Launch control?

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
Volgens de dealer zat er op de CT een soort van 'launch control'. Heeft iemand iets dergelijks al ontdekt of gevonden in de handleiding?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Volgens mij is dat geen launch control, maar meer iets als hill assist.. een collega van me met een Verso heeft dat ook... hou je het rem wat langer ingedrukt, dan hoor je een piep, en als je het loslaat, dan blijft de auto ook staan... totdat je gasgeeft...
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
mlcoolj zei:
Volgens mij is dat geen launch control, maar meer iets als hill assist.. een collega van me met een Verso heeft dat ook... hou je het rem wat langer ingedrukt, dan hoor je een piep, en als je het loslaat, dan blijft de auto ook staan... totdat je gasgeeft...

Met Hill-holder/assist ben ik bekend, maar dat is niet wat de dealer beschreef. Hij had het over met max koppel/toeren wegrijden bij stoplichtsprints.
 

Nathanael

Heel actief
28 jul 2010
568
3
0
Dat soort dingen wil ik ook wel graag horen bij aankoop van een auto in plaats van verbruik enz. :rulez: :rulez: :rulez:
 

Hjalmar

Actief
15 okt 2010
167
0
0
mlcoolj zei:
Volgens mij is dat geen launch control, maar meer iets als hill assist.. een collega van me met een Verso heeft dat ook... hou je het rem wat langer ingedrukt, dan hoor je een piep, en als je het loslaat, dan blijft de auto ook staan... totdat je gasgeeft...

Klopt, maar net anders. Je moet je rem dan helemaal in duwen, en als je je rem los laat dan heb je 3 seconden om vervolgens weg te rijden. Ken het want het zit in me Prius.
Nathanael zei:
Dat soort dingen wil ik ook wel graag horen bij aankoop van een auto in plaats van verbruik enz. :rulez: :rulez: :rulez:

Kees us posted! Klinkt cool :D
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Beetje broodje aap verhaal,

elke automaat kun je (als je de 0/100 tijd plankgas wil doen vanaf stilstand) met de rem vasthouden en dan het toerental op laten lopen dmv het gaspedaal ,als het toerental op het maximumkoppelvermogen ligt de rem los en het gaspedaal dan vloeren, zal bij een CVT niet anders zijn. Men noemt dit de stealthtest, de vraag is of je bak dit zo lekker vindt maar het kan wel en zo worden 0/100 tijden gemeten door de fabrikant. :O :O
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Met jouw methode haal ik zelfs meer dan een seconde minder dan wat de fabriek op geeft aan 0-100 :), maar volgens mij testen ze gewoon bij volgas vanuit stilstand, zonder op toeren te houden... dat is zeg maar een beetje valsspelen.

Ik noem het nog niet echt een launchcontrol bij een ct....
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Rom zei:
Beetje broodje aap verhaal,

elke automaat kun je (als je de 0/100 tijd plankgas wil doen vanaf stilstand) met de rem vasthouden en dan het toerental op laten lopen dmv het gaspedaal ,als het toerental op het maximumkoppelvermogen ligt de rem los en het gaspedaal dan vloeren, zal bij een CVT niet anders zijn. Men noemt dit de stealthtest, de vraag is of je bak dit zo lekker vindt maar het kan wel en zo worden 0/100 tijden gemeten door de fabrikant. :O :O


Nee de normale automaat bak word hier niet blij van nee.... In hoeverre dit slecht is voor een CVT weet ik niet, zal het eens navragen als ik op cursus ben.
Het is trouwens stall speed test, normaal test je hier de vooruit koppelingen mee en je omvormer.




gr. koen