L-expert, de vraagbaak!

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

L-expert

Hoort erbij
4 sep 2008
32
2
8
Dames en heren,

Mochten jullie vragen hebben over Lexus, van IS tot LS, van 1989 tot 2009 vraag ze!

2228626267_50a07b8c4d.jpg

With kind regards,

L-expert.

Hoi en welkom hier op dit geweldig mooie forum over "ons" merk :wink:
handig zo'n vraagbaak in ons midden, zal ik zeker gebruik van maken :lol: :wink:

Misschien dat jij een antwoord op onderstaand topic kunt geven

http://www.lexusforum.nl/modules.php?na ... topic&t=25

en vooral wat er wel en niet mogelijk bij de diverse uitvoeringen cq bouwjaren

indien het natuurlijk niet teveel gevraagd is

Alvast hartelijk dank.......

Welkom!

Werk je bij Lexus dan of iets dergelijks?

En heb je zelf ook nog een Lexus? :D

Hoi en Welkom! Leuk om iemand op het forum te hebben met (meer) verstand van Lexus!

Het is moeilijk je voor te stellen zonder te zeggen wie je bent, Jelmer 8)

Ik heb iedere dag heel veel Lexus-sen die ik allemaal behandel alsof ze van mijzelf zijn, dat zegt wel genoeg denk ik.

Jouw auto is trouwens, zonder de anderen af te vallen, en mits goed onderhouden, de beste ooit gemaakt ;)

Maar dat wist je vast wel!

Groetjes,
L-expert

Hey ,

Welkom hier...
Eindelijk een expert onder ons op het forum..
Mag ik vragen bij welke vestiging van Lexus jij werkt..

Dit aangezien je bij Lexus om een specifieke monteur kan vragen bij onderhoud..

Ojah ben wel erg benieuwd wat je dan prive voor wagen rijd

Geheimzinnige man :wink: :lol:

Ik ben door veel bronnen ook ervan overtuigd dat het de betrouwbaarste auto schijnt te zijn. De mijne heeft helaas een beetje achterstallig onderhoud, maar dat wordt wel weer ingehaald. niks ernstigs, normale problemen met een LS:

-Toerenteller en snelheidsmeter weigeren soms, bekend probleem
-Controle lampjes komen soms allemaal aan
-Lampje laag brandstof peil komt wat vroeg aan (nog zo'n 70km brandstof)
-Display van luchttoevoer is vervaagd, niet meer afleesbaar onder meeste omstandigheden, als hij lang aanstaat is het beter
-Cassette en CD-wisselaar functioneren niet meer
-Bekleding op diverse plekken versleten
-Beschadigingen rondom
-Geen onderhoudsboekjes
-Ophanging heeft een beetje speling
-Hij verbruikt/lekt stuurbekrachting ATF
-E?n klep tikt
-Niet bekend wanneer distributie snaar is vervangen.
-Het ruikt een beetje naar brandstof al dan niet verbrand als ik met het dakraam open rijd
-Gasveren motorkap zijn aan vervanging toe

De stuurbekrachtiging ga ik als eerste doen, want dat is irritant iedere keer ATF erbij doen. Ga even eerdaags de auto op de brug zetten kijken of het ergens lekt, maar ik zie niks op straat liggen. Dus hoogstwaarschijnlijk verbrand hij het gewoon via de ACV. Hoop niet dat het op me dynamo lekt, heb er nog niet echt goed naar gekeken verder

Het instrumentarium stuur ik wel een keer naar Mr. Whizzard op, want een nieuwe plaatsen maakt niet veel uit, de mijne heeft nog maar 28000 er op staan en de ongein begint weer. Daarbij kost het ook klauwen vol met geld

twoglory zei:
Hey ,

Welkom hier...
Eindelijk een expert onder ons op het forum..
Mag ik vragen bij welke vestiging van Lexus jij werkt..

Dit aangezien je bij Lexus om een specifieke monteur kan vragen bij onderhoud..

Ojah ben wel erg benieuwd wat je dan prive voor wagen rijd

Hee twoglory,

Ik kan je helaas niet vertellen bij welk bedrijf of organisatie ik zit.

Denk dat dit beter is voor beide partijen :P

Prive heb ik nu 3 voertuigen, uiteraard allemaal verbonden met dit merk :twisted: Er is gewoon niets beters!

