Lekkage achterbak

Boy Sekewael

Nieuw hier
5 feb 2011
14
3
3
Ik heb lekkage in de achterbak. Rubber vernieuwd, achterklepafstelling nagekeken maar nog steeds lekkage. Wie heeft hier ervaring mee?

In de kofferbak gaan liggen met zaklamp, kofferbak deksel dicht, en iemand buiten de auto
met een tuinslang over de kofferbak water spuiten.

Laatst bewerkt:
Welkom en leuk dat je je even voorstelt :thumbsup:

Wat voor lexus precies?

Wilde gok: rubbers (lamphouders) achterlichten nalopen.

Misschien de ont/beluchting van de kofferbak, ik heb eens de onderkant van mijn auto iets te grondig afgespoten na een winter met veel strooizout en op deze manier water in de kofferruimte

Sorry, Ik ben Boy Sekewael uit Vlissingen en heb lexus IS 200 sedan zwart 6 bak uit 2005.
Zeer tevreden over de auto. Gekocht bij 90000 km in feb 2011 (nu 180000) nog niks mee gehad. Krijgt zijn beurten bij Toyota en ben er zeer tevreden over.
1 x pech gehad in Noorwegen. Kapotte accu. Probleem in Noorwegen, weinig garages en alleen maar in de 'grote' steden maar na tip van Noor kleine garage om de hoek had toevallig nog accu staan.
Heb er zelf cruise control in gebouwd en werkt perfect. Ook originele radio eruit gehaald en Becker gemonteerd in dd frame, interface voor USB en SD-card aangesloten dus muziek genoeg (MP3) want 6 CD's is toch niet zoveel muziek en casettes is wel erg ouderwets, moest heel diep graven om die weer terug te vinden en die klonken het ook niet meer
Ook dashboardverlichting aangepast want al dat oranje gedoe werd wel teveel. Oh ja ook verlichting in de bak gemaakt ( viel me een beetje tegen van Lexus dat dat niet origineel was)
Maar de lekkage in de achterbak, ik heb natuurlijk al eens in de bak gelegen en er water op laten spuiten en toen kon ik niks vinden dan alleen een paar druppeltjes die langs ??n montagebeugel van de klep liepen. Heb geen open dak (de afwatering daarvan kan wel eens verstopt zijn) Ik heb het rubber er een keer afgehaald en opnieuw erop gezet en toen leek het minder, daarom nieuw rubber besteld en gemonteerd maar na een regenbui werd het toch weer nat in de bak.

Kan zijn dat rubber wel goed is, maar bijvoorbeeld net niet stevig genoeg tegen de klep sluit. Zou je kunnen checken door bijvoorbeeld papiertje op verschillende plekken ertussen te plaatsen en voelen of het makkelijk weg te trekken is. Btw, scharnierpuntomgeving is vaak een zwakke plek qua lekkage.

Anderzijds zou je met wat kleurstof en emmer water (waterverf verdunnen) kunnen proberen een entreepunt te lokaliseren.

roest onder het achterruit ? en met de waterverf methode gevonden ?
goed dat je nu de oorzaak hebt gevonden :rulez: