lekke schokdemper

gewoonmario

Hoort erbij
22 mrt 2011
79
0
0
hey lexus fans

mijn auto IS200 uit 99 is vorige week naar de apk geweest en is weer goedgekeurd maar kreeg wel mee dat mijn schokdemper achter stuk/lek is en vervangen moet worden


heeft hier iemand ervaring mee qua origineel of anderen merken
gelijk goed doen met iets van megan racing of moet dan voor en achter .
en is bij de is de schokdemper los te vervangen of met veer als set
ben beetje een leek in ophangen en dergelijk

alvast bedankt
:hi:
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Ik kan je garanderen dat 12 jaar oude schokdemper ook voor wel aan vervanging toe zijn. Persoonlijk zou ik voor gele koni's en een uitlijnbeurtje gaan. Kosten niet heel veel en passen heel goed bij de auto. Wil je nog minder kwijt dan zou rood een optie zijn. Monroe en de goedkopere Bilsteins zou ik laten daar wordt geen enkele auto beter van.
De gele moeten wel met kortere (eibach) veren gemonteerd worden met rode koni's kun je de oude veren hergebruiken.
 

gewoonmario

Hoort erbij
22 mrt 2011
79
0
0
hey bedankt dat is info waar ik iets aan heb
ik had de gele koni ook al gezien op internet maar wat is het verschil tussen rood en geel?
en als ik achter doe moet voor dan ook gelijk
en gaat hij dan ook lager liggen achter want hij hoeft voor mij niet lager als ik 2 man op me achterbank heb logt hij al erg laag

maar bedankt :hi:
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Rood zijn normale dempers en geel zijn sportdempers van Koni, volgens mij kun je de gele ook instellen kwa stugheid.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Ze hebben het wel aardig lang vol gehouden :) wat is je km stand?

Wat voor weggedrag wil je? Als het comfort is dan zouden de originele denk ik gewoon de beste zijn.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
ct200H zei:
Rood zijn normale dempers en geel zijn sportdempers van Koni, volgens mij kun je de gele ook instellen kwa stugheid.

Ik dacht dat het juist andersom was?


Ps ik heb ook slechte ervaringen met Monroe, raad ik je ook af.





gr. koen
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Achter is bij de gele in een paar standen (van binnenuit volgens mij) verstelbaar.
Koni heeft sportkit in haar programma met zeer goede veren. Kosten nauwelijks meer dan losse dempers maar geen idee of ze er ook voor de IS zijn.
Aangezien veren niet de wereld kosten en ze ook meeslijten zou ik ze als je je boel los hebt meteen een paar monteren.
(Geel kan ook met standaardveren maar geadviseerd worden kortere). Je betaald wat extra omdat ze ook tegen de extra compressie van verlagingsveren (max 3 cm geloof ik) kunnen.

Reken voor een setje losse dempers op zo'n 350-Euro, veren (Eibach, H&R zullen zo'n 200 Euro kosten).

Dan wordt zo'n set wel interessant:

http://www.larkspeed.com/index.pl?p=2617129L&a=i

Mooie van lexus is dat onderdelen zo duur zijn dat vervanging door iets beters qua prijs vaak weer meevalt :mrgreen:
 

gewoonmario

Hoort erbij
22 mrt 2011
79
0
0
Alan zei:
Ze hebben het wel aardig lang vol gehouden :) wat is je km stand?

Wat voor weggedrag wil je? Als het comfort is dan zouden de originele denk ik gewoon de beste zijn.


hey km stand is 207055
denk dat ik voor de gele ga
maar weet je wat ook raar is
als er 2 man op de achterbank liggen verdwijne me banden zowat in me wielkasten dus de veren zijn ook slecht denk ik'
 

gewoonmario

Hoort erbij
22 mrt 2011
79
0
0
sharkman zei:
Achter is bij de gele in een paar standen (van binnenuit volgens mij) verstelbaar.
Koni heeft sportkit in haar programma met zeer goede veren. Kosten nauwelijks meer dan losse dempers maar geen idee of ze er ook voor de IS zijn.
Aangezien veren niet de wereld kosten en ze ook meeslijten zou ik ze als je je boel los hebt meteen een paar monteren.
(Geel kan ook met standaardveren maar geadviseerd worden kortere). Je betaald wat extra omdat ze ook tegen de extra compressie van verlagingsveren (max 3 cm geloof ik) kunnen.

Reken voor een setje losse dempers op zo'n 350-Euro, veren (Eibach, H&R zullen zo'n 200 Euro kosten).

Dan wordt zo'n set wel interessant:

http://www.larkspeed.com/index.pl?p=2617129L&a=i

Mooie van lexus is dat onderdelen zo duur zijn dat vervanging door iets beters qua prijs vaak weer meevalt :mrgreen:
hey bedankt zeker interessant
maar als je achter doet hoeft voor niet gelijk mee toch

dank voor je bijdrage :rulez:
 

sharkman

Actief
29 dec 2010
154
2
0
Achterdemper hebben bij een IS een relatief licht leven. Op de voordempers rust de voor de auto eigenlijk veel te zware zes in lijn motor. Dus als je achter doet zou ik voor gelijk meepakken (zeker na 200.000 km op de originele dempers)
 

vb1

Stamgast
10 okt 2010
1.237
0
0
Als ik het zo lees zijn het geen schokdempers meer maar fietspompen, en dat is ook niet zo gek met 200k + er op. :D
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
ze doen het nog steeds heel goed geen lekkage, maar ik ga het proces versnellen door andere veren te monteren :)