Kwaliteit Lexus volgens J.D. power chart

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Lexus has finished ninth overall in the annual J.D. Power U.S. Initial Quality study, dropping six positions compared to the year previous. The study, which examines problems experienced by vehicle owners during the first 90 days of ownership, is ranked by the number of problems experienced per 100 vehicles (PP100) ? here?s the overall results:
JDpowers2015.JPG

https://lexusenthusiast.com/2015/06...rall-in-2015-j-d-power-initial-quality-study/
 
Idd, dat viel me ook al op...

En 6 plekken naar beneden, wat is hier aan de hand...? :o
 
ik denk dat het nieuwe type CT de kwaliteit naar beneden heeft gehaald , daar zijn de meeste van verkocht en daarom kan de kwaliteit van bv de GS of LS niet te zien is op de JD power lijst
en dat is jammer
 
Feit is wel dat een aantal 'goedkopere' merken het wel goed doen. De 2 Koreaanse merken staan zeer hoog maar ook Chevy - toch niet het toonbeeld van kwaliteit - althans volgens mijn perceptie. Zeker voor diegene onder ons die wel een (huur)auto in bvb. de States hebben ben ik toch steeds blij bij terugkomst weer in een Europese/Japanse autootje stappen.
 
Het gaat om problemen gedurende de eerste 60 dagen van bezit, dus als analist zeg ik de kwaliteitscontrole is achteruitgegaan.

Wat nog erger is, is dus dat Volkswagen, Renault (puke) e.d. n?g slechter presenteren dan Industry Avarage, terwijl Kia en Hyundai het de 1e periode juist zeer goed doen!

Zijn de Lexus controle mannetjes naar Korea verhuisd :)
 
Daar zeg je wel wat VROEM, wel jammer dat zulke probleempjes al in de eerste 60 dagen van eigenaarschap optreden....
 
Jammer dat 1 of enkele types van een merk het hele merk naar beneden halen. Al is de kwaliteit van de rest nog superieur dan wordt de lijst nog ge?nterpreteerd als zijnde het merk is slecht. Deze lijst zegt dus eigenlijk niet veel.

Wat ook belangrijk is is de aftersale. Hoe gaan ze met de klachten om. Wordt het zoals bij de VAG weggemoffeld cq specificaties naar onder bijgesteld en na de garantie is het afgelopen of zo als bij Lexus dat zelfs na de garantie nog problemen worden aangepakt.
 
Het zou per type van elk merk moeten gaan, dan pas krijg je een eerlijk vergelijk, maar ja dat wordt dan wel een erg lange lijst
Met de Lexus LS zeker op nummer 1 ;)
 
Laatst bewerkt:
Wordt het zoals bij de VAG weggemoffeld cq specificaties naar onder bijgesteld en na de garantie is het afgelopen of zo als bij Lexus dat zelfs na de garantie nog problemen worden aangepakt.
Dat laatste is ook al niet geheel waar...genoeg voorbeelden ervan op deze site.
 
Ik vind het toch wel eigenaardig, een product welke zo ontwikkeld en getest wordt dat de conclusie moet zijn dat eigenlijk nagenoeg alle auto's van alle merken binnen de 90 dagen terug naar de dealer moeten (en in de meeste gevallen zelfs meer dan 1 keer)
Ik kan er maar moeilijk bij dat ieder product welke bij ons de deur uitgaat zou terugkomen... Nu weet ik wel een auto is een complex ding maar toch, nagenoeg geen enkele die helemaal correct de fabriek uitkomt is toch moeilijk te geloven
 
Ik werk toevallig met ??n van de Koreaanse merken, kan jullie melden dat dit zeker niet allemaal koek en ei is. Motorisch kennen ze weinig storingen, daarentegen laat de aandrijving (versnellingsbakken, koppelingen etc) en met de name de elektronica (navigatiesystemen, achteruitrijcamera's) het toch vaak afweten. Dergelijke onderzoeken vind ik altijd een beetje twijfelachtig, zelfs de trouwe Honda's staan op een relatief lage plaatst. Zijn nou niet bepaald de auto's die langs de kant van de weg staan...?

Het is natuurlijk wel een onderzoek gebaseerd op problemen die berijders de eerste 90 dagen ervaren, naar mijn mening dus een slecht afgeleverde auto!
 
ik denk wel dat we het eens zijn met het feit dat dit niet echt een goed beeld geeft van de auto's van nu , en echt niet omdat lexus laag staat , zo een blinde fanboy ben nu ook weer niet
feit is wel dat de Koreanen goed op weg zijn