Lexus CT200 LL doffe koplampen

Dkawa

Hoort erbij
18 feb 2017
35
3
8
Goedemiddag allemaal

Mijn CT200H uit 2011 heeft enorm doffe koplampen merk ik. Het ziet er echt niet meer mooi uit.

Kom zelf uit Eindhoven en hoop via deze weg wat tips te mogen krijgen waar ik dit kan laten herstellen.

Ik had ook wat setjes gevonden waarbij je het zelf kunt doen maar daar begin in liever niet aan.

Alvast bedankt
 
  • Leuk
Waarderingen: United lexus society

robtp09

Heel actief
4 mei 2020
558
1
354
63
Môge! Toch is dat heel eenvoudig zelf op te lossen d.m.v. een van die setjes die je gevonden hebt, kind kan de was doen als je goed de handleiding volgt. Ik heb het gedaan bij de 20 jaar oude Yaris van mijn zoon een jaar of 2 geleden en het resultaat was verbluffend goed voor een setje van de Lidl...zelfs....

Maar als je het professioneel gedaan wilt hebben kun je beter een poetsbedrijf zoeken die het voor je willen doen, kost iets meer maar het resultaat blijft langer goed, al dan niet met spuiten na het polijsten.
 

Metalfreak

Heel actief
23 nov 2011
691
133
43
Môge! Toch is dat heel eenvoudig zelf op te lossen d.m.v. een van die setjes die je gevonden hebt, kind kan de was doen als je goed de handleiding volgt. Ik heb het gedaan bij de 20 jaar oude Yaris van mijn zoon een jaar of 2 geleden en het resultaat was verbluffend goed voor een setje van de Lidl...zelfs....

Maar als je het professioneel gedaan wilt hebben kun je beter een poetsbedrijf zoeken die het voor je willen doen, kost iets meer maar het resultaat blijft langer goed, al dan niet met spuiten na het polijsten.
Let wel op dat het spuiten van koplampen met blanke lak officieel gezien APK afkeur betekent. Normaal gezien zal daar niet over gezeurd worden als het netjes en goed gedaan is, maar je zult net die ene overijverige APK keurmeester tegenkomen die je auto hiervoor afkeurt.
 

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
813
1
410
63
Op advies van @MrDaniel heb ik dat door een professional laten doen. Ik heb eerst zelf dat geprobeerd maar na een paar maanden was het weer dof. Ik hoefde maar 1 koplamp te laten herstellen, die is voorzien van blanke lak. Supernet resultaat, je ziet er echt niks van. Ik heb het door een schadehersteller hier in de buurt (niet Eindhoven) laten doen. Die kunnen vele malen beter omgaan met een schuur- en polijstmachine en spuiten dan ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Johno