze verdwenen ?
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
68
0
Op mijn IS250 hebben ze een ander soort vet gebruikt om het kraken op te lossen. Misschien een optie?
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
vaak smeren ze koper vet op de achterkant van je remblokken tegen het kraken (niet aan de remschijf kant) :winke:
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Had ik op mijn Accord vroeger ook, maar enkel maar als ik terug vertrok na te stoppen dat de rembokken een kleine klop gaven. Zeker geen gekraak bij afdraaien en licht remmen.

Kopervet bracht hier geen oplossing.....
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Esteban zei:
Had ik op mijn Accord vroeger ook, maar enkel maar als ik terug vertrok na te stoppen dat de rembokken een kleine klop gaven. Zeker geen gekraak bij afdraaien en licht remmen.

Kopervet bracht hier geen oplossing.....


ik begrijp wat je bedoeld, dan gaan je blokken van boven naar beneden, of andersom, in de blokhouders. Is in ieder geval een teken dat ze niet vast gerot zitten....

JDB zei:
Mijn IS 300 heeft daar geen last van, maar normaal zitten op de blokjes kleine veertjes om de blokjes open te houden wanneer je niet remt, misschien zijn deze verdwenen ?

nee deze zitten erop, heb vorige week alles open gehad. Na lekker kwasten met kopervet is het erger geworden....


Hube zei:
Op mijn IS250 hebben ze een ander soort vet gebruikt om het kraken op te lossen. Misschien een optie?

weet je toevallig watvoor vet?



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Dus nu glijden ze nog makkelijker in je remklauwen :p Dus waarschijnlijk heeft het wel echt te maken met de remblokken.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik heb vandaag contact gehad met Lexus Amsterdam, zij stelde mij gelijk de vraag: Zijn je remblokken bijna op?
Echt op zijn ze niet maar dik is anders. Dan komt het daardoor zeiden ze. Het schijnt dat de blokken als het ware kantelen in de remblokhouders en dan recht schieten, dat geeft een krakend/tikkend geluid. Met nieuwe blokken netjes in het vet zou het over moeten zijn. Als ik nieuwe blokken heb gemonteerd meld ik of dit de oplossing was.



gr. koen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Het tikken/kraken is weg! Met nieuwe blokken is het inderdaad opgelost.

Ik had de laatste paar dagen het gevoel dat m?n auto niet zo lekker meer rolde, in D zonder gas, ik dacht dat het door de sneeuw en ijs resten kwam. Ik kwam van m?n werk over de snelweg (gangetje van 120/130) en plots begint de auto sterk te schudden. Rustig aan verder gereden en thuis een rondje om de auto gelopen, bij het R voorwiel zag ik de hitte van de rem afkomen, hij was erg heet, schijf blauw en stinken.... Rem vast... dag erna klauw gedemonteerd, de onderste zuiger vastgeroest. Alles gangbaar gemaakt en nieuwe blokken erin gestoken. Rijd weer prima.

Helaas was de zuiger niet meer te redden, dus nieuw zuigertje besteld. (gewoon via Toyota leverbaar)
De stofhoezen zijn kapot gegaan door de klemring in de hoezen, deze is gaan roesten en heeft zich door de hoes gedrukt. Dus ook revisie setje betseld (dit is weer niet via Toyota leverbaar)
Remblokken waren al dun en nu R ook verbtrand dus ook die nieuw. (dit is weer wel via Toyota leverbaar)

Kostprijs voor mij, ?200.-

Gelukkig kost het mij niet zo veel, aangezien de feestdagen vol bezig zijn en ik eigenlijk me budget had overschreden met de aankoop van de auto....



gr. koen
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Oei dat kan soms inderdaad gebeuren ja, maar goed dat je bij toyota werkt, maar jij kan toch gewoon via rotterdam wat dingen regelen toch? :)
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Zal door het veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele zout er niet goed aan gedaan hebben !!!

Het belangrijkste is dat de problemen opgelost zijn met je remmen.

Heb juist hetzelfde met mijn Accord gehad, rechts voor zat vast met dezelfde gevolgen tijdens het rijden!!!
Enkel heb ik meteen 2 nieuwe remklauwen besteld, kwam uiteindelijk geodkoper uit dan een revisiesetje.....
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ja ik kan uiteraard bij m?n collega?s in Rotterdam terecht, laat ik van de week onze chauffeur er even langs rijden, dan hoef ik dat niet te doen ;)


Geloof me dat complete remklauwen wel ietsje duurder zullen zijn als een revisie setje....
ik zal voor de gein is kijken.




gr. koen
 

Lexus is300

Actief
26 aug 2010
246
0
0
hallo,
Het kraken is gedaan, heb afgelopen zondag de remklauw er eens afgehaald en er zat een piston vastgeroest, deze is onder garantie vervangen , + de remvloeistof die hebben ze ook vervangen
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ja ok, meestal blijft de klauw wel maar gaan er nieuwe zuigers in, dat is wel aan de bevelen aangezien het anders waarschijnlijk snel terug is. En ik hoop ook voor je dat ze de rubbers hebben vervangen, die zijn vaak de oorzaak van de ellende.




gr. koen