Jelmer zei:
Geheimzinnige man :wink: :lol:
Ik ben door veel bronnen ook ervan overtuigd dat het de betrouwbaarste auto schijnt te zijn. De mijne heeft helaas een beetje achterstallig onderhoud, maar dat wordt wel weer ingehaald. niks ernstigs, normale problemen met een LS:
-Toerenteller en snelheidsmeter weigeren soms, bekend probleem
-Controle lampjes komen soms allemaal aan
-Lampje laag brandstof peil komt wat vroeg aan (nog zo'n 70km brandstof)
-Display van luchttoevoer is vervaagd, niet meer afleesbaar onder meeste omstandigheden, als hij lang aanstaat is het beter
-Cassette en CD-wisselaar functioneren niet meer
-Bekleding op diverse plekken versleten
-Beschadigingen rondom
-Geen onderhoudsboekjes
-Ophanging heeft een beetje speling
-Hij verbruikt/lekt stuurbekrachting ATF
-E?n klep tikt
-Niet bekend wanneer distributie snaar is vervangen.
-Het ruikt een beetje naar brandstof al dan niet verbrand als ik met het dakraam open rijd
-Gasveren motorkap zijn aan vervanging toe
De stuurbekrachtiging ga ik als eerste doen, want dat is irritant iedere keer ATF erbij doen. Ga even eerdaags de auto op de brug zetten kijken of het ergens lekt, maar ik zie niks op straat liggen. Dus hoogstwaarschijnlijk verbrand hij het gewoon via de ACV. Hoop niet dat het op me dynamo lekt, heb er nog niet echt goed naar gekeken verder
Het instrumentarium stuur ik wel een keer naar Mr. Whizzard op, want een nieuwe plaatsen maakt niet veel uit, de mijne heeft nog maar 28000 er op staan en de ongein begint weer. Daarbij kost het ook klauwen vol met geld
Hoewel dit niet het "geef Jelmer de tips" topic is wil ik je een paar tips geven;
in jouw volgorde
- Breng je toerenteller naar actronics
http://www.actronics.nl/ Dit is d? expert gebleken op dit gebied.
- Heb dit 1 keer eerder meegemaakt in de vorm van een hoofdrelais wat niet goed functioneerde.
- 70km ? prima toch?
- Dit display ook naar actronics
- Vraag bij je lexus dealer naar de reparatie mogelijkheden, dit is prijstechnisch erg aantrekkelijk zeker als je het onderdeel zo bij de lexus dealer afgeeft en laat opsturen.
- Tja
- Tja
- eh
- Oei oei oei, duurste gedeelte bij deze auto, een bovenste triangel kost ongeveer 530 euro ex btw, een onderste fuseekogel 100 euro ex per stuk. Deze slijten snel in de stad door de vluchtheuvels, wel rijstijlafhankelijk trouwens.
- inderdaad dat vacuumklepje controleren/eventueel testen met vacuumpompje.
- Heb je dit weleens gelokaliseerd? heb dit eerder meegemaakt maar was geen klep, maar een stoter. Motortje 30 min laten draaien, motor reiniging erin, dan aftappen en vullen met 5w30 full syntheet. kijk dan maar of je het daarna nog hebt of in mindere mate.
- Je weet het, iedere 150.000 km. Helaas is er niets maar dan ook helemaal niets te zien aan een riem hoe oud deze is.
- Is een klacht die ik nog nooit heb gehoord
- Koop een moordenaar bij de automaterialenzaak (?5.-), zo zorg je dat je die kap niet in je nek krijgt, en kun je eerst je centjes besteden aan onderhoudsvereisende dingen
Toedels,
L-expert