Leenauto CT

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Vandaag heb ik de CT meegevraagd als leenauto. Mijn eigen auto moest voor zijn 30.000km beurt. Ik moet eerlijk zeggen dat ik totaal verrast werd hoe de CT reed.

Wat een leuke bak zeg, alles er op en er aan, hij is iets trager als de IS, maar ze zullen elkaar niet ontlopen. Ook mijn zitpositie is erg goed.

Ik dacht dit even met jullie te delen, want de auto is werkelijk een hele leuke ervaring. Zeker beter als wat ik verwacht had!
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Altijd fijn om te horen van een ander dat-ie plezier beleefd aan dezelfde auto die je gekozen hebt maar normaal toch een klasse groter rijdt :) :D Het maakt het wel weer lastiger om nog zo lang te moeten wachten, bij zulke goede berichten... Nog 3.5 maanden volgens de site van Lexus.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Jay_Kay zei:
Altijd fijn om te horen van een ander dat-ie plezier beleefd aan dezelfde auto die je gekozen hebt maar normaal toch een klasse groter rijdt :) :D Het maakt het wel weer lastiger om nog zo lang te moeten wachten, bij zulke goede berichten... Nog 3.5 maanden volgens de site van Lexus.


Wanneer heb je hem besteld??
Ik in mei en de levering zou eerst februari zijn. Daarna werd het december. Misschien dat er vanmiddag wel november staat en dan is de levertijd ook na de Tsunami 6 maanden.


Robbert-Jan
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
In april alles rond gemaakt met de leasemaatschappij, uiteindelijk in mei besteld (bevestiging Louwman Rotterdam). Sindsdien staat de levertijd op december 2011 -> leaseauto -> geen leveringen in november/december -> dus januari 2012 rijden (hopelijk).

Edit: Net leverdatum gechecked, nog steeds december 2011
 

Jay_Kay

Actief
18 mei 2011
168
0
0
Dat zou ik dan weer jammer vinden :p Ondanks dat ik mijn auto nog niet heb, verheugde ik me al een beetje op een grotere Lexus als vervangend vervoer (GS of LS) :D Maar dat zal er wel nooit inzitten (of wel, wie zal 't zeggen...)
 

Innit

Hoort erbij
16 nov 2011
66
0
0
Als je keylessentry had gewild had je de BusinessLine Pro moeten nemen, daar zit het standaard op. De stoelen vond ik tijdens de proefrit juist erg comfortabel en ruim genoeg. Afvallen? Over de console zullen smaken verschillen, juist door de grote van de muis ligt ie lekker in de hand. Helaas praat ik nog steeds vanuit mijn uur proefrit ervaring. Hoop mijn auto eind januari te mogen ophalen.
 

ctlexus

Hoort erbij
28 sep 2011
56
0
0
Innit zei:
Als je keylessentry had gewild had je de BusinessLine Pro moeten nemen, daar zit het standaard op. De stoelen vond ik tijdens de proefrit juist erg comfortabel en ruim genoeg. Afvallen? Over de console zullen smaken verschillen, juist door de grote van de muis ligt ie lekker in de hand. Helaas praat ik nog steeds vanuit mijn uur proefrit ervaring. Hoop mijn auto eind januari te mogen ophalen.

Het is volgens mij smart entry, en het zit al op de CT vanaf de BL-versie
 

Hube

Oprichter Lexusforum
2 mei 2008
7.266
67
0
Alor zei:
wat Hube hierboven eerder zei dat de IS250 en CT elkaar niet veel ontlopen ben ik niet mee eens. De IS is veel sneller vind ik, qua prestaties mogen ze niet eens met elkaar vergeleken worden, maar dat is ook niet re?el natuurlijk.

Leuk zo die eerste indruk van je ;)

Goed de acceleratie staat op 10.3 seconden waar de IS250 er 8.5 seconden over doet. Maar de CVT vernietigd bijna alle acceleratie beleving. Ook in de GS450h denk je dat het allemaal wel mee valt, waar je in werkelijkheid keihard vooruit gaat.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Hube zei:
Alor zei:
wat Hube hierboven eerder zei dat de IS250 en CT elkaar niet veel ontlopen ben ik niet mee eens. De IS is veel sneller vind ik, qua prestaties mogen ze niet eens met elkaar vergeleken worden, maar dat is ook niet re?el natuurlijk.