Groetjes,

L-expert

Jelmer zei:
Geheimzinnige man :wink: :lol:

Ik ben door veel bronnen ook ervan overtuigd dat het de betrouwbaarste auto schijnt te zijn. De mijne heeft helaas een beetje achterstallig onderhoud, maar dat wordt wel weer ingehaald. niks ernstigs, normale problemen met een LS:

-Toerenteller en snelheidsmeter weigeren soms, bekend probleem
-Controle lampjes komen soms allemaal aan
-Lampje laag brandstof peil komt wat vroeg aan (nog zo'n 70km brandstof)
-Display van luchttoevoer is vervaagd, niet meer afleesbaar onder meeste omstandigheden, als hij lang aanstaat is het beter
-Cassette en CD-wisselaar functioneren niet meer
-Bekleding op diverse plekken versleten
-Beschadigingen rondom
-Geen onderhoudsboekjes
-Ophanging heeft een beetje speling
-Hij verbruikt/lekt stuurbekrachting ATF
-E?n klep tikt
-Niet bekend wanneer distributie snaar is vervangen.
-Het ruikt een beetje naar brandstof al dan niet verbrand als ik met het dakraam open rijd
-Gasveren motorkap zijn aan vervanging toe

De stuurbekrachtiging ga ik als eerste doen, want dat is irritant iedere keer ATF erbij doen. Ga even eerdaags de auto op de brug zetten kijken of het ergens lekt, maar ik zie niks op straat liggen. Dus hoogstwaarschijnlijk verbrand hij het gewoon via de ACV. Hoop niet dat het op me dynamo lekt, heb er nog niet echt goed naar gekeken verder

Het instrumentarium stuur ik wel een keer naar Mr. Whizzard op, want een nieuwe plaatsen maakt niet veel uit, de mijne heeft nog maar 28000 er op staan en de ongein begint weer. Daarbij kost het ook klauwen vol met geld

Hoewel dit niet het "geef Jelmer de tips" topic is wil ik je een paar tips geven;
in jouw volgorde
- Breng je toerenteller naar actronics http://www.actronics.nl/ Dit is d? expert gebleken op dit gebied.
- Heb dit 1 keer eerder meegemaakt in de vorm van een hoofdrelais wat niet goed functioneerde.
- 70km ? prima toch?
- Dit display ook naar actronics
- Vraag bij je lexus dealer naar de reparatie mogelijkheden, dit is prijstechnisch erg aantrekkelijk zeker als je het onderdeel zo bij de lexus dealer afgeeft en laat opsturen.
- Tja
- Tja
- eh
- Oei oei oei, duurste gedeelte bij deze auto, een bovenste triangel kost ongeveer 530 euro ex btw, een onderste fuseekogel 100 euro ex per stuk. Deze slijten snel in de stad door de vluchtheuvels, wel rijstijlafhankelijk trouwens.
- inderdaad dat vacuumklepje controleren/eventueel testen met vacuumpompje.
- Heb je dit weleens gelokaliseerd? heb dit eerder meegemaakt maar was geen klep, maar een stoter. Motortje 30 min laten draaien, motor reiniging erin, dan aftappen en vullen met 5w30 full syntheet. kijk dan maar of je het daarna nog hebt of in mindere mate.
- Je weet het, iedere 150.000 km. Helaas is er niets maar dan ook helemaal niets te zien aan een riem hoe oud deze is.
- Is een klacht die ik nog nooit heb gehoord
- Koop een moordenaar bij de automaterialenzaak (?5.-), zo zorg je dat je die kap niet in je nek krijgt, en kun je eerst je centjes besteden aan onderhoudsvereisende dingen :)

moordenaar.jpg

Toedels,

L-expert

Ow, ik vroeg niet om tips hoor, ik liet alleen maar weten wat er mis is met de auto :lol:

Toch heel erg bedankt voor de info! :D

Ik ben zelf heel veel met Amerika bezig omdat de dollarkoers lager is en alles daar hoe dan ook goedkoper is. Ik heb zelf nog twee Amerikaanse auto's en heb goeie ervaringen met importeren.

De bovenste 'triangel' kan je 'gereviseerd' voor $300 op www.lextreme.com krijgen, er gaat nog ??ns $100 af als je de oude terugstuurt.

Welkom L-Expert,
Geweldig om er iemand bij te krijgen met veel kennis van ons merk.
Ook van mij zou je binnenkort wel wat vragen krijgen. :lol:
Op dit moment heb ik eigenlijk nog niets te doen aan mijn Ls :?
Behalve rijden en wassen :lol:
Ik heb mijn Lexus nu een paar maanden,en het is een geweldige auto :D
Groetjes Gusmano 8)

Voorlopig zal je er ook weinig mee te doen krijgen denk ik. De schokdempers komen meestal ergens om en nabij de 250000 naar wat ik heb gezien bij vele LS400's. Dat zijn dure dingen, maar er zijn wel alternatieven