krakend/ piepend geluid links voor.

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Brian

Hoort erbij
17 nov 2010
43
0
0
Hallo leden

Sinds enige tijd heb ik een krakend piepend geluid als ik rijd zowel als recht uit rijd en stuur .
Ook als ik stil sta en mijn stuur langzaam draai hoor ik dit geluid als ik sneller draai hoor je niks .
Heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

mvg

Brian .

misschien zijn het je remblokken die een beetje schuiven, maar het kunnen ook stuurkogels zijn en misschien zelfs je stuurhuis.. heb je veel speling in je stuur? als je links en rechts gaat sturen?

Met de wat koudere dagen kunnen rubbers ook erg gaan kraken, ik heb pas bij mij ook alle rubbers ingespoten ivm wat kraakjes.

Het is een metaal geluid.
Maar heb de auto even op de brug gehad ,en ik heb gezien dat de fusee kogel flink naar zijn grootje is ,dus waarschijnlijk zal daar mijn probleem liggen, want de rest zag er allemaal goed uit .
hopelijk zal dit het probleem oplossen .Dus maar even bestellen.

Brian zei:
Het is een metaal geluid.
Maar heb de auto even op de brug gehad ,en ik heb gezien dat de fusee kogel flink naar zijn grootje is ,dus waarschijnlijk zal daar mijn probleem liggen, want de rest zag er allemaal goed uit .
hopelijk zal dit het probleem oplossen .Dus maar even bestellen.

98 euro per stuk! ik heb ze net gedaan tis goed te doen :)

Na ongeveer hoeveel km. gaan de kogels stuk?

Ik heb er nu bijna een ton op staan en de mijne zijn nog zo strak als een... tja als een... ach laat maar ;)

KWP zei:
Na ongeveer hoeveel km. gaan de kogels stuk?

Ik heb er nu bijna een ton op staan en de mijne zijn nog zo strak als een... tja als een... ach laat maar ;)

die van mij kon ik vervangen bij 195xxx km... maar misschien dat de apex veertjes eraan meegeholpen hebben. ;)

hahah ik wil de mijne ook eens uit voorzorg vervangen, maar volgens mij wordt dat ook wel een duur grapje :(

Zit er eigenlijk veel verschil in fusees? Op ebay zie ik een groot bedrijf dat echt uitsluitend dit soort producten levert, spoorstangen, fuseesets enzovoort. Niets anders dan dat. Naam : autopropartner. Een hele set kost 75 dollar en wereldwijde, gratis verzending. Dat is w?l een zeer interessante prijs. Mijn Lex is er, denk ik, wel een keer aan toe. Op een klinkerweggetje of zoiets, hoor ik een licht gerommel. Ik ga nooit voor koopjes maar dit is wel een erg groot verschil met de Lexus prijs. Iemand ervaring? Dank alvast. Groetjes, Bernard.

Tja het is niet voor niks zo goedkoop. Er zijn via Ebay ook veel achterdraagarmen te koop voor weinig geld maar daarbij blijken de kogels weleens af te breken... Soms is het: Goedkoop is duurkoop, ik zou zeker voor dit soort onderdelen liever goed als goedkoop kiezen