Leuk zo die eerste indruk van je ;)

Goed de acceleratie staat op 10.3 seconden waar de IS250 er 8.5 seconden over doet. Maar de CVT vernietigd bijna alle acceleratie beleving. Ook in de GS450h denk je dat het allemaal wel mee valt, waar je in werkelijkheid keihard vooruit gaat.


De beleving kan goed zijn, bijna 2 seconden is gewoon veel :p
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Je trapt hem toch niet constant op zijn staart, daar is het de auto niet voor, dus als het nodig is, trekt hij lekker op. Wat ik veel belangrijker vind, is de acceleratie op de snelweg bij het inhalen. Kan iemand daar meer over vertellen, wat ervaring betreft??

Robbert-Jan
 

tri

Actief
6 nov 2011
215
1
0
Ik vind deze acceleratie obsessie vrij(zeer! zielig.
Een povere 8 secondes so what , een zielige 5 secondes.
Hoe vaak denk je dat ik echt mijn moto opentrek om te zien of hij onder de 3 secondes haalt volgens de test.En ja ik laat regelmatig "uitgebouwde" dieseltjes aan het rode licht eens hun moment de gloire halen.
Met de CT rij je meer dan vlot genoeg
 

Lexus4all

Actief
15 feb 2011
111
1
0
Robbert inhalen en accelereren is prima. Ik heb hem altijd in de normale modus staan. In de eco mode merk je dat dit wel wat minder is en wel even moet opletten voor snel verkeer.
En je kan hem altijd in de sportstand zetten, maar dat is niet nodig om vlot mee te rijden en even in te halen. Dan voldoet de normale stand.
Trouwens bij het optrekken bij verkeerslichten zie je vaker de voorlampen van de andere auto's in de achteruitkijkspiegel dan dat je tegen de achterlichten aankijkt.
 

Robbert

Actief
25 apr 2011
299
1
0
Bedankt voor je reactie. Het is natuurlijk wel zo dat het maar net is wat je gewend bent. Ik rijd nu een Ford Mondeo 2.3 automaat en dat vind ik behoorlijk tegenvallen wat betreft inhalen. Vanaf stilstand is de acceleratie volgens de fabrieksopgave van beide auto's gelijk. Dus dat kan al niet tegenvallen. Even inhalen op de snelweg, zal, verwacht ik, zelfs iets beter zijn.
Daarnaast ligt het ook aan je rijstijl. Als je altijd haantje de voorste wil zijn kan de CT wellicht wat tegenvallen. Maar als je gewoon met het verkeer meewilt, dan voldoet de CT natuurlijk uitstekend en dan is het meegenomen dat je, als je dat wilt, ook lekker kan accelereren bij een stoplicht.
Voor mij is het nog enkele weekjes wachten. Aflevering begin januari!!

Robbert-Jan
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
blue-eyes zei:
twcoolen zei:
grappig, ik rij een CT en krijg een IS250 mee...

Geweldige auto die 250. Hij gaat als de brandweer....


En dan zijn er mensen die de CT net zo goed vinden als de IS250 ;)

Qua afwerking wel... Ben ik heel eerlijk in. Ik had niet de duurste uitvoering van de IS, maar het dashboard (inrichting en gebruikte materialen) kan mij in de CT beter bekoren. Op motorisch vlak is het een compleet ander verhaal. Daar kan de CT absoluut niet aan tippen.
 

twcoolen

Actief
22 feb 2011
226
0
0
blue-eyes zei:
Wegligging, etc.?

De CT is stugger geveerd en ligt ook lekker in de bochten, net als de IS. Al met al is de IS250 met zijn PK's (naar mijn mening) de betere rijders auto. Bij lagere snelheden loopt het allemaal wat soepeler, wanneer je gas geeft wordt het allemaal iets spannender.

Qua interieurruimte is het tot aan de achterstoelen vergelijkbaar met de CT. Ook achterin houdt het in de IS niet over qua beenruimte. De kofferruimte is daarentegen wel aanzienlijk groter dan die in de CT, maar dat is alom bekend.