Lexus android Auto - Linker stuurwielbediening werkt niet

Lexus Lou

Nieuw hier
20 jan 2025
4
15
3
Hi Iedereen,

Heb een korte vraag over de inbouw van een android auto.

Ik heb een lexus is300h uit 2013. Helaas werkt de linker stuurwielbediending niet. een vorige eigenaar heeft er een beetje gare android auto ingebouwd, en volgens mij is die niet aangesloten op de telefoonbediening, waardoor ik de muziek en telefoon niet via het stuur kan regelen. Ik kom ook niet in de back end omdat ik het wachtwoord niet heb. Vorige eigenaar ook niet. ( hij zei dat ie het nooit gebruikte) Heeft iemand een oplossing, dan wel een aanbeveling voor een ander scherm die wel compatible is?

Hartelijk dank!

Welkom op 't forum, je omschrijft 't aardig denk ik: "beetje gare Android Auto". Zonder foto's te zien, kan 't van alles zijn; een simpel kastje dat je met bijhorende stekkers a la plug & play tussen bestaande componenten plaatst, tot een "breedbeeld all-in-one touchscreen oplossing" die doorgaans niet al te duur is in Chinese webwinkels. En dan is het maar afwachten of alle knoppen daarna ook werken zoals Lexus het bedacht heeft.

Ik kan uit je tekst niet opmaken of er een volwaardige Android Auto-interface in je auto is ingebouwd die daadwerkelijk verbinding maakt met je smartphone of dat het een standalone-Android kastje/scherm is dat je via touchscreen bedient en via de AUX-ingang op de radio is aangesloten bijvoorbeeld.

Wat bedoel je overigens met "back end"? De instellingen van dat apparaat? Dat de vorige eigenaar het niet gebruikte zegt niet zoveel; of hij gebruikte het niet omdat hij er ook niks mee kon of hij had het niet nodig en/of kon er omheen werken.

Een aanbeveling voor een compatibel scherm? Het origineel terug zien te plaatsen en dan een "echte" Android Auto/CarPlay oplossing monteren. Maar zonder foto's of meer merk/type blijft het gissen wat er in jouw auto zit. Er zijn hier diverse goede ervaringen met aftermarket Android Auto/CarPlay oplossingen die gebruik maken van originele bediening en scherm. En alles op het stuur blijft dan ook werken. Zoek op 't forum naar GROM Vline of Vlite of Caroptions/Road Top en je vindt genoeg voorbeelden.