lege accu

Noud

Nieuw hier
22 jul 2015
3
0
0
Pas trof ik mijn auto (RX 300, niethybride) na een verblijf van 3 weken in het buitenland met een lege accu op Schiphol aan. Wat kan ik doen om herhaling hiervan te voorkomen? Garage had als suggestie: loshalen accukabels????
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Dat is een oplossing, auto blijft altijd iets stroom verbruiken, maar hoe oud is je accu, misschien tijd voor een nieuwe
 

fastatje

Heel actief
1 jun 2014
562
48
28
Je alarm e.d. gebruikt ook, dus kabels los is een oplossing, nadeel is ......... nu is je accu leeg, en als het mee zit is dan je hele auto leeg....
(was er ooit een RX 300 hybride? dan is hij geld waard)
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
Je auto parkeren op Schiphol is de laatste tijd nogal negatief in het nieuws geweest, mensen kregen bekeuringen binnen en er was veel mee gereden zou het mogelijk kunnen zijn dat ze de accu hebben verwisselt ?
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Zit deze accu ernog in ?
Dan even laten meten door de garage, weet je meteen of de accu nog goed is.
Accu goed dan een ander probleem.
Accu slecht dan vervangen en is je probleem vermoedelijk opgelost.
 

Noud

Nieuw hier
22 jul 2015
3
0
0
Hallo allen, dank voor jullie reaktie, de accu is afgelopen week nog in de garage getest en goed bevonden. En inderdaad, ik had me ook gerealiseerd dat bij ontkoppelen van de kabels het alarm ook niet meer werkzaam zou zijn. Dus dat is ook niet de oplossing. Wordt de volgende keer waarschijnlijk maar uit voorzorg startkabels meenemen. Als iemand nog een andere oplossing heeft (bv uitschakelen van aantal stroomvragende zaken) hoor ik dat natuurlijk graag. En ik noteer ook ui voorzorg de km stand bij het op Schiphol neerzetten.....
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
je kan misschien meerdere grotere zekeringen eruit trekken en die van je alarm intact laten.

Nadeel van polen eraf halen is dat je mogelijk ook je auto minder goed kan vergrendelen
 

Henny

Heel actief
2 apr 2010
973
49
0
Wat is het merk van je accu en weet je hoe oud deze is ?

Tussen en nog goede accu en een nieuwe accu kan een wereld van verschil zitten,
natuurlijk verbruiken alarm e.d. stroom maar of dit een volle accu in 3 weken leeg trek dat betwijfel ik.

Misschien even doormeten en meten hoeveel stroom eraf wordt genomen als alles ' uit ' staat,
of toch onbewust een leeslampje of zo aan laten staan,.

Maar ik hou het toch op een verouderde accu, als een goede accu binnen 3 weken leeg zou zijn,
zou je vele lotgenoten treffen op lang parkeren van Schiphol, vele auto's staan daar 3 weken of langer.
 
Laatst bewerkt:

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
704
142
43
Dit is mij afgelopen december ook gebeurd (met een IS200), na drie weken Zuid-Afrika kwam ik thuis en wilde de auto niet meer starten. Zat helemaal geen leven meer in de accu, maar goed, dat was op de oprit, dus een acculader was zo geregeld en hierna deed hij het weer prima. Accu was net twee jaar oud. Maar toen was het wel ijskoud, dat zorgt toch voor mindere capaciteit. Met dit weer verwacht je dat niet.
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Alarm heeft ook een kleine (nood)accu. Als deze einde latijn is trekt ie de 'normale' accu vrij hard leeg. Daar zou je uiteindelijk eens naar kunnen kijken. Overigens meetbaar via lekstroom, wat Henny al aangaf.
 

Noud

Nieuw hier
22 jul 2015
3
0
0
Dank jullie. Ik zal idd de (nood) accu eens laten nakijken. En "startkabels mee en case closed"