lekkage is 300 (2016)achterruit rechtsonder

Ferdy

Hoort erbij
7 apr 2021
39
32
18
Hallo, heeft iemand ervaring met lekkage achterruit rechtsonder? Ik heb inmiddels ook condens in die hoek zitten. Als volgt: als ik de auto was of als het hard regent en nadien doe ik de achterbak open dan stroomt er zomaar een half kopje water via het rechter kofferbak-scharnier de auto in. Loopt ergens het water niet goed weg? Is er n afvoertje ergens verstopt? Ik kan niets ontdekken en voordat ik naar de dealer ga wil ik toch graag eerst zelf wat proberen.

Iemand?

Dank alvast!
 
V

Verwijderd lid 3623

Guest
Sluit je kofferbakrubber nog goed af? Zit hij nog goed aangedrukt of is hij gescheurd?
De sponning van de kofferbak fungeert als een afvoerkanaal voor regenwater. Voornamelijk als er lekker veel water op je kofferbak ligt en je opent hem, zie je het water het kanaal inlopen, via het rubber achter het achterlicht door naar beneden toe.
 

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Er wil daar - zeker in najaar/winter - wel eens wat vuil ophopen. Als ik zie dat dat begint dan blaas ik het weg met perslucht en veel water. In de winter was ik aanzienlijk minder vaak dan in de rest van het jaar dus meer kans op troep.
 

UsedLexus

Actief
Sponsor
25 jan 2014
335
1
178
43
bij sommige modellen met name in 2015 is verkeerde achterruitkit gebruikt welke los wil komen, enige oplossing is de ruit verwijderen en opnieuw plaatsen met nieuwe kit