Krakend/ratelend geluid achterin bij warm weer

LeonM

Nieuw hier
7 mei 2012
6
0
0
Ik wist niet zo goed of ik deze nou in het interieur of exterieur subforum moet plaatsen, daarom stel ik mijn maar even hier in de algemeen sectie...

Zodra het warm weer is, ofwel: wanneer de zon een tijd op mijn '06 IS250 heeft gestaan hoor ik tijdens het rijden een luid gekraak achter uit de auto komen. Het lijkt alsof er iets rammeld of schraapt tegen een ander deel. Het lijkt alleen te gebeurd wanneer de carroserie onder druk komt te staan (bijvoorbeeld bij hobbels, bochten etc).

Ik heb echt al overal aan getrokken, gewiebeld en geduwd om er achter te komen wat er nou zo kraakt, maar kan het niet vinden. Gek word ik er van! Volgens een aantal passagiers welke achterin zaten leek het alsof de achterruit in zijn sponningen kraakt. Dat zou wel verlkaren waarom het alleen bij warm weer gebeurd (ivm uitzetten van het glas).

Nou weet ik dat kraakjes en piepjes altijd heel moelijk te beschrijven en te achterhalen zijn, maar wellicht is dit iets wat meer voorkomt (dus een bekend probleem is). Heeft iemand anders dit wel eens gehad? Of misschien tips waar ik zou kunnen zoeken om de bron van het gekraak te achterhalen?

Ik heb/had hetzelfde met mijn IS250 uit 2006. Je wordt er echt gek van en het is onvindbaar. Ook is het voor de dealer moeilijk te reproduceren. We hebben deze "zomer" nog niet heel veel zonnige dagen gehad. Ik heb een afspraak gemaakt met de dealer dat dit probleem onder de garantie blijft vallen ook als deze als verlopen is (auto net gekocht) dus top van de dealer.

Wat ik onlangs gedaan heb is alle hoofdsteunen achterin 1 klikje omhoog zetten zodat ze niet tegen de achterbank leuning aanzitten. Voorzover heeft dit geholpen, maar de auto heeft ook sindsdien niet in de zon gestaan/of ik heb er niet in gereden op een zonnige dag.

Ik hou deze topic in de gaten en als ik nieuws heb post ik het hier.

Even een update. Afgelopen vrijdag was het redelijk weer en de auto stond in de zon. Ik moest naar een afspraak en jammer, het gekraak is er nog steeds (dus de hoofdsteunen omhoog zetten heeft niet gewerkt). Ik had het ook niet verwacht maar het was wel iets om te proberen.

Jammer dat ik vrijdag geen tijd had om naar de dealer te gaan.

Als het weer kan reproduceren en ik heb tijd dan ga ik naar de dealer en hou jullie op de hoogte.

Vlgens mij staat het inderdaad in de links... het zijn de klemmen die de achterruit vast houden volgens mij moet je hiervoor eerst je hemelbekleding loshalen.