Lane change assist (LCA) waar uitzetten in Lexus NX350h?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Lexy
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Lexy

Actief
17 mrt 2023
187
105
43
Hallo,
Ik wil de LCA uitzetten in mijn Lexus 350h. Echter kan ik nergens vinden waar die optie staat. Ik dacht het gevonden te hebben nav een youtube-je, echter niks. Wie geeft me een hint, waar ik die optie kan vinden?
 
Heb geen NX, maar wellicht dat je er wat aan hebt:
1. een knopje
1715427524922.png


2. via het menu van het display via het stuur.

Nogmaals, wellicht heb je er niets aan, misschien wel.
 
Ik kom die wel tegen. Volgens mij (tenminste dat nam ik aan) is die voor de waarschuwing cq terugsturen als je van de rijbaan dreigt af te gaan. Dus naar links of rechts en dan reageert een correctie in het stuur en een groen of oranje rijbaan signaaltje.
Ik zal het eens uitzetten, zien wat er gebeurt.
 
Deze had ik idd gezien. Maar de optie LCA staat er bij mij niet.
Nu bedenk ik me dat wellicht eerst de adaptive cruise controle actief (aan) moet staan voordat die optie getoond wordt in het menu. Ik ga dat nog effe testen, als ik weer op pad ga met de Lexus.
 
Vandaag een stukje op de cruise control gereden. Maar helaas, nog steeds geen optie LCA. Terwijl ik er wel mee lastig gevallen wordt als ik met de ACC aan wil gaan inhalen.
Toen ik de auto net had, heb ik het hele menu doorgelopen en kwam het toen wel tegen. Als ik heel heel veel zin heb reset ik de handel eens. Of iemand hier moet de verlossende oplossing hebben.
@Lexus4me Jou optie, heb ik natuurlijk weer niet getest! Stom van. (Tja, dagje ouder dan werkt het boven trager).
 
Laatst bewerkt: