Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum. Ik rij nu 5 weken de CT200h en we zijn er nu mee in Oostenrijk. Het comfort op de heenreis hebben we als zeer prettig ervaren, wat een stilte. Nu hij moet werken in de bergen is het enige wat een beetje tegenvalt dat de motor enorm veel toeren maakt bij het klimmen. Dit kun je een beetje voorkomen door hem op snelheid te laten komen en dan het gas een beetje terug te nemen, het toerental zakt dan en het gejank wordt minder. Maar goed dat is dan ook het enige minpuntje tot nu toe. De B stand vindt ik geweldig. Van mijn voorliggers zie ik steeds de remlichten aanflitsen, nou remmen hoef ik nog nauwelijks, hij remt meer dan voldoende af en slaat niet, zoals vaak bij een automaat, op hol.
Er liggen geen winterbanden op maar 4 seisoenen banden. Dit omdat ik dat wisselen 2 keer per jaar maar niks vindt. En ze doen het prima in de sneeuw. De grip is uitstekend en niet eens zoveel minder dan winterbanden. Het afrolgeluid valt mij ook reuze mee.
Verbruik: 1 : 17 met een gemiddelde snelheid van 112 km/hr over 900 km.
Al met al vindt ik het een zeer prettige reisauto.
Groeten Henny
Er liggen geen winterbanden op maar 4 seisoenen banden. Dit omdat ik dat wisselen 2 keer per jaar maar niks vindt. En ze doen het prima in de sneeuw. De grip is uitstekend en niet eens zoveel minder dan winterbanden. Het afrolgeluid valt mij ook reuze mee.
Verbruik: 1 : 17 met een gemiddelde snelheid van 112 km/hr over 900 km.
Al met al vindt ik het een zeer prettige reisauto.
Groeten Henny