Lennert's IS200 // Handrem probleem

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Re: Lennert's IS200 // Motor 100% nu alleen nieuwe voorklauw

ja, foto's moet ik inderdaad gaan doen. Ben vandaag voor een pre keurings checkje gegaan om te weten of de auto goed is. Nou dat moet wel lukken. Binnekort even door de APK trekken en als de financien op orde zijn dat ding maar es echt gaan aanpakken.
 

tonnetje

Actief
26 okt 2012
286
7
0
Re: Lennert's IS200 // Motor 100% nu alleen nieuwe voorklauw

goed bezig ook duidelijke uitleg voor de belangstellende met foto repo
meestal alleen op us forums zo uitgebreid
oja remklauwtjes lakken zou mooi staan denk ik
succes met het project
greetz tonnetje
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Re: Lennert's IS200 // Motor 100% nu alleen nieuwe voorklauw

Zo, het hok mag weer een jaartje op de weg. Heb uiteindelijk de 2 remtangen maar vervangen want de geleiden pennen waren vastgerot.

Wat betreft dat lakken. jup staat netjes maar ik heb er het geduld niet voor.

Mega tip trouwens. Mijn mistlampen waren stuk (tenminste 1) de hele fitting was doorgerot. Voormistlampen zijn niet verplicht voor de keuring. Haal de units volledig uit je bumper en je hobbelt zo door de keuring :)

Heb nu gewoon 2 grote extra luchtgaten in de voorbumper. Ga met een andere voorbumper wel kijken of ik ze terug zet. Dan haal ik via ebay wel ff 2 nieuwe.

Moet zeggen dat een Lexus eigenlijk meer aan de styling gedaan moet worden maar ik ben meer van de techniek. Zal dat styling en uiterlijk maar eens moeten leren. Je kan trouwens best leuk driften met dat ding. Me AE86's gaan makkelijker omdat ze lichter zijn maar dit ding is door zijn wielbasis veel rustiger te sturen.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Re: Lennert's IS200 // Keuring, ok!

Aanvulling op de tip: mistlampen laten zitten en lampen eruit halen of draden ontkoppelen. Er moet geen lampje branden als ze worden ingeschakeld en ze mogen geen van beiden branden.
;)
Lekker dat je er weer een jaartje tegenaan kan.
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Re: Lennert's IS200 // Handrem hoofdpijn

Volgende hoofdpijn.

Mijn linker achter handrem is kapot. Dit komt doordat het bruggetje waarover het veertje loopt is weggerot. Daardoor werkt me handrem dus nu niet meer en ben ik op zoek naar een linker achterophangings gedeelte waar:

- naaf
- stofplaat
- wielophang

Het is een vrij groot stuk dus als iemand een sloper heeft staan hoor ik het graag. Heb nu iets op ebay in duitsland gevonden maar heb liever iets dichterbij :)
 

Mr.Ruben

Actief
30 mrt 2013
217
6
18
Ey, ik heb waarschijnlijk hetzelfde probleem, als je bezig gaat wil je dan net zoals eerst foto';s maken hoe en wat?
dan kan ik er ook mee bezig....dankje...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Lennert, spaar je de moeite en haal het uit Duitsland. De sloperijen hier hebben niet zoveel tot niets of ze vragen absurde prijzen ervoor. Koerier of een dagje uit.
;)
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Ben ik mee bezig. Waren ook nog mensen van het forum met een sloper waar ik even op antwoord wacht wat ze voor de onderdelen willen. Als dat me te gortig word dan kan ik in DE inderdaad voldoende vinden :-D
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Zo, gekeurd met steekproef en met vlag en wimpel geslaagd :)

Ik moet nog even weg voor werk maar als ik terug kom zal ik een foto posten van het weggerotte deel op de achterhub waardoor je handrem einde oefening kan gaan.

Uiteindelijk heb ik via ebay duitsland voor 50 euro (waar CAR toyota parts 125,-) een hele achterhub gekocht. 15 euro levering en de IS200 is weer lekker op weg met alles werkend.
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
Zo, nu is de tijd daar voor leuke dingen:

Belangrijke eerste aanpassingen:

- Deukjes uit de moterkap
- andere radio (ik wil eigenlijk de orginele versterker doorlussen, iemand ervaring mee?)
- Beetje demping
- Kofferbak goed afstellen (klemt een beetje)
- Automatten (ding heeft geen matten)
- Ringetjes op de koplampen (zoals BMW, iemand ervaring mee?)
 

Robokill

Actief
5 feb 2012
119
5
0
No Title

De lexus gaat helaas de familie verlaten. Mijn vrouw en ik werden weggebracht en op de terug weg zijn onze vrienden bij stilstand van achteren aan gereden. De Lexus schade is groter dan de dagwaarde en daarmee word hij helaas niet gerepareerd :-( Of iemand moet mij vertellen dat er een schade hersteller hier is die dit tegen een leuk bedrag weer ok krijgt. De draagbalken zijn recht maar de bak van het reserve wiel is afgeschreven / achterpaneel tussen de achterlichten / achterklep / (misschien is het linker achterscherm ontzet) Voorkant, beugels van de motorkap zijn krom (voorschermen zijn recht) bumper en grill zijn beschadigd
 

Bijlagen

  • photo2120.jpg
    photo2120.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 46
  • photo2121.jpg
    photo2121.jpg
    59,8 KB · Weergaven: 48
  • photo2122.jpg
    photo2122.jpg
    52 KB · Weergaven: 44
  • photo2123.jpg
    photo2123.jpg
    65,7 KB · Weergaven: 39
  • photo2124.jpg
    photo2124.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 47

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Dat zuigt zwaar... Hopelijk komt de gouden tip voorbij, succes in elk geval.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Zeer vervelend en jammer van de Lex, Lennert. Gelukkig zijn de inzittenden zelf er zonder schade uitgekomen!
Hoop dat je uiteindelijk een waardige vervanging kan vinden